Перейти до основного вмісту

В ЛНТУ сформоване сприятливе освітньо-наукове середовище для розвитку елементів дуальної освіти здобувачів. На кафедрі туризму і готельно-ресторанної справи, зокрема, у здобувачів ОП Готельно-ресторанна справа другого (магістерського) рівня вищої освіти підходить до завершення процес отримання навичок з використанням зазначеного підходу. Як був організований процес? Яких результатів вдалося досягти? Чи задоволені здобувачі? На ці та інші запитання спробуємо дати відповідь.

Дуальна форма здобуття освіта – це спосіб навчання, за яким теоретичний матеріал опановується в закладі з педагогом, а практичне навчання проходить на виробництві. Такий підхід суттєво відрізняється від «практичних відпрацювань», оскільки в його основі не тільки закріплення теорії на практиці, а саме навчання в умовах виробництва.

Для реалізації зазначеного підходу на кафедрі туризму та готельно-ресторанної справи ЛНТУ сформована не лише база роботодавців, які готові долучитися до такого методу здобуття освіти студентами, але й підготовлене відповідне матеріально-технічне забезпечення. Так, у 2021 році на базі кафедри була введена в освітній процес навчальна лабораторія Caffe «StudyON», яка оснащена відповідним технологічним (кавове обладнання, настільна вітрина, посуд та інвентар, теплове обладнання, хлібопекарська  піч, столове обладнання, холодильна шафа) та інформаційним (програма обліку для ресторанів/кафе «Poster») забезпеченням. Ця лабораторія дозволяє здобувачам отримувати практичні навички роботи у сфері готельно-ресторанного бізнесу та, найголовніше, досвід спілкування та обслуговування гостей у реальних умовах. 

Власне, на базі навчальної лабораторії Caffe «StudyON» були впроваджені елементи дуальної освіти зі здобувачем ОП Готельно-ресторанна справа другого (магістерського) рівня Волошенюк Іриною. В рамках реалізації зазначеного підходу здобувачка мала можливість отримані теоретичні знання, застосувати в практичній роботі в рамках організації окремих технологічно-виробничих процесів діяльності лабораторії Caffe «StudyON». Практичні навички роботи із програмним забезпеченням«Poster», яке, до слова, застосовують більшість закладів ресторанної сфери міста Луцька, дозволило більш ретельно розібратися з функціоналом модулів: каса, склад, фінанси, аналітика та CRM. За словами студентки, Волошенюк Ірини, дуальна форма здобуття освіти стала можливістю для успішного вступу на перше робоче місце, яке відповідає освітній програмі ОП Готельно-ресторанна справа другого (магістерського) рівня вищої освіти.

ГРС ГРС


До слова, Волошенюк Ірина також пройшла Міжнародне онлайн-стажування в Health Resort & Medical Spa Aquapark Panorama Morska (Польша) з 10.01.2023 по 10.03.2023 року. Рекреаційний комплекс розташований на березі Балтійського моря і надає відвідувачам широкий комплекс послуг. Цей комплекс є надійним партнером ЛНТУ, співпраця триває з 2016 року і здобувачі можуть проходити там практику та стажування, як і в низці інших закладів в різних куточках світу.

ГРСГРС


Взаємовигідна співпраця із стейкхолдерами та розуміння ринку праці у сфері індустрії гостинності дозволили реалізувати елементи дуальної освіти здобувачів й на базі закладу готельного типу, зокрема, Art-хостел-готель «Адреналін». Зокрема, Чиж Ірина, здобувачка ОП Готельно-ресторанна справа другого (магістерського) рівня навчання і роботу в рамках елементів дуальної освіти проходила у відділі бронювання.

ГРСГРС


Студентка мала можливість на посаді адміністратора готелю отримати практичне розуміння взаємодії підрозділів готелю та усіх технологічних процесів, які відбуваються в них. Зокрема, за словами студентки, дуальна освіта допомогла зсередини зрозуміти як працюють окремі відділи готелю, як взаємодіє служба прийому і розміщення, як надається інформація про завантаження номерів в режимі поточного часу, яке програмне забезпечення  найбільш зручним для використання і як відгуки гостей в мережі Інтернет визначають кількість майбутніх бронювань у готелі.

ГРСГРСГРС


Загалом, за словами Ірини Чиж, елементи дуальної освіти у навчальному процесі допомогли розуміти, що вона обрала правильну професію, яка їй подобається, має перспективи та формує широке коло можливостейдля кар’єрного росту та розвитку.

Кафедра ГРС