Уже вдруге на базі Луцького національного технічного університету відбувається міжнародна науково-практична конференція «Актуальні проблеми міжкультурної комунікації».
Захід проводиться кафедрою іноземної та української філології ЛНТУ, що на факультеті цифрових, освітніх та соціальних технологій, у співпраці із університетами-партнерами.
Під час офіційного відкриття конференції із вітальним словом виступила декан факультету цифрових, освітніх та соціальних технологій Галина Герасимчук: «Міжнародна, міжкультурна комунікація – це процес обміну інформацією людей з різних середовищ, що стає особливою у сучасному глобалізованому світі. Люди з різних культур повинні мати можливість працювати та спілкуватися у різних аспектах: від бізнесу до міжнародних відносин. Часто саме невміння комунікувати призводить до неприйняття, конфліктів, тому сьогодні бажаю всім учасникам плідної та конструктивної роботи, що сприятиме взаєморозумінню».
Своєю чергою, завідувач кафедри іноземної та української філології Алла Мартинюк представила учасників та гостей заходу, окреслила тематичні напрями конференції і зазначила, що до взаємодії доєдналися більше 200 учасників із різних закладів освіти не лише України, але й закордону.
«Дякуємо за співпрацю і можливість поділитися думками», - наголошує Алла Мартинюк.
Варто відзначити, що конференція має змішаний формат роботи, тож, хто не зміг доєднатися до заходу в очному режимі, долучилися до виступів онлайн.
Відтак, пленарне засідання конференції включало більше десяти доповідей науковців із різних закладів освіти та з різних куточків світу. Продовження конференція отримала у роботі секцій. Важливо зауважити, що науково-практичний захід складається із п’яти тематичних напрямів, зокрема:
1.Міжкультурний діалог: лінгвокогнітивний, етнолінгвістичний та літературознавчий аспекти.
2. Новітні тенденції розвитку германської, романської та слов'янської філології.
3. Переклад у контексті міжкультурної комунікації: теорія і практика.
4. Інноваційні технології у викладанні іноземних мов та перекладу.
5. Філософські, соціокультурні, психолінгвістичні, педагогічні проблеми змісту та організації навчального процесу.
Захід реалізований у співпраці з: Рівненським державним гуманітарним університетом (Рівне); Інститутом модернізації змісту освіти (Київ); Державним податковим університетом (Ірпінь); Донецьким національним університетом імені Василя Стуса (Вінниця); Маріупольським державним університетом (Маріуполь, Київ); КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради (Луцьк); INTI International University (Малайзія); Edinburgh Napier University (Единбург, Шотландія); University College Cork (Корк, Ірландія).
Серед доповідей пленарного засідання, до уваги присутніх були представлені:
-«Пропаганда в сучасному публічному дискурсі», Поліщук Ярослав Олексійович – доктор філологічних наук, професор, керівник кафедри україністики, Університет імені Адама Міцкевича в Познані (Познань, Республіка Польща).
-«Квантитативна верифікація генетичного матеріалу алтайської, афразійської та індоєвропейських мов у проєкції до ностратичного етимону», Капранов Ян Васильович – доктор філологічних наук, професор, доцент факультету гуманітарних наук та образотворчого мистецтва, Економіко-гуманітарний університет у Варшаві (Варшава, Польща), професор кафедри теорії і практики перекладу з англійської мови, Київський національний лінгвістичний університет (Київ, Україна).
-«Exploring the Complexities of the Criminal Mind and Human Nature: Theodore Dreiser and Ivan Franko», Бодик Остап Петрович – кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри англійської філології Маріупольського державного університету (Маріуполь - Київ, Україна).
-«A Highly Successful Collaboration: Improving Accessibility, Engagement and Grade», Butters Julie – University Language Teacher, University College Cork (Cork, Ireland) Maloney Claire – University Language Teacher, University College Cork (Cork, Ireland).
-«Doctoral Students at Risk Academic and Professional Support: Doctoral Education Quality Management Issues», Фаст Ольга Леонідівна – кандидат педагогічних наук, доцент, проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародної співпраці, КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради (Луцьк, Україна).
-«Креативні методи навчання в освітньому процесі технічного університету», Гулай Ольга Іванівна – доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри цифрових освітніх технологій Луцький національний технічний університет (Луцьк, Україна).
-«Лінгвістичний аспект міжкультурної конфліктної комунікації», Гарбера Ірина Володимирівна – кандидат філологічних наук, в. о. завідувача кафедри загального та прикладного мовознавства і словʼянської філології Донецького національного університету імені Василя Стуса (Вінниця, Україна).
-«Mosty kulturowe w edukacji: Słownik języka edukacji szkolnej jako model wsparcia edukacyjnego dzieci ukraińskich w Polsce», Dembinska Kamila – magister, dyrektor programowy szkoleń języka polskiego jako obcego, Fundacja SOK, (Warszawa, Polska).
-«Структурно-семантичні особливості сучасних політичних масмедійних карикатур», Федік Юлія Михайлівна – аспірантка кафедри прикладної лінгвістики Волинського національного університету імені Лесі Українки (Луцьк, Україна), викладач англійської мови, Ківерцівський фаховий медичний коледж Волинської обласної ради (Ківерці, Україна).
-«Some Aspects of Aviation Terminology Formation», Шевчук Анастасія Володимирівна – кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземної та української філології, Луцький національний технічний університет, (Луцьк, Україна); Маккрола Джейсон Чарльз (Jason C. McKrola – BA in Anthropology, a graduate student of TESOL (applied linguistics) (Portland State University, the USA), a member of US Peace Corps volunteer program (Portland, the USA).
-«Wykorzystanie technologii w nauczaniu języka polskiego młodzieży z Ukrainy na szeroką skalę», Michal Tarnowski – Prezes Fundacji Nativated i współtwórca platformy Language Supp Ukraina (Warszawa, Polska);
-«The Phenomenon of Secondary Predication Structures in the Paradigm of the Scientific Theory of Valence», Мизайльчук Наталія Олександрівна – доктор психологічних наук, професор, завідувач кафедри практики англійської мови та методики викладання Рівненський державний гуманітарний університет (Рівне, Україна).
-«Wizualizacje kategorii gramatycznych we współczesnej glottodydaktyce Andrzejewska Anna, dr., adiunktka, Katedra Języka Polskiego, Instytut Językoznawstwa, Uniwersytet Opolski, (Opole, Polska).