Перейти до основного вмісту

В ЛНТУ відбулося чергове засідання вченої ради, під головуванням ректора Ірини Вахович. Засідання охоплювало сім основних питань та одне – «Різне». Серед пріоритетних тем, члени колегіального органу обговорили стан та перспективи подальшого розвитку дуальної освіти у ЛНТУ.

Вчена рада Вчена рада Вчена рада Вчена рада


Доповідачем із цього питання стала в.о. керівника ННЦ «Volyn Business Hub» Олена Вісин. Вона продемонструвала інфографіку на основі статистики, що свідчить про збільшення кількості укладених договорів про впровадження дуальної освіти, а відтак, збільшення здобувачів, які були оформлені на навчання за дуальною формою.

Так, якщо у 2021-2022 роках кількість укладених договорів сягала тринадцяти, то впродовж 2023-2024 років цей показник досяг позначки 70.

Вчена рада Вчена рада Вчена рада


«Приємно відзначити, що більше 10 підприємств уклали тристоронні договори з двома і більше здобувачами. Також необхідно звернути увагу на збільшення здобувачів, які були оформлені на дуальну форму навчання на два семестри», - зауважує Олена Вісин.

Здобувачі охоче діляться своїм досвідом дуального навчання та перевагами щодо подальшого працевлаштування. Збільшення популяризації дуального навчання також сприяло більшою зацікавленістю такої форми. Науково-педагогічні працівники теж активно цікавляться новою формою навчання та беруть участь у круглих столах, є ініціаторами підписання договорів зі стейкхолдерами.

Щодо перспектив, додає Олена Вісин, важливо активізувати роботу із посилення партнерської взаємодії із роботодавцями та популяризувати таку форму освіти серед здобувачів, а також напрацьовувати збільшення терміну навчання за дуальною формою на 3 та більше семестрів.

Вчена рада Вчена рада Вчена рада


Крім того, Олена Вісин доповіла організацію практичної підготовки студентів та працевлаштування випускників.

Вона наголосила, що практика студентів є обов’язковою складовою частиною процесу підготовки фахівців в ЛНТУ. До того ж, практика сприяє оволодінню сучасними методами, формами організації праці у галузі майбутньої професії, формуванню професійних умінь і навичок.

Вчена рада Вчена рада Вчена рада Вчена рада


Зокрема, в ЛНТУ виділяють такі види практик: фаховий тренінг, проектно-дослідна, геодезична, екскурсійна, технологічна, випускова, педагогічна, перекладацька, практика в оздоровчих таборах, спортивно-табірні збори, переддипломна.

Крім того, у 2021 році в ЛНТУ було укладено 567 договорів про проходження практичної підготовки здобувачами вищої освіти (фахові тренінги, виробнича, переддипломна та інші види практик); 2022 р. – 377; 2023 р. – 1085. Моніторинг баз практик здобувачів вищої освіти та місць її проведення дає змогу внести пропозиції до освітніх програм та навчальних планів з метою якісної підготовки та успішного працевлаштування в майбутньому.

Вчена рада Вчена рада


Важливим питанням для обговорення вченою радою було формування інклюзивного освітнього середовища в ЛНТУ. На цю тему доповіла начальник НМВ Ірина Заблоцька та від комісії виступила перший проректор Надія Ковальчук.

За їхніми словами, в університеті проводяться заходи щодо створення інклюзивного освітнього простору середовища в ЛНТУ – місця, де приділяється увага різноманітності та унікальності людей; місця, де кожен окремий індивід знаходить умови для того, щоб проявити себе якнайкраще.

Вчена рада Вчена рада


ЛНТУ впроваджує політику рівних можливостей, різноманіття та інклюзії на виконання вимог українського та міжнародного законодавства. 
Зокрема, в ЛНТУ здобувають освіту понад 100 здобувачів з категорії внутрішньо-переміщених осіб; 50 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; майже 360 дітей учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни; близько 20 дітей загиблих військовослужбовців під час виконання бойових завдань; майже 70 учасників бойових дій; інші категорії.

Вчена рада Вчена рада Вчена рада Вчена рада


Окрім того, в університеті здійснюється підготовка фахівців за спеціальністю «Соціальне забезпечення»; створений Центр Медіації та психології; створені елементи безбар’єрності.

Надалі ж, в університеті продовжуватиметься робота зі створення елементів безбар’єрності; системи супроводу для тих учасників освітнього процесу, які потребують соціальної, фізичної, психологічної  підтримки; формування інклюзивної свідомості в усіх учасників освітнього процесу.