Перейти до основного вмісту

07 грудня 2022 року на кафедрі технологій легкої промисловості Луцького національного технічного університету відбулась зустріч зі здобувачами вищої освіти для ознайомлення з проєктами освітніх програм на 2023-2024 н.р. з метою їх розвитку та вдосконалення, а також розуміння можливості формування власної освітньої траєкторії. В обговоренні прийняли участь представники груп забезпечення ОП першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти: Л.В. Назарчук, М.Л. Рябчиков, О.Л. Ткачук, Т.М. Головенко, О.В. Шовкомуд  та здобувачі вищої освіти спеціальності 182 Технології легкої промисловості різних курсів денної та заочної форм навчання.

1

Зустріч студентської спільноти з гарантами освітніх програм та членами групи забезпечення є одним із елементів системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в ЛНТУ, оскільки передбачає оновлення відповідних освітніх програм під впливом мінливих чинників освітнього середовища, а також вимог ринку праці до підготовки висококваліфікованих і конкурентоспроможних фахівців – здобувачів вищої освіти.

 

2

Студентів було ознайомлено зі змістом та структурою освітніх програм «Технології легкої промисловості», «Фешн-індустрія» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти а також «Технології та дизайн у модній індустрії» другого (магістерського) рівня вищої освіти, зокрема метою, компетентностями, результатами навчання та послідовністю вивчення дисциплін. Було наголошено, що запропоновані освітні програми розроблені у відповідності до вимог стандартів вищої освіти, є студентоорієнтованими та націленими на врахування запитів здобувачів вищої освіти. Гаранти ОП Тетяна Головенко та Людмила Назарчук акцентували увагу студентів на перелік вибіркових дисциплін освітніх програм та механізми їх обрання.

34

В процесі обговорення групи забезпечення ОП ініціювали обмін думками студентів, щодо їхнього бачення й розуміння в умовах сьогодення провадження освітнього процесу, переліку освітніх компонент, їх наповненості та послідовності вивчення з метою оволодіння комплексом професійних компетентностей та набуття програмних результатів.

Компетентності представляють собою динамічне поєднання знань, розуміння, навичок, умінь та здібностей. Розвиток компетентностей є метою освітніх програм, а тому здобувачі освіти мають бути ознайомлені з освітньою програмою й розуміти можливості формування власної освітньої траєкторії, а також брати участь в її розвитку та вдосконаленні.

5

В ході спілкування студенти:

  • цікавилися обсягом освітніх програм, навчальними планами та їх аспектами;
  • висловили пропозицію щодо додаткового вивчення іноземних мов, наприклад відвідувати додаткові студентські курси;
  • виявили бажання більше часу приділяти опановуванню дисциплін, що дають можливість вивчати технологічні операції професійного спрямування з перших курсів навчання;
  • проявили ініціативу в професійних дисциплінах вільного вибору вивчати теми пов’язані з модою, стилем, створенням ескізів та дизайн-технологіями.

До того ж, враховуючи значну кількість підприємств галузі у Волинській області різних видів діяльності та відповідні потреби роботодавців, студентами було обговорено необхідність володіти актуальними знаннями з метою можливості адаптації у професійному світі, що постійно розвивається, змінюється та вдосконалюється.

6

Таким чином, відбулася змістовна бесіда, отримані пропозиції та відгуки будуть обов’язково враховані у оновлених освітніх програмах для підготовки здобувачів першого та другого рівнів вищої освіти - «Технології легкої промисловості», «Фешн-індустрія», «Технології та дизайн у модній індустрії», адже якісна підготовка освітніх програм є одним з чинників досягнення успішного навчання та набуття професійних навичок.