Перейти до основного вмісту

У Луцькому національному технічному університеті успішно стартував унікальний дводенний тренінг з медіаграмотності та протидії маніпуляції «STOPманіпулятор». Захід відбувається лише у трьох містах України й ефектний початок «медіаграмотного» марафону був покладений саме у Луцьку.

Тренінг відбувається за ініціативи Академії української преси разом з Фондом Фрідріха Науманна за Свободу, а його основними спікерами виступають: професор, президент Академії української преси Валерій Іванов; координаторка проєктів Академії української преси Юлія Кулик; менеджер медіаосвітніх програм Академії української преси, завідувач центру цифрової освіти та медіакультури Миколаївського ОІППО Максим Запорожченко.

Тренінг ТренінгТренінг


Привітала гостей в ЛНТУ ректор Ірина Вахович, відзначивши особливу актуальність тематики медіаграмотності, критичного мислення, протидії фейкам та маніпуляціям. Ректор зауважує, що технічний ЗВО не може стояти осторонь формування якісного медіапростору, особливо в часи війни та протидії ворожим інформаційним вкидам, тож уже другий рік поспіль в ЛНТУ успішно здійснюється набір студентів за освітньою програмою «Медіакомунікації та PR». Ірина Вахович подякувала спікерам за візит до ЛНТУ та проведення цікавого й корисного тренінгу, що сьогодні важливий для кожного з нас.

ТренінгТренінг


Своєю чергою, спікери познайомилися із аудиторією та наголосили: «Маніпуляції, токсичний контент, фейки, дезінформація і весь інформаційний шлак, який на превеликий жаль з подвійною, чи навіть потрійною силою ми споживаємо у медіа, кожного дня посилюється. Тому протягом цих двох днів ми будемо намагатися давати вам певні інструменти, техніки, розказати, як це працює, як вберегтися від маніпуляції і стати тим, ким взагалі неможливо маніпулювати».

Учасниками тренінгу стали: декан ФЦОСТ Галина Герасимчук, викладачі та студенти факультету й, зокрема, ОП Медіакомунікації та PR, представники відділу іміджу та промоції ЛНТУ й усі охочі дізнатися більше про медіасвіт.

ТренінгТренінгТренінгТренінг


Тренери у небанальний спосіб, використовуючи інтерактиви та навіть «психологічні ігри», розповіли усі секрети створення маніпулятивного контенту, способи його поширення та впливу на аудиторію. Особливу увагу приділили темі критичного мислення та пошуку правди у світі брехні. Учасники заходу довідалися про психологію маніпуляцій, використання емоцій, соціології та прогнозів задля впливу на аудиторію, а також детально розглянули методи впливу на людей через соцмережі.

ТренінгТренінгТренінгТренінгТренінгТренінг


Спікери заходу навели цікаву статистику щодо того, які медіа для отримання новин використовують українці впродовж 2015-2022 років. Дослідження показуть стрімке зниження використання друкованих медіа, радіо, телебачення та навіть новинних сайтів. Лідерами за використанням серед суспільства стають соціальні мережі, а найпопулярнішим серед них є «Телеграм». Більше того, за даними різних досліджень, від 60% до 80% користувачів поширюють інформацію, прочитавши лише заголовок, не читаючи зміст публікації.

Одним із чинників такої статистики стало неминуче подвоєння бази знань та інформації: якщо у 1950-60-хх роках для подвоєння інформації потрібно було 10 років, то нині, із розвитком інформаційних технологій нам потрібні лише 75 днів, аби кількість інформації подвоїлася. При цьому, тішить той факт, що рівень медіаграмотності серед українського населення зростає і якщо у 2021 році індекс медіаграмотності українців в основному сягав поділок «Нижче середнього» та «Вище середнього», то за рік показник «Вище середнього» зріс на 6%, а «Високий» - на 23%.

ТренінгТренінгТренінгТренінгТренінг


Висновок очевидний: споживати інформацію потрібно вміти, людям важливо здобувати нові компетенції, аби не бути ошуканими, обманутими та використаними у різноманітних маніпулятивних цілях. Це, власне, й підтверджує тренінг, який наступного дня обіцяє бути не менш цікавим та сповненим нових корисних лайфхаків, інструментів та експериментів.

ТренінгТренінгТренінг