Перейти до основного вмісту

Не MoodlеОМ єдиним або як проходить дистанційне навчання на ФБ Луцького НТУ

Освітній процес таки не витримав навали карантину та плавно перейшов у дистанційне навчання. А ні студенти, а ні викладачі ще не встигли нагадати собі атмосферу аудиторних занять, а вже довелося зануритись в онлайн. Викладання та навчальний процес нині нагадують життя китів, які спливають на поверхню, щоб ковтнути повітря та знову занурюються у глибини океану. Повітря для викладачів і студентства – це заняття в аудиторіях і лабораторіях, а океан – комп’ютерний простір, в який доводиться поринати все частіше, але головне – щоб була змога винирнути, насолодитись тим, що на поверхні – живим невимушеним спілкуванням, обміном думками та знаннями.

Карантин… Для одних це час для перепочинку, для інших – час для пошуку нових можливостей. Для студентства, яке повне енергії та задору, позитиву та натхнення, це ще й час нових відкриттів, пізнання сучасних он-лайн технологій навчання. Зовсім неважливо, чи це Zoom, Classroom, Moodle, Google Meet чи інша сучасна платформа, що дозволяє відкрити шлях до знань в період, не зовсім приємний як для України, так і для багатьох інших країн світу. І дуже приємно, що до когорти цих студентів мають безпосереднє відношення студенти факультету бізнесу Луцького НТУ!

Вже вкотре доводиться переконуватись: той, хто не хоче – шукає причину, а той хто бажає – шукає можливість. Знайти точки дотику, стимули, спонукати до навчання – це надзвичайно важливо, незалежно від умов, які склались в освітньому середовищі. Для дистанційного навчання мені стали до вподоби такі платформи як Moodle і Google Meet, які дозволяють поєднати безперебійність подання лекційного матеріалу, у т.ч. й в режимі презентацій, проведення опитування та обмін думками з можливостями контролю як поточної, так і підсумкової успішності студентства.

«Закипіла» робота. Спочатку було слово на лекції про вексельний обіг, де було розглянуто його сутнісну характеристику, особливості відносин суб’єктів вексельного обігу, міжнародні системи вексельного права, труднощі його розвитку в Україні крізь призму аналізування статистичної інформації та підходів вчених сучасності. А потім кмітливі і розумні дівчата ПТБ-31 факультету бізнесу на практичному занятті показали відмінні знання з дисципліни «Ринок цінних паперів і біржова діяльність». Не злякались виходу на онлайн-опитування. Далі лекція з дисципліни «Економіка інноваційного підприємництва» про значення ресурсних складових розвитку інноваційного підприємництва зі студентами ПТБ-41. І, нарешті, практичне заняття в Moodle. Закріплення знань шляхом розв’язання задач. Так непомітно проходило чотири пари пересічного викладача Луцького НТУ...

Якими вони були в системі дистанційного навчання, сказали самі студенти:

Ірина Шаула: «Як на мене, онлайн-формат доволі зручний, адже є можливість користуватися не тільки підручниками, а й інтернетом. Викладач доступно подає інформацію, використовуючи презентації. Але на мою думку, такий формат ефективний лише на час, поки не почнеться звичайне навчання. Взагалі хотілося б живого спілкування, але так сталося, що доводиться навчатися онлайн. Я дуже рада, що така можливість взагалі є!».

Таня Пилипчук: «Онлайн-пари – цілком непогано. Незважаючи на нинішню ситуацію, матеріал подається добре, чітко і доступно. Ніяких труднощів пари онлайн не викликають».

Олена Грушецька: «Все було просто супер! Мені сподобалось онлайн-опитування, запропоноване викладачем».

Давайте ж працювати та навчатись на благо України!

Ігор Кривов'язюк, професор кафедри підприємництва, торгівлі та біржової діяльності