Що впливає на ухвалення рішення щодо кандидата, як підготуватися до співбесіди, які навички перевірятимуть і чи важливі softskills: обговорили із програмним менеджером в Google.org та менеджером індустрії додатків та ігор Анастасією Бортник, в рамках проекту «Діалог зі стейкхолдерами».
Представила спікера завідувач кафедри комп’ютерної інженерії та кібербезпеки професор Наталія Чернящук.
За її словами, Google – компанія, пов'язана з трендами майбутнього. Рядок у CV про роботу в Google відкриває двері до будь-якої компанії. Проте, за даними звітів, до IT-корпорації щороку надходить понад 2 млн CV, а конкурс на місце становить приблизно 428 осіб – більше, ніж у Гарварді, Єлі чи Стенфорді.
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/28EC880E-4AF6-4EFA-A139-219C0B12EE0A.jpeg)
«У Google Cloud понад 100 команд, вони розподілені по всьому світу. Колеги з моєї групи знаходяться в Ізраїлі, США, Канаді та Польщі, кожен закріплений за конкретною частиною продукту. Разом ми формуємо його концепцію, ініціюємо дослідження та тестування, визначаємо, як за допомогою дизайну покращити продукт», – продовжує Анастасія.
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/8CC072CF-9EE5-4F32-A25D-52DF48EA7102.jpeg)
В ІТ-гігантах дуже інтенсивний темп роботи. Якщо не вистачає досвіду та самостійності – краще розглянути стартап або скейлап.
Якщо хочете отримати різноманітні скіли, рекомендую подаватись в аутсорсингову компанію. Адже аутсорс – це робота з різними технологіями, індустріями, тулзами та стейкхолдерами. Це важливо для фахівців, які ще набувають досвіду. Якщо ж відчуваєте, що в аутсорсинговій компанії ви «найрозумніший у кімнаті» – спробуйте подаватися до IT-корпорації.
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/BFA3640C-19B3-4EAB-B0E8-7D191C7E6EBF.jpeg)
У Google існує 3 етапи:
– знайомство з рекрутером;
– телефонне screening interview;
– onsite in terview, що складалося з 5 співбесід: 4 технічні та на перевірку culturefit.
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/A2069160-7EFB-4DBD-8182-0936DF81E740.jpeg)
Під час технічних інтерв'ю необхідно вирішити завдання, приклади яких можна знайти на LeetCode. Це платформа з ресурсами для прокачування скілів інженерам та підготовки до інтерв'ю в Meta, Apple, Uber, Amazon та інших топових компаніях. Багато завдань «витікає» на цей ресурс: кандидат пройшов співбесіду, а потім опублікував дані на LeetCode.
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/84291EEE-8CA6-429E-8814-E251A275B81B.jpeg)
Інженерам на інтерв'ю пропонують алгоритмічні завдання. Претендент повинен застосувати різні техніки і досягти дієвого результату навіть із неоптимальним рішенням.
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/68114761-B2B8-4249-9B92-B671FA3AC9C6.jpeg)
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/F965FC76-7A68-45E3-9BBF-8F52DDFB9900.jpeg)
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/026EAE26-3327-4294-9FF0-C25EC89CBB2F.jpeg)
Для Senior-інженерів можуть проводити System Design Interview, під час якого запитують про проєктування систем. Формулювання не припускають єдиної правильної відповіді, вони демонструють вміння людини розмірковувати.
Щоб підготуватися до технічної співбесіди в Google, потрібно вирішити 300-400 завдань на Leet Code Easy + Medium рівня. Варто також прочитати книгу про алгоритми.
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/87829214-C91A-40E4-BA88-4E6DC5EEDE3C.jpeg)
![КІ та КБ](/sites/default/files/inline-images/EFE5735B-4204-4ABD-B1FD-B71C3D8DFEAB.jpeg)
Загалом IT-гіганти достатньо подібні, але є важливі відмінності:
–Facebook – engineering-centric, культура Move fast break things. Підхід, за якого помилки вважаються природним наслідком інновацій у висококонкурентному та складному середовищі.
–Amazon–customer-centric. Підхід до ведення бізнесу та розробки продукту, у якому компанія сфокусована на створенні позитивного клієнтського досвіду.
–Apple–design-centric. Підхід до розробки продуктів, який на основне місце ставить користувача з його цілями, завданнями, обмеженнями і контекстом роботи.
–Netflix – customer-centric і content-centric. Підхід, у якому всі дії компанії зосереджені на створенні позитивного клієнтського досвіду з допомогою контенту.
–Google–еngineering-сentric. Підхід, згідно з яким інженери завдяки прокачаним скілам і типу мислення можуть вигадувати проривні продуктові рішення.
Фокусуйте на результатах, а не на процесах.
Завідувач кафедри КІ та КБ, професор Наталія Чернящук