Все більше молодих дослідників долучаються до формування інноваційного простору, вносячи свіжі ідеї та міждисциплінарний підхід. Сьогодні ми маємо нагоду ближче познайомитися з однією з таких молодих науковців ЛНТУ — Вікторією Котенко.
Вікторія — молода дослідниця, викладачка кафедри автомобілів і транспортних технологій Луцького національного технічного університету, а також активна учасниця Ради молодих вчених. Її шлях у науці розпочався з транспортної логістики, а згодом переріс у міждисциплінарні дослідження, де поєднуються транспортні технології, машинне навчання та програмування. У цьому інтерв’ю Вікторія ділиться власним досвідом, інсайтами та порадами для тих, хто тільки починає свій шлях у науковому середовищі.

- Чому В и обрали саме наукову спеціальність, яка пов’язана з транспортними технологіями, і який момент у навчанні став для вас переломним?
"Мій науковий шлях розпочався з бакалаврату, коли я захопилася транспортною логістикою, особливо – оптимізацією маршрутів і алгоритмами. Це захоплення переросло у навчання в магістратурі, а згодом і в аспірантурі, де я продовжила розвивати себе як науковиця".
- Які виклики Ви зустрічали на своєму науковому шляху і як Вам вдавалося їх долати?
"Одним із перших викликів було обрання теми дослідження. Я прагнула додати новизну й актуальних технологій, тому вирішила працювати з моделями машинного навчання. Для цього мені довелося опанувати Python і навчитися працювати з бібліотеками, які дозволяють будувати такі моделі. Програмування допомогло мені створити власний додаток, який було реалізовано в процесі дослідження. Цей додаток допомагає транспортним компаніям підбирати оптимальний транспортний засіб відповідно до маршруту та отриманих заявок".

- Якими рисами, на Вашу думку, має володіти молодий науковець сьогодні?
"Молодий науковець сьогодні повинен бути ініціативним та креативним, цікавитися актуальною інформацією, вміти презентувати себе у соцмережах, будувати ділові зв’язки та намагатися розширювати своє коло професійного спілкування".
- Чи змінювалося Ваше сприйняття науки протягом навчання в аспірантурі?
"Протягом навчання в аспірантурі моє сприйняття науки дещо змінилося: зросла відповідальність щодо академічного матеріалу, змінилося розуміння того, що наукові методи можуть покращувати процеси на практиці".
- Над чим Ви працюєте зараз у науковому контексті?
"Продовжую працювати над використанням моделей машинного навчання для підвищення ефективності вантажних перевезень, зосереджую увагу на таких факторах, як тип вантажу, погодні умови, ризикові фактори, і їхній вплив на процеси. Наразі я рухаюся у цьому напрямку".

- Яку роль відіграє міждисциплінарність у Вашій роботі?
"Відіграє важливу роль, адже поєднання транспортних технологій із машинним навчанням дозволяє створювати ефективні рішення для різних галузей".
- Що для Вас означає бути частиною академічної спільноти?
"Для мене – це змога спілкуватися з розумними та цікавими людьми, це також шанс розвивати нашу країну та представляти наш університет за кордоном".
- Яку роль у Вашому професійному розвитку відіграє викладання чи робота зі студентами?
"Робота зі студентами — це найцікавіша та найбільш мотивуюча частина моєї діяльності, вона надихає, дозволяє дивитися на проблеми з різного погляду та сприяє постійному розвитку. Мені цікаво спостерігати за студентами, як вони розвиваються".

- Яку пораду Ви б дали собі на початку свого наукового шляху?
"Досліджувати різні підходи, продовжувати розвиватися та не боятися помилятися. Пам’ятати, що невдачі — це частина шляху, яка допомагає вчитися та ставати сильнішою. Головне — не зупинятися і завжди шукати нові можливості для зростання".
- Які сучасні тенденції в науці Вас надихають?
"Сьогодні досить актуальним є використання штучного інтелекту в навчальному процесі, він робить теоретичний матеріал більш цікавим і інтерактивним, пришвидшує рутинні завдання та покращує навчальний процес у цілому. Це й мене надихає".