Перейти до основного вмісту

Громадське обговорення змін до освітньої програми «Комп’ютерна інженерія» другого освітнього магістерського рівня

12 червня 2020 року.


 

Громадське обговорення змін до освітньої програми «Комп’ютерна інженерія» другого освітнього рівня магістер

12 червня 2020 року кафедра комп’ютерної інженерії та кібербезпеки Луцького НТУ провела публічне обговорення освітньої програми «Комп’ютерна інженерія» другого освітнього магістерського рівня за участю здобувачів вищої освіти, випускників, роботодавців-стейкхолдерів, представників академічної  спільноти та викладачів кафедри. Публічне обговорення здійснювалося з метою отримання вказівок, перспектив і порад від різнотипних представників Zoom-конференції та внесення змін до освітньої програми «Комп’ютерна інженерія» підготовки здобувачів вищої освіти на другому (магістерському) рівні спеціальності 123 Комп’ютерна інженерія.

На заході були присутні багато учасників та більшість викладачів та працівників кафедри, однак ті, що брали активну участь в дискусіях та обговореннях, подавали корективи, побажання та пропозиції – їх фото внесені в таблиці, поданій вище. Керував роботою Zoom-конференції гарант освітньої програми, доцент, Василь Мельник. Першим зі вступним словом виступив завідувач кафедри КІ та КБ, Петро Пех, який привітав усіх, оголосив основну мету конференції, необхідність та мотиви обговорення освітньої програми і побажав всім плідної роботи.

Другим виступив гарант освітньої програми, Василь Мельник, який визначив особливості змін до освітніх програм взагалі та власної освітньої програми, обумовлених новою політикою та перебудовою освітнього процесу на підставі закону «Про вищу освіту» та інших законодавчих документів, наголосив на зміни, внесені в навчальні плани, порівняно з попередніми, зміни в ЕКТС-кредитуванні та погодинному навантаженні, а також дав характеристику оновленої освітньої програми для магістрів комп’ютерної інженерії.

 

 

Гарант надав перше слово представнику академічної спільноти, Проф. кафедри програмного забезпечення комп’ютерних систем національного технічного університету «Дніпровська політехніка», Морозу Б.І., яким було відзначено вдалість розробки освітньої програми, її схожість з зарубіжними магістерськими програмами для магістрів комп’ютерної інженерії, зокрема з Вроцлавською політехнікою (так як він сам брав участь в її обговоренні і обговоренні інших зарубіжних освітніх програм). Ним відмічено вдало внесений курс вивчення англійської (іноземної) мови як «Іноземна мова за професійним спрямуванням», наголошено на вдалому введенні дисципліни «Проектування комп'ютерних систем та засобів обробки сигналів», яка є вищою базовою для даної спеціальності. На його думку оновлена освітня програма  відобразила і запити роботодавців введенням дисциплін «Програмування сокетів та мережевих додатків», «Методологія наукових досліджень», «Системний аналіз та управління процесами», які започатковують набуття студентами дослідницьких якостей та відповідних компетентностей, і навіть включила захист даних та мережевих додатків. 

Далі слово було надано Козленко М.І., завідувачу кафедри Інформаційних технологій Прикарпатського університету ім. В.Стефаника. Він також особливим акцентом відзначив введення дисципліни «Безпека даних та засоби захисту мережевих додатків» як досить вдалий крок в оновленні освітньої програми, так як в наш час захист даних і додатків в мережі є актуальним питанням, такі дисципліни інколи поза основною увагою в освітніх програмах та слабкості навчального матеріалу. Гарант відповів, що матеріал викладання даної дисципліни базується в основному на 3-х CISCO-курсах (Sybersecurity Introduction, Essentials та CCNA Cyberops) та інших матеріалах, що задовольнило його запитання. Ним також було здійснено зауваження про введення подібної вибіркової дисципліни, якщо це можливо. Також відмічено кращим для спеціальності і введення дисципліни «Проектування комп'ютерних систем та засобів обробки сигналів», яка дозволяє студентам-магістрантам набувати компетенцій, пов’язаних з освоєнням роботизації, радіо- та комп’ютерної техніки, схемо-техніки та автоматизації, каскадних проектувань та засобів обробки та перетворення сигналів.

