У сучасному світі, де технології швидко змінюються, а ринок праці постійно еволюціонує, технічні знання та професійні навички (hard skills), залишаючись основними та надзвичайно важливими, вже не є єдиною запорукою успіху. Дедалі більшої ваги набувають гнучкі навички (soft skills) – такі як критичне мислення, креативність, емоційний інтелект, командна робота, комунікація, адаптивність та здатність вирішувати проблеми.
Чому soft skills є важливими у підготовці фахівців у вищій школі?
По-перше, вони доповнюють та підсилюють hard skills. Навіть найгеніальніший фахівець не зможе реалізувати свій потенціал без належних комунікативних навичок або вміння працювати в команді.
По-друге, soft skills є універсальними та актуальними незалежно від обраної професії та можуть бути застосовані в різних життєвих ситуаціях.
По-третє, роботодавці все частіше віддають перевагу кандидатам, які володіють добре розвиненими м'якими навичками, оскільки розуміють, що саме ці якості визначають успіх працівника в довгостроковій перспективі та дозволяють бути конкурентоспроможним, успішно інтегруватися в професійне середовище та постійно розвиватися.
Ключова роль в процесі розвитку soft skills у студентів належить викладачеві, адже саме він може свідомо та ефективно сприяти їх формуванню. Викладач, окрім передачі академічних знань, повинен стати ментором і натхненником. Це означає, що викладацька діяльність не обмежується лекціями та семінарами. Вона включає створення інтерактивного навчального середовища, заохочення дискусій, організацію проєктної роботи, яка передбачає командну взаємодію, і навіть моделювання реальних ситуацій, що вимагають прийняття рішень та вирішення конфліктів. Викладач має бути не просто джерелом інформації, а тим, хто мотивує студентів до самостійного пошуку, аналізу та синтезу, розвиваючи їхню самостійність та відповідальність.
Для того, щоб ефективно виконувати цю роль, самі викладачі потребують безперервного навчання та розвитку, адже гнучкі навички – це не те, чому можна навчити лише теоретично; їх потрібно демонструвати, застосовувати на практиці та постійно вдосконалювати.
Саме тому викладачі кафедри обліку і аудиту, завідувач кафедри Оксана Нужна та доценти Наталія Голячук, Ірина Жураковська, Наталія Тлучкевич, Тетяна Писаренко, Алла Московчук пройшли навчання в Острозькій академії за Міжнародною програмою підвищення кваліфікації «Soft Skills у вищій освіті: експертиза ЄС» і отримали сертифікати.






Протягом навчання усі мали можливість працювати з кваліфікованими тренерами, обмінюватися досвідом з іншими учасниками та отримувати нові інсайти з питань:
-
метакогнітивні техніки в освітньому процесі (тренер – Ігор Пасічник );
-
академічна доброчесність: створення оригінальних наукових досліджень в сучасних умовах ( тренер – Ольга Балацька);
-
workshop on advocacyskills and moot courts (тренер – Julia Kapelańska-Pręgowska);
-
інструменти ефективної комунікації в освітньому процесі (тренер – Ольга Шминдрук);
-
застосування інструментів штучного інтелекту у вищій освіті: від автоматизації рутини до креативного навчання (тренер – Олександр Новоселецький);
-
fundraising and grant management in the EUHub of the EU solutions (тренер – Едуард Балашов).
Учасники стажування отримали корисну інформацію та практичні інструменти, які допоможуть не тільки вдосконалити свою професійну діяльність, але й сприятимуть розвитку нашого потенціалу у майбутньому. Лише викладач, який сам володіє розвиненими soft skills, може стати справжнім прикладом для студентів та ефективно допомогти їм розкрити свій потенціал у цій сфері.
Кафедра обліку і аудиту