Перейти до основного вмісту

Студенти ЛНТУ вивчали особливості вальдорфської педагогіки

Вальдорфська педагогіка, також відома як Штайнерівська, наголошує на ролі уяви (фантазії) у навчанні, прагненні об'єднати інтелектуальний, практичний та художній розвиток учнів. Це альтернативний напрям навчання та розвитку діток, який спрямований на те, аби пробудити фізичний, емоційний, пізнавальний та соціальний аспекти кожної особистості, сприяти творчості так само, як аналітичному мисленню.

Саме із такою альтернативною педагогікою мали можливість ознайомитися студенти кафедри соціогуманітарних технологій ЛНТУ, зокрема, майбутні працівники сфери соцзахисту, психологи та фахівці освітніх, педагогічних наук (інклюзивна освіта).

Розповіла про особливості альтернативної педагогіки учителька вальдорфської школи у Луцьку Оксана Ткачук. Примітно, що обласний центр Волині увійшов до п’ятірки міст, де функціонує подібна школа, у якій навчаються граючись.

Передусім, спікерка окреслила загальні поняття по педагогіку в цілому та особливості роботи учителя, а згодом перейшла до ознайомлення молоді із новою методикою навчання -  вальдорфською. Аби студенти краще зрозуміли про що йде мова, лекторка продемонструвала відеосюжет про діяльність подібної школи.

У таких закладах освіти, розповідає Оксана Ткачук, вітаються із учнями індивідуально обіймаючись, дітям не потрібно носити форму, а вчителі не ставлять оцінок. Водночас, навчання проходить у формі гри, тут діти можуть навчитися писати, читати, рахувати, утім зовсім не в традиційний спосіб, а за допомогою неординарних засобів: м’ячиків, палиць, пісочних «зошитів» та постійних руханок. Починаючи із першого і до одинадцятого класу, школярі вдосконалюють і творчі навички, зокрема, малюють, грають на музичних інструментах, займаються ліпниною тощо.

Тож, аби випробувати на собі елементи вальдорфської педагогіки, студенти разом із викладачами та гостею грали спеціальними сенсорними м’ячами. За їх допомогою, у школярів з першого класу розвивають дрібну моторику і стимулюють той відділ мозку, який відповідає за мову.

Загалом, каже «альтернативна» вчителька, головне у навчальній методиці – зацікавити дитину, налагодити контакт із аудиторією, а найкраще для цього підходить рух та активність. Саме це стимулює діток до отримання позитивного настрою і бажання пізнавати світ, розвиватися і вчитися у задоволення.

«Я була на уроці шостого класу, де вони вивчали історію Риму. Вони усі на вулиці марширували рядами так, як це робили римські легіонери. І коли повернулися у клас, то були пробуджені, в хорошому гуморі і зацікавлені своїм предметом. Тому, в першу чергу, коли ми хочемо налагодити контакт з дитиною чи групою, нам потрібно рухатися, а все, що потрібно спочатку робити з дітьми – грати, бо рух=настрій», - зауважує спікерка.

Організаторами зустрічі виступила кафедра соціогуманітарних технологій, що на факультеті цифрових, освітніх та соціальних технологій. Окрім студентів, участь у заході взяли декан факультету ЦОСТ Галина Герасимчук, завідувач кафедри соціогуманітарних технологій Оксана Жук та доценти кафедри Надія Савчук і Лілія Потапюк.

«Наші студенти будуть працювати у сферах, де основою є комунікація, а вона передбачає знання і розуміння психологічних аспектів, чи то в роботі з дітьми, чи з людьми старшого віку. Я думаю, що в будь-якому разі це корисно і навіть з точки зору порівняння педагогічних методик, сучасних технологій тощо. Надто важлива тема лекції для майбутніх педагогів, особливо в інклюзії, які працюватимуть з дітками з особливим потребами», - резюмувала зав кафедри Оксана Жук.

Ілона Карпюк, відділ іміджу та промоції ЛНТУ