Перейти до основного вмісту

Науковці Луцького НТУ розробили схему організації дорожнього руху у м.Луцьку

Науковці кафедри будівництва та цивільної інженерії Луцького НТУ представили напрацювання щодо організації дорожнього руху в обласному центрі Волині.

Комплексну схему вони оприлюднили на круглому столі, що відбувся днями у стінах Луцької міської ради, під головуванням очільника міста Ігоря Поліщука.

Варто зазначити, що схема організації дорожнього руху у м. Луцьку, була підготовлена в рамках міжнародного грантового проекту «Покращення безпеки транскордонної дорожньої інфраструктури Хелма і Луцька» програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020.

За словами декана факультету архітектури, будівництва та дизайну Луцького НТУ і керівника проекту Олександра Андрійчука, розвиток міських територій має відбуватися одночасно з розбудовою міської вулично-дорожньої мережі (реконструкція існуючих вулиць, проспектів, об’їзних доріг навколо міста, побудова нових мостів і розв’язок, еволюція мережі громадського транспорту).

«Однією із серйозних проблем у м. Луцьку є завантаженість вулично-дорожньої мережі міста. На деяких вулицях в годину «пік» (16:00 – 17:00) ситуація вже наближається до критичної і є дискомфортною для водіїв (вул. Яровиця, пр. Перемоги). При збереженні приросту кількості транспорту в місті і без кардинальних рішень – через кілька років аналогічна ситуація буде на всіх основних вулицях і проспектах нашого міста», - наголошує науковець.

Олександр Андрійчук додає, що розроблений проект стане основою для подальшого вдосконалення дорожньої інфраструктури нашого міста: «Розроблений нами проект пропонує як локальні рішення щодо покращення ситуації на окремій вулиці чи в районі міста, так і глобальні, що будуть мати позитивний вплив для всього міста. Він буде основою, алгоритмом для прийняття в майбутньому відповідних управлінських рішень для удосконалення вулично-дорожньої інфраструктури Луцька».

Отож, науковці дослідили ситуацію на дорогах Луцька в режимі онлайн у різних районах міста та в різний час, починаючи з 8:30 до 20:00 та визначили коефіцієнти завантаженості рухом. Так, найбільш проблемними вулицями у годину пік є вулиця Яровиця та проспект Перемоги, вулиці Рівненська, Набережна, Львівська, Шопена та проспект Соборності. Крім того, ускладнює рух транспорту відсутність об’їзної дороги, адже містом проходять траси державного та міжнародного значення, що завдають навантаження міським дорогам і сприяють утворенню заторів, особливо на перехрестях.

Внаслідок отриманих даних, спеціалісти напрацювали пропозиції щодо транспортних коридорів, об’їзних шляхів та резерву територій для транспортних розв’язок. Зокрема, шляхом реконструкції існуючих доріг та будівництва нових ділянок вулиць, пропонується сполучити вулицю Єршова із об’їзною дорогою біля села Липини, вул. Карпенка-Карого із вул. Наливайка, а також  вул. Дубнівську з вул. Рівненською через Електроапаратну та Героїв Крут. Реконструкції та добудови також потребують ділянки, що розвантажать вулицю Львівську; перехрестя з вулицями Володимирська та Глінки; вулиці Ковельську та Шевченка та ін.

Ще одним актуальним питанням є розміщення зупинок громадського транспорту у місті та облаштування ділянок для пріоритетного руху маршрутних транспортних засобів. Так, науковці Луцького НТУ встановили, що перелік зупинок, затверджених виконавчим комітетом міської ради, не відповідає нормативним відстаням до існуючих зупинок та потребує вдосконалення. Крім того, розроблена низка пропозицій щодо покращення безпеки та доступності учасників дорожнього руху до вулично-дорожньої мережі, зокрема, встановлення пандусів, створення пішохідних переходів на рівні з проїзною частиною та підвищені, а також їх освітлення.

Попрацювали науковці і над питанням заохочення використання ТЗ із низьким рівнем викидом вуглекислого газу, розвитку велосипедної мережі та підземних і наземних переходів, а також надали свої пропозиції щодо розміщення стоянок легкових таксомоторів.

Ілона Карпюк, відділ іміджу та промоції Луцького НТУ