В Україні, як і в усьому світі, гостро стоїть проблема соціалізації та навчання дітей з особливими освітніми потребами. В силу особливостей розвитку ці діти потребують до себе індивідуального підходу, особливої чуйності і уваги оточуючих. Викладання в умовах інклюзії вимагає від педагога не тільки глибоких знань, але і витримки, здатності швидко реагувати в складних ситуаціях, високої саморегуляції та емоційної стійкості. Тому на даному етапі необхідно приділити пильну увагу підготовці молодих фахівців з урахуванням специфіки їхньої майбутньої професійної діяльності.
Студенти-психологи та магістри спеціальності «Освітні, педагогічні науки (Інклюзивна освіта)» взяли участь у ІІ міжвузівському семінарі «Міжнародний день людей з обмеженими фізичними можливостями: виклики сьогодення», який відбувся 8 грудня у змішаному форматі в Академії рекреаційних технологій і права.
![Семінар](/sites/default/files/inline-images/022D37E0-3142-4862-8155-CA307E22C9C9.jpeg)
![Семінар](/sites/default/files/inline-images/B59B9C87-1AFC-47E2-8C30-6B2BB9A1479D.jpeg)
Запрошені фахівці не лише акцентували увагу на питаннях теоретичної підготовки в галузі корекційної та спеціальної педагогіки і психології, але й практично показали елементи реабілітаційної, психологічної допомоги людям з обмеженими можливостями.
Зокрема, питання психологічної готовності до роботи з дітьми з ООП, професійно-особистісні якості, якими має володіти педагог для ефективного здійснення освітнього процессу підняла доцент Надія Савчук; декан факультету доцент Галина Герасимчук розповіла про забезпечення архітектурної доступності та створення інклюзивного середовища для повноцінного навчання студентів з різними нозологіями. Також чимало цікавих доповідей прозвучало про фізичну терапію, ерготерапію, іпотерапію про залучення нових методик для реабілітації, відновлення в сучасних реаліях людей з ООП (О. Омельчук, Л. Стасюк, А. Казмірук, Н. Литвин, В. Ярликова, Е. Косинський, О. Жук, Л. Потапюк та ін.).
![Семінар](/sites/default/files/inline-images/28F68BC7-2E6D-4FE6-AB44-639C7E4A255F.jpeg)
![Семінар](/sites/default/files/inline-images/1824F0A7-0EAD-495C-8BF9-B241F6FC86C4.jpeg)
Учасники семінару ділилися враженнями, досвідом роботи та напрацюваннями у професійній сфері. Адже лише спільні зусилля та співпраця державних органів, місцевої влади, освітніх та громадських організацій є основою для стабільної роботи при впровадженні інклюзивної освіти.
![Семінар](/sites/default/files/inline-images/C235B42F-F6BC-4A44-B8FD-FEDDA57D8387.jpeg)
![Семінар](/sites/default/files/inline-images/14CD5E7F-B7B5-48BA-92CB-C46E09B5F743.jpeg)
доцент Надія Савчук
Яна Зінгель, ПС-12