Перейти до основного вмісту

Академічна доброчесність: спільна колективна робота та особиста відповідальність

З метою впровадження принципів академічної доброчесності в систему забезпечення якості освітнього процесу, кафедрою фізичної культури, спорту та здоров’я організована лекція з імплементацією методів case-stady для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014.11 «Середня освіта (Фізична культура)» та здобувачів другого (магістерського) рівня 017 «Фізична культура і спорт». Зустріч проведена 01 жовтня к.е.н., доцентом, провідним фахівцем відділу забезпечення якості освітнього процесу, ліцензування та акредитації Луцького національного технічного університету Мирославою Купирою.

Спільно зі здобувачами, була визначена суть академічної доброчесності, проговорено основні принципи та інструменти реалізації, наголошено на  нормативно-правовій базі забезпечення якісного освітнього процесу в Луцькому національному технічному університеті. Важливе місце в лекції-дискусії було відведено розкриттю основних видів порушення академічної доброчесності відповідно до Закону України «Про вищу освіту». Розглянуто та обговорено такі поняття як: академічний плагіат, самоплагіат, контрактне виконання завдань, списування, фабрикація, тиск, рерайт, перекручування, непрозоре оцінювання, фальсифікація та хабарництво.

Модератор підвела аудиторію до висновку, що чесність починається, в першу чергу, із себе і є основою корпоративної культури кафедри, структурного підрозділу, закладу вищої освіти. Тобто, академічна доброчесність - це спільна групова робота та особиста відповідальність кожного, що векторно рухає освіту до якості.

Позитивним моментом є активна участь здобувачів в обговоренні дискусійних моментів та розуміння методів сприяння академічної недоброчесності, посилення заходів щодо профілактики та протидії недоброчесності.

Отже, здобувачі ОП «Фізична культура спорту та здоров’я» не лише пропрацювали основні положення академічної доброчесності, а й зробили відповідні висновки щодо її реалізації  в напрямку самостійного добросовісного виконання завдань, використання лише достовірної інформації, розвиток критичного мислення, медіаграмотність та тайм-менеджмент.

Кафедра фізичної культури, спорту та здоровя