Перейти до основного вмісту

Проектна співпраця кафедри
автомобільних доріг та аеродромів
та кафедри економіки та підприємництва

Співпраця факультетів економічного та технічного спрямування в Луцькому національному технічному університеті продовжується.

Так, протягом останніх трьох років на факультеті бізнесу, машинобудівному факультеті та факультеті комп'ютених наук та інформаційних технологій реалізується проект «TRACECA Transport dialogue and network sinter operability II» (керівник проектної групи – Надія Хвищун, декан факультету бізнесу), який спрямований сприяти розробці та реалізації заходів в сфері регіональної транспортної політики, що пов’язані з розвитком інфраструктури, спрощенням мультимодальних перевезень та гармонізацією транспортного законодавства.

У вересні-листопаді 2015 року у співпраці економістів та будівельників було виконано науково-технічне дослідження на тему «Аналіз безпеки і порядку дорожнього руху у Шацькому районі Волинської області».

 

Проектна група у складі викладачів факультету бізнесу (Надія Хвищун – керівник проектної групи, Тарас Божидарнік, Юлія Волинчук) та факультету будівництва та дизайну (Сергій Дробишинець, Олександр Андрійчук, Олександр Шимчук, Віталій Процюк) на замовлення Шацької селищної ради (договір № 35/10–2015) в рамках проекту «Покращення безпеки користувачів транспортної мережі прикордонних територій Польщі, Білорусі та України», який фінансується за рахунок коштів Європейського союзу у рамках Програми транскордонного співробітництва «Польща-Білорусь-Україна» дослідили дорожню інфраструктуру Шацького району Волинської області.

 

Автомобільні дороги загального користування є невід’ємною складовою єдиної транспортної системи України. Їх стан впливає, зокрема, на безпеку та якість перевезення вантажів і пасажирів, рівень цін, ступінь зайнятості населення та темпи розвитку економіки держави. Отже, розвиток мережі автомобільних доріг та поліпшення їх безпеки є необхідною передумовою подальшого соціально-економічного розвитку держави і суспільства.

Якщо в європейських країнах рівень смертності внаслідок ДТП становить в середньому четверо людей на 100 тис. населення, то в Україні цей показник дорівнює 18 (за даними ВООЗ). У Європі важливою частиною роботи щодо забезпечення безпеки на вулично-дорожній мережі є наукова її складова – кожне технічне рішення має наукове обґрунтування. Тому проведення дослідження, метою якого є здійснення аналізу та оцінки безпеки і порядку дорожнього руху, надання пропозицій щодо вдосконалення організації дорожнього руху, розроблення і розрахунок заходів, спрямованих на покращення  безпеки дорожнього руху є надзвичайно актуальним.

Під час проведення досліджень з аналізу безпеки руху та обстеження стану вулично-дорожньої мережі в Шацькому районі для досягнення мети було виконано наступні завдання:

здійснення оцінки відповідності стану безпеки дорожнього руху на дорогах Шацького району вимогам державних норм та стандартів;

аналіз безпеки на дорогах району (кількість та причини дорожньо-транспортних пригод і транспортних засобів, що брали участь в них; жертви та виконавці ДТП, час та обставини виникнення ДТП);

характеристика державних органів, які здійснюють нагляд за станом доріг, правилами безпеки руху та надають послуги при аварійних, стихійних та техногенних ситуаціях;

– дослідження стану вулично-дорожньої мережі Шацького району (оцінка стану дорожнього покриття, тротуарів та узбіччя, вуличного освітлення, облаштування дорожніми знаками та розміткою);

розробка пропозицій щодо вдосконалення організації дорожнього руху, розроблення і розрахунок заходів, спрямованих на розвиток та удосконалення  дорожнього руху та покращення  безпеки дорожнього руху в Шацькому районі.

 

 

Часовий відрізок, що підлягає оцінці та аналізу – 2012-2015 роки.

При виконанні роботи було обстежено 22 автомобільні дороги загального користування (територіальні дороги, обласного та районного значення) сумарною протяжністю 218 кмта вулично-дорожню мережу в усіх населених пунктах Шацького району (31 пункт). Було розроблено карти дорожньої мережі по категорії, класу і типу поверхні дорожнього полотна та карти доріг кожного населеного пункту Шацького району.

Дослідження виконано повністю. Замовник залишився задоволений технічною стороною виконаного проекту, здійсненням та розрахунком заходів, спрямованих на розвиток та удосконалення дорожнього руху та покращення безпеки дорожнього руху в Шацькому районі.

У перспективі за наявності відповідного фінансування будуть проведені аналогічні науково-технічні дослідження вулично-дорожньої мережі для всіх районів та міст Волинської області.

Надія Хвищун,
декан факультету бізнесу

Олександр Андрійчук,
доцент кафедри
автомобільних доріг та аеродромів