Перейти до основного вмісту

Обговорення освітніх програм спеціальності 181 Харчові технології

9 грудня 2020 року відбулася зустріч в online форматі на платформі Zoom викладачів кафедри технологій і обладнання переробних виробництв із здобувачами освіти усіх курсів бакалаврського та магістерського рівнів вищої освіти за спеціальністю 181 Харчові технології.

Під час зустрічі було обговорено освітні програми «Харчові технології» (бакалаврський рівень) і «Харчові технології та ресторанне господарство» (магістерський рівень). Гаранти освітніх програм доцент Володимир Сай та професор Ігор Дударєв звернулися до студентів з пропозицією, щоб вони дали оцінку освітнім програмам і висловили свої зауваження та побажання спрямовані на їх покращення.

Під час обговорення відбувся обмін думками та пролунали пропозиції від студентів. Зокрема, студентка групи ХТ-41 Юлія Полюхович запропонувала розширити курс «Технічна мікробіологія», оскільки, на її думку, дослідження життєдіяльності мікроорганізмів є надзвичайно цікавим та необхідним у її подальшій професійній діяльності.

Студентка групи ХТ-31 Юлія Коржик запропонувала включити у вибіркову частину для студентів третього і четвертого курсів дисципліну «Іноземна мова», оскільки знання іноземних мов важливе в сучасному світі, зокрема для професійного зростання. Крім того, вона наголосила, що така дисципліна дозволить краще підготуватися студентам бакалаврського рівня вищої освіти, які планують вступати до магістратури, до зовнішнього незалежного оцінювання з іноземної мови.

Студентка групи ХТ-41 Ірина Клевака запропонувала включити у вибіркову частину освітньої програми «Харчові технології» дисципліну «Технологія кондитерського виробництва». На її думку, недостатньо лише окремих тем з цього важливого напряму, які на сьогодні передбачені в межах окремих дисциплін. Крім того, вона зазначила, що в місті та області велика кількість малих підприємств, цехів та крафтових виробництв, які займаються виробництвом кондитерської продукції, тому вивчення такого предмету розширить можливості із працевлаштування випускників цієї освітньої програми та створить передумови для створення власного бізнесу. Крім того, студентка запропонувала в межах дисциплін економічного спрямування передбачити теми, які б дозволили отримати навички роботи з комп’ютерними програмами бухгалтерського обліку, оскільки випускники можуть працевлаштовуватися в сфері громадського харчування, зокрема ресторанного бізнесу, де такі знання надзвичайно необхідні для роботи з клієнтами.

Студентка групи ХТм-11 Вікторія Пешко зазначила, що в освітній програмі «Харчові технології» є декілька освітніх компонентів, що пов’язані із вивченням технології переробки зерна, тому доцільно їх зменшити або замінити вивченням технології виробництва інших харчових продуктів. Також студентка, яка завершила освітню програму «Харчові технології», звернула увагу на те, що вивчення дисциплін, в межах яких викладається комп’ютерна графіка, необхідно впровадити на перших курсах навчання. Оскільки на старших курсах із низки дисциплін передбачені курсові та практичні роботи, в межах яких необхідно виконувати креслення схем, цехів, технологічних ліній, технологічного обладнання тощо.

Серед інших пропозицій було впровадження в освітню програму «Харчові технології та ресторанне господарство» дисципліни «Іноземна мова», а також дисципліни, яка б передбачала одержання компетентностей з організації крафтових виробництв.

В цілому зустріч пройшла в толерантній та конструктивній атмосфері і студенти позитивно охарактеризували освітні програми. Усі виступаючі зазначили позитивний досвід проведення вебінарів за участі представників різних виробництв та ресторанного бізнесу і рекомендували продовжити таку практику.

У кінці зустрічі гаранти освітніх програм приділили увагу роз’ясненню процедури вибору вибіркових компонент освітньої програми і наголосили, що свідомий вибір студентів дозволить їм сформувати індивідуальну траєкторію навчання, яка в подальшому допоможе успішно працевлаштуватися. Крім того, гаранти акцентували увагу на тому, що студенти під час навчання можуть завжди до них звертатися з питанням щодо навчального процесу, зауваженнями та порадами, які спрямовані на покращення освітніх програм. Також зазначили, що студенти мають можливість анонімно подати зауваження, скарги та пропозиції через скриньки довіри на сайті університету чи в деканаті, або ж відправити електронний лист через сторінку кафедри на сайті університету.

Підготували

Ігор Дударєв та Володимир Сай