Наступним виступив роботодавець-стейкхолдер, директор визначної розробницької компанії ПП «Vizor», Чухрій С.С., який акцентовано відмітив введення дисципліни «Програмування сокетів та мережевих додатків», її роль для розробників додатків його фірми, які займаються розробкою систем електронних квитків, електронних платежів та веб-системами. Ним було відмічено, що в компанії вже працюють наші випускники, які зарекомендували себе грамотними і здібними розробниками, і що це – також здобуток кафедри КІ та КБ. Він також оголосив на необхідності ширшого викладання деяких конкретних тем, необхідних для них і інших роботодавців (теми конкретно не називав), йому у відповідь було запропоновано читання лекцій на призначені теми. Однак, це повинно вирішитись, чи читання буде оплачуватися збоку університету, чи на волонтерській основі.

Наступним був виступ роботодавця-стейкхолдера, директора розробницької компанії ПП «Профінтеко», Сахнюк Н.В., яка відмітила, що зараз випускники кафедри КІ та КБ є нормально підготовленими і побажала, щоб ми отримували дійсно працьовитих студентів, які б хотіли освоювати дисципліни оновленої освітньої програми. Однак, нею було оголошено 3 зауваження. 1). Чи можна на кафедрі реалізувати дуальну систему освіти та систему подвійного дипломування. Гарант відповів, що на даний момент кредитування ЕКТС е чітко розподіленим з навантаженням годи та їх розподілом, однак, є кредитування на переддипломну практику, що вже можна використовувати в напрямку дуальності, однак, на його думку в співвідношенні 50х50, як це вимагає дуалізм, зараз реалізувати важко в нашому регіоні, хоча і дещо можливо. Для цього необхідні компанії за фахом роботи комп’ютерної інженерії, які зайняті ведучими проектами вітчизняного та світового рівнів. На рахунок подвійного дипломування гарант відмітив, що наші магістранти вже отримували подвійні дипломи в Glynwr University (England) та Lublin Institute of Technology (Poland). Така ідея також була запропонована і Люблінським університетом KUL. Ним відмічено, що подвійне дипломування може повністю реалізуватися також і з підтримки не тільки гаранта та кафедри, а і з підтримки Луцького НТУ в цілому і що це вимагатиме дій, пов’язаних зі співставленням освітніх програм партнерів, яке уже реалізовувалося. Другим було питання контролю кваліфікаційних дипломних робіт, та його проведення. Гарант виклав, що в нас введена програма UniCheck для проведення перевірок на плагіат, створена відповідна база даних і така перевірка дійсно ведеться в рамках освітньої програми на кафедрі. Третє зауваження стосувалося збільшення академічних годин на проведення практики, на що гарант відповів, що на даний момент нам потрібно дотримуватись відповідних прийнятих ліцензійних умов та положень про навчальні плани, освітню програму і інших, які регламентують нам розподіл кредитів, годин і вимагають чіткого дотримання. Можливо, в майбутньому можна буде змінити такий розподіл і врахувати пропозицію для збільшення кредитів та часу переддипломної практики, можливо, вводити позакредитні практичні тренінги і таке інше.

Велися також перехресні дискусії і навіть відстоювання власної думки. Всі зауваження, побажання будуть враховані і, виходячи з існуючих на кафедрі можливостей, будуть внесені поправками в оновлену освітню програму для магістрів комп’ютерної інженерії.

Дудка Ольга Михайлівна – доцент кафедри математики та інформатики і методики навчання факультету математики та інформатики Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника та Круліковський Борис Борисович доцент, завідувач кафедри обчислювальної техніки, національного універсисту водного господарства та природокористування, кандидат технічних наук не брали участі в активному обговоренні, а тільки в розробленому анкетуванні для обговорення освітньої програми магістрів комп’ютерної інженерії.

Також наші студенти та випускники пройдуть обговорення тільки в тестовому режимі, так як час конференції вичерпаний.

Гарант висловив усім учасникам подяку за їх участь і побажав здоров’я та плідної праці.