З 3 березня по 28 травня студентки ЛНТУ факультету цифрових, освітніх і соціальних технологій спеціальності "Соціальне забезпечення" — Кундля Вікторія та Регуліч Анастасія перебували за програмою академічного обміну в формі студентського стажування (спеціальність Praca Socialna) в університеті Яна Длугоша в м. Ченстохова, Польща. Програма передбачала вивчення нормативних та вибіркових дисциплін.

Протягом трьох місяців студентки вивчали такі дисципліни:
• Система сімейних та соціальних виплат. Ознайомились із механізмами функціонування системи соціального захисту в Польщі, видами допомоги, яка надається родинам з дітьми, малозабезпеченим особам та людям у складних життєвих обставинах.
• Діагностика в соціальній роботі з елементами універсального проєктування. Вивчали, як проводити оцінку потреб клієнтів соціальних служб, застосовуючи інструменти, що враховують універсальні підходи послуг.
• Комунікація в сім’ї. Цей курс був присвячений особливостям спілкування між членами родини, вирішенню конфліктних ситуацій, а також ролі соціального працівника у підтримці вразливих сімей.
• Організаційна поведінка. Аналізували поведінку людей в організаціях, процеси прийняття рішень, формування команд, лідерство, мотивацію та організаційну культуру.
• Методи роботи з людьми в кризі бездомності. Цей курс був особливо цінним: вивчали специфіку роботи з бездомними особами, шляхи надання підтримки, моделі інтеграції та соціальної адаптації а також мали можливість взяти участь у StreetWorking, де практикували все вивчене на курсі.


• Нові медіа в соціальній роботі. Досліджували, як сучасні цифрові інструменти (соціальні мережі, платформи, блоги) можуть бути використані у просвітницькій та підтримуючій роботі соціального працівника.
• Соціальна анімація. Цей предмет був спрямований на розвиток навичок активізації місцевих громад, організацію соціальних заходів і створення умов для участі громадян у спільному житті.
• Психологія соціальної роботи в умовах загроз. Вивчали поведінку людини в кризових ситуаціях, зокрема при насильстві, втраті, війні чи стихійних лихах, і роль соціального працівника у психологічній підтримці.
• Права людини. Цей курс був присвячений вивченню фундаментальних прав, міжнародних документів, що їх захищають, а також важливість дотримання прав людини у сфері соціальної роботи.
• Підготовка соціального проєкту, що передбачала розробку соціальної ініціативи — від ідеї до реалізації. Вивчали, як визначати цілі, аналізувати цільову аудиторію, оцінювати ризики та впроваджувати ефективні рішення.


Усі предмети були практично орієнтовані, із залученням прикладів з реального життя, кейсів, дискусій та командної роботи. Здобувачам сподобалося, що навчання не обмежувалось теорією — вони постійно працювали з реальними ситуаціями, вчилися знаходити рішення, які можуть бути корисними у майбутній професійній діяльності. Заняття відбувалися в інтерактивному форматі — з використанням презентацій, групової роботи, дискусій та практичних вправ. Особливо хочеться відзначити підхід викладачів, які ставились до студентів як до партнерів у процесі навчання. Така атмосфера сприяла глибшому розумінню матеріалу та розвитку критичного мислення. Молоді імпонувала новизна підходів, орієнтація на практичні навички, проєктне навчання, міжкультурна комунікація.
Це був надзвичайно цінний досвід, який дозволив глибше зрозуміти сучасні підходи до соціальної роботи, пізнати нову культуру й освітнє середовище, а також здобути практичні знання та навички.