"Коли кругом все дивина, ніщо не захистить подиву; це і є дитинство."
— Антуан Рівароль
Переддипломна практика є важливим етапом у підготовці майбутніх педагогів, надаючи їм можливість закріпити набуті знання та розвинути достатньо навичок. Для студентів ЛНТУ спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» цей етап став не лише випробуванням, а й натхненням для подальшої професійної діяльності.
Тетяна Зарубич проходила практику в Рованцівському ліцеї, де спостерігала за роботою досвідчених педагогів. Вона ділилася своїми враженнями: «Переддипломна практика в ліцеї стала для мене безцінним досвідом. Я зрозуміла, що важливо мати не лише педагогічні навички, а й чуйність та розуміння до кожного учня. Цей досвід показав мені, як адаптувати матеріал для дітей із різними потребами. Вчитель показав приклад створення сприятливої атмосфери, де кожен учень відчуває себе частиною колективу». Тетяна переконана, що правильна організація навчального процесу здатна перетворити інклюзивний клас на середовище, в якому кожна дитина має можливості для всебічного розвитку.
Софія Купрійчик, яка проходила практику в Громадській організації «Центр розвитку дитини «Сходинка в майбутнє», зазначає, що ця практика допомогла їй краще визначити специфіку роботи з дітьми дошкільного віку, особливо тими, які мають особливі освітні потреби. Софія розповідає: «Я вдосконалила свої навички практичного застосування знань, які здобула під час теоретичної підготовки. Завдяки цьому досвіду я навчилася ефективно проводити навчальну роботу з дітей з ООП, а також закріпила теоретичні знання, отримані в рамках загальної та професійної підготовки».
Центр розвитку дитини став для Софії своєрідною сходинкою на шляху до формування її як педагога й особистості. Вона відзначає, що практика надала їй неоціненний досвід та стала першим етапом її професійного становлення.
Богдана Лінник , згадуючи свою практику в закладі дошкільної освіти, підкреслює, що завдяки цьому досвіду змінилося її ставлення до педагогічної діяльності. «Робота з дітьми завжди вимагає зусиль та наполегливості, особливо якщо йдеться про дітей з особливими потребами. Моя практика дозволила побачити, як інклюзія втілюється на практиці, коли діти з надмірними потребами навчаються, грають і розвиваються разом», — поділилася вона. Богдана впевнена, що здобуті навички та знання стануть основою її професійної діяльності, а її прагнення сприяти розвитку інклюзивної освіти допоможе створити світ можливостей для всіх дітей.
Переддипломна практика стала для кожного з магістрів безцінним досвідом, що значно збагатив їхні знання й розширив уявлення про реалії педагогічної професії. Практика допомогла зрозуміти, як важливо вміти знайти підхід до кожної дитини, незалежно від її особливостей.