Перейти до основного вмісту

Громадське обговорення щодо змін в освітній програмі «Кібербезпека»

12 червня 2020 року відбулося громадське обговорення  змін до освітньої програми «Кібербезпека». В обговоренні прийняли участь представники наукової спільноти, роботодавці та здобувачів вищої освіти на першому (бакалаврському) рівні спеціальності 125 Кібербезпека. Оголошення було опубліковано на офіційному сайті Луцького НТУ, а також у соціальній мережі Facebook.

 

 

Завідувач кафедри Петро Антонович Пех розпочав даний захід,  оголосив порядок денний та  зазначив, що на Волині на даний час є гостра потреба в фахівцях з кібербезпеки. 

Директор департаменту IT академії «Шаг» Лінчук М.М. зазначив, що для того, щоб програма була актуальна на декілька років, потрібно враховувати тренди в сфері ІТ, які перспективно розвиваються. Він зазначив, що позитивним є те, що включена дисципліна «Штучний інтелект», яка зараз є на часі, але слід звернути увагу на питання безпеки з точки зору робототехніки та роботизації різнопланових процесів (це має бути окрема дисципліна), а також мало приділено уваги захисту мобільних операційних систем. Він порадив створити портфоліо студентам та орієнтуватись в навчальному процесі на впровадження сертифікованих курсів, так як наявність сертифікатів буде мати перевагу студента, як спеціаліста. В основному Лінчук М.М. зазначив, що програма складена коректно. 

Кареліна О.В., аналітик кібербезпеки компанії Сyberoo, зазначила, що програма складена комплексно грамотно, порадила ввести програмування мовою Python та дала поради стосовно вивчення тем в предметах.

Яцків В.В., завідувач кафедри кібербезпеки Тернопільського національного економічного університету, зазначив, що варто було б ввести такий предмет, як «Інтернет речей», програмування мовою Pathon та додав, що «Інтернет речей» можна проходити з використанням курсів Cisco. Програма продумана, перелік дисциплін відображають зміст спеціальності та порадив предмет «Системи моніторингу» назвати «Моніторинг комп’ютерних систем та мереж». Запропонував ввести окремим курсом криптографію. В загальному освітня програма відповідає стандарту.

 

Кузьмич І.Ф., приватний підприємець, який займається обліком і аудитом в місті Луцьк та Волинській області, порадив запровадити тісніший зв'язок із бізнесом та збільшити кількість практичних занять. 

Мельник П.О., приватний підприємець, зазначив, що варто було б додати в програму соціальну інженерію (безпекову частину), так як це є необхідною частиною підготовки фахівця з кібербезпеки, а також журналювання процесів.

Абрамчук А.С., керівник відділу системних адміністраторів, зазначив, що програма цікава. Важливо ознайомлюватись керівникам з знаннями, які отримає студент, зробити посилання на дисципліни, уточнити деякі предмети, які саме системи вивчаються, додати практичні заняття, а в дисципліну «Комп’ютерні мережі» ввести модуль по вивченню обладнання MikroTik.

Величко ВЛ., завідувач відділення інформатики та комп’ютерної техніки Волинського фахового коледжу Національного університету харчових технологій зауважив, що в програмі не відображено вступ на базі фахового молодшого бакалавра. Так як фахівці з кібербезпеки постійно в тренді і вимагають дуже швидкої перекваліфікації під потреби ринку, в освітній програмі не зустрів поняття «фаховий молодший бакалавр», яких вперше в цьому році набирають коледжі та перспективи дуальної освіти.

Бортник С.Л., приватний підприємець, зазначив, що програма досить продумана, єдине що потрібно було б додати - це окрему дисципліну «Криптографія» та сегментувати дисципліни по напрямках. Так як є різні напрямки, потрібно дати основи, а тоді зробити спеціалізаціїї, оскільки кібербезпека дуже об’ємна. Також можна додати сучасні тенденції в криптографії, такі як блокчейн. Ну і, звичайно, було б добре вчитися на проектах. 

Шипулін Олександр, студент 2 курсу спеціальності Кібербезпека значив, що не вистачає модульної арифметики, слід передивитись, щоб не повторювався матеріал по дисциплінах, переглянути застарілий матеріал.

Варченко Леонід, студент 3 курсу спеціальності Кібербезпека зауважив, що «Операційні системи» та «Основи кібербезпеки» варто було б перенести на 1 курс, оновити деякі програми, узгодити теми з предметів «Програмування» та «Структури даних», перенести «Бази даних» в 2 семестр та залишити систему Moodle, яка сподобалась студентам під час дистанційного навчання.

Ярощук Богдан, студент 2 курсу спеціальності Кібербезпека зазначив, що в новій програмі значно більше предметів, які пов’язані з спеціальністю, також погодився з попередніми учасниками, щодо потреби ввести дисципліни «Інтернет речей», «Кібербезпека з роботизації процесів». Також з позитивного зазначив, що на 1 курсі буде вивчатися 2 мови програмування та введений предмет «Безпека хмарних технологій». Позитивним також є ще і те, що під час навчання студенти отримують сертифікати.

В кінці зустрічі виступили викладачі кафедри Костючко С.М., Бортник К.Я., Поліщук М.М., Багнюк Н.В.  та завідувач кафедри Пех П.А. з підсумковим словом.

Зустріч тривала більше двох годин.

Щиро дякуємо стейкхолдерам за приділений час, активну участь та сподіваємось на подальшу плідну співпрацю!

Кафедра комп’ютерної інженерії та кібербезпеки