В ЛНТУ відбулося чергове засідання вченої ради, під головуванням ректора Ірини Вахович. Засідання охоплювало сім основних питань та одне – «Різне». Серед пріоритетних тем, члени колегіального органу обговорили стан та перспективи подальшого розвитку дуальної освіти у ЛНТУ.
Доповідачем із цього питання стала в.о. керівника ННЦ «Volyn Business Hub» Олена Вісин. Вона продемонструвала інфографіку на основі статистики, що свідчить про збільшення кількості укладених договорів про впровадження дуальної освіти, а відтак, збільшення здобувачів, які були оформлені на навчання за дуальною формою.
Так, якщо у 2021-2022 роках кількість укладених договорів сягала тринадцяти, то впродовж 2023-2024 років цей показник досяг позначки 70.
«Приємно відзначити, що більше 10 підприємств уклали тристоронні договори з двома і більше здобувачами. Також необхідно звернути увагу на збільшення здобувачів, які були оформлені на дуальну форму навчання на два семестри», - зауважує Олена Вісин.
Здобувачі охоче діляться своїм досвідом дуального навчання та перевагами щодо подальшого працевлаштування. Збільшення популяризації дуального навчання також сприяло більшою зацікавленістю такої форми. Науково-педагогічні працівники теж активно цікавляться новою формою навчання та беруть участь у круглих столах, є ініціаторами підписання договорів зі стейкхолдерами.
Щодо перспектив, додає Олена Вісин, важливо активізувати роботу із посилення партнерської взаємодії із роботодавцями та популяризувати таку форму освіти серед здобувачів, а також напрацьовувати збільшення терміну навчання за дуальною формою на 3 та більше семестрів.
Крім того, Олена Вісин доповіла організацію практичної підготовки студентів та працевлаштування випускників.
Вона наголосила, що практика студентів є обов’язковою складовою частиною процесу підготовки фахівців в ЛНТУ. До того ж, практика сприяє оволодінню сучасними методами, формами організації праці у галузі майбутньої професії, формуванню професійних умінь і навичок.
Зокрема, в ЛНТУ виділяють такі види практик: фаховий тренінг, проектно-дослідна, геодезична, екскурсійна, технологічна, випускова, педагогічна, перекладацька, практика в оздоровчих таборах, спортивно-табірні збори, переддипломна.
Крім того, у 2021 році в ЛНТУ було укладено 567 договорів про проходження практичної підготовки здобувачами вищої освіти (фахові тренінги, виробнича, переддипломна та інші види практик); 2022 р. – 377; 2023 р. – 1085. Моніторинг баз практик здобувачів вищої освіти та місць її проведення дає змогу внести пропозиції до освітніх програм та навчальних планів з метою якісної підготовки та успішного працевлаштування в майбутньому.
Важливим питанням для обговорення вченою радою було формування інклюзивного освітнього середовища в ЛНТУ. На цю тему доповіла начальник НМВ Ірина Заблоцька та від комісії виступила перший проректор Надія Ковальчук.
За їхніми словами, в університеті проводяться заходи щодо створення інклюзивного освітнього простору середовища в ЛНТУ – місця, де приділяється увага різноманітності та унікальності людей; місця, де кожен окремий індивід знаходить умови для того, щоб проявити себе якнайкраще.
ЛНТУ впроваджує політику рівних можливостей, різноманіття та інклюзії на виконання вимог українського та міжнародного законодавства. Зокрема, в ЛНТУ здобувають освіту понад 100 здобувачів з категорії внутрішньо-переміщених осіб; 50 дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування; майже 360 дітей учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни; близько 20 дітей загиблих військовослужбовців під час виконання бойових завдань; майже 70 учасників бойових дій; інші категорії.
Окрім того, в університеті здійснюється підготовка фахівців за спеціальністю «Соціальне забезпечення»; створений Центр Медіації та психології; створені елементи безбар’єрності.
Надалі ж, в університеті продовжуватиметься робота зі створення елементів безбар’єрності; системи супроводу для тих учасників освітнього процесу, які потребують соціальної, фізичної, психологічної підтримки; формування інклюзивної свідомості в усіх учасників освітнього процесу.