Перейти до основного вмісту

У Луцькому НТУ навчали методиці профорієнтації молоді

У рамках програми територіальної співпраці країн східного партнерства Білорусь-Україна, кандидат психологічних наук та консультант проекту «Профорієнтатор Україна» поділилася досвідом щодо питань профорієнтації молоді з колегами із Луцького національного технічного університету.

Тематичний тренінг відбувся у рамках проекту міжнародної технічної допомоги ЄС з програми територіальної співпраці країн східного партнерства Білорусь-Україна на виконання Грантової Угоди Створення транскордонної мережі університетських центрів Професійного і Кар’єрного консультування для підвищення конкурентоздатності випускників на ринках праці України та Білорусі.

Варто зазначити, що учасниками грантового проекту виступають Луцький НТУ, НУ «Острозька академія», Гомельський державний університет та Брестський державний університет. Чотири заклади вищої освіти спільно напрацьовують шляхи профорієнтації молоді, аби діти ще зі шкільної лави могли визначитися із вибором професії та якомога якісніше й успішніше реалізувати себе у житті. Відтак, колеги із різних університетів намагаються напрацювати ефективну базу заходів, які можна застосувати з метою допомоги молоді визначитися у житті.

Сьогодні, 20 червня, у стінах Луцького НТУ тематичний тренінг провела кандидат психологічних наук, консультант проекту «Профорієнтатор Україна», науковий співробітник Інституту психології Ярина Каплуненко. Під час зустрічі було презентовано програму із діагностики інтересів, інтелекту й особистих якостей школярів 13-18 років.

«Сьогодні у нас представлена методика «Профорієнтатор» і всі її складові частини. Ми розповідаємо про розуміння власне того, що таке профорієнтація і яким чином вона може бути корисна для керівників відповідних центрів при ЗВО. Ми надаємо загальну інформативну частину що це таке, чим це корисно і актуально для сьогодення, які є методи діагностики і сучасної профільної орієнтації», - розповідає фахівець.

За її словами, в основі цієї методики покладений інтегральний підхід для профорієнтації, аби визначити профільний напрямок дитини, дати їй можливість зрозуміти, які шляхи їй краще обрати. Він враховує три основні частини: інтереси, здібності і особисті якості молоді. Із цих трьох складових відбувається діагностика і вже пізніше від консультантів залежить, яким чином зорієнтувати молоду людину щодо того який факультет чи профільна спеціалізація для неї може бути актуальною і корисною.

Ярина Каплуненко додає, що власне ця методика розрахована на вікову категорію від 13 до 18 років. Втім існують ще кілька методик, спрямовані на вік від 20 до 40 років (студенти чи молоді люди, які активно будують кар’єрний шлях), від 10 до 14 років (коли батьки орієнтують дітей на гуртки, які для них є цікавими та розвиваючими) та для дітей з 10 років (карткові технології, коли використовувати комп’ютер для діагностики ще рано).

Діагностика інтересів, здібностей та особистих якостей молоді, зазначає психолог, відбувається з використанням IT-технологій: «Ми представляємо новітні інноваційні технології із використанням ІТ, бо це висока пропускна здатність, точність опрацювання і діагностики. На паперових носіях це забезпечити дуже складно, натомість комп’ютерні технології відповідають рівню науки і техніки й запиту ринку праці».

Наразі конкретною метою тренінгу є надання повної інформації з профорієнтації, а також конкретної методики. У випадку необхідності надання більш спеціалізованої роботи та навчання за методикою, Ярина Каплуненко запевняє, що фахівці продовжуватимуть надавати більш серйозну глибоку навчальну програму для профорієнтаторів університету.

Ілона Карпюк, інформаційний відділ Луцького НТУ