Перейти до основного вмісту

На кафедрі підприємництва, торгівлі та логістики (ПТЛ) ЛНТУ 1 лютого 2022 року відбулося громадське обговорення освітньої програми «Публічне управління та адміністрування» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування другого (магістерського) рівня вищої освіти.

До громадського обговорення було залучено зовнішніх стейкхолдерів, які запропонували основні меседжі щодо удосконалення освітніх компонент, компетентностей та програмних результатів навчання за даною освітньою програмою.

Модератором даного заходу була ректор ЛНТУ, гарант освітньої програми професор Ірина Вахович, яка привітала учасників заходу та наголосила на важливості та своєчасності підготовки фахівців із публічного управління та адміністрування, а також окреслила мету, зміст та унікальність освітньої програми, яка оприлюднена на офіційному сайті ЛНТУ та сторінці кафедри ПТЛ. Проректор з науково-педагогічної роботи та партнерства ЛНТУ доцент Надія Ковальчук подякувала учасникам за приділений час та бажання взяти участь в обговоренні проєкту даної освітньої програми та зазначила, що врахування зауважень та побажань усіх стейкхолдерів дозволить підготувати конкурентоспроможного фахівця. Завідувач кафедри підприємництва, торгівлі та логістики професор Любов Ковальська, вітаючи учасників громадського обговорення ОП Публічне управління та адміністрування, акцентувала увагу на структурі освітньої програми, загальних та спеціальних компетентностях і програмних результатах навчання, обов’язкових та вибіркових освітніх компонентах, практичній складовій підготовки здобувачів вищої освіти. Ректором ЛНТУ, проф. Іриною Вахович було надано слово стейкхолдерам.

птл

Ірина Констанкевич (Народний депутат України), високо оцінюючи освітню програму «Публічне управління та адміністрування» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування другого (магістерського) рівня вищої освіти, зауважила на необхідності формування у здобувачів вищої освіти компетентностей, які б загалом дозволили й сприяли ефективній євроінтеграції країни у міжнародний економічний простір. Також доцільно підсилити практичну складову підготовки здобувачів вищої освіти. Ознайомившись із освітньою програмою, доцільним було б введення такої ОК як «Комунікації у публічному управлінні», адже для сучасного фахівця важливі комунікативні навики спілкування зі стейкхолдерами у публічному управлінні та адмініструванні, вміння аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування. Також, схвальним є вивчення ОК «Публічне управління та право», однак варто було б розмежувати її на дві ОК «Публічне управління» та ОК «Публічне право», що дозволило б здобувачам більш детально засвоїти компетентності в сфері публічного управління та самостійно готувати проєкти нормативно-правових актів, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.

птл

В’ячеслав Рубльов (Народний депутат України), яким в процесі обговорення було відмічено актуальність та затребуваність в державних органах влади, органах місцевого самоврядування у фахівцях із публічного управління та адміністрування. Було наголошено на важливості вивчення ОК «Державна політика та врядування», що дозволить отримати навики щодо аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень в сфері публічного управління та адміністрування.

В рамках дисциплін важливо вести мову про гнучкість та адаптивність освітньої програми, зокрема, про дистанційну роботу, роботу в команді, можливості використання різних типів програм для планування діяльності, проведення нарад тощо. Тобто, студенти повинні готуватись до ризикових ситуацій та вміти діяти відповідно до викликів сьогодення. Було зауважено, що слід впроваджувати більше практики для командоутворень, зокрема формування вмінь працювати в команді, взаємодіяти з іншими, про взаємодію керівників і підлеглих. Цього можна досягти завдяки проходженню практичної підготовки здобувачів вищої освіти у органах місцевого самоврядування та державних органах управління.

птл

Григорій Недопад (Голова Волинської обласної ради), зазначаючи актуальність та необхідність підготовки фахівців із публічного управління та адміністрування, акцентував увагу на необхідності забезпечення зворотного зв’язку між здобувачами вищої освіти та представниками органів влади і суб’єктів господарювання через посилення практичної складової підготовки фахівців. Також було зазначено, що основою професійної підготовки студентів в процесі навчання є забезпечення поєднання отриманих теоретичних знань із практикою. Важливою та необхідною є організація практичного навчання студентів, а також налагодження тісної співпраці закладу вищої освіти та баз практики у органах місцевого самоврядування та органах державної виконавчої влади. Також зазначив, що велика частка навчальних дисциплін мають яскраво виражене прикладне спрямування. Стейкхолдер відмітив, що  готовий сприяти  організації проходження стажування здобувачів у вище зазначених органах управління. Також було наголошено на необхідності вивчення окремої освітньої компоненти «Публічне управління», оскільки сучасний фахівець із публічного управління та адміністрування повинен володіти навиками щодо розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми; розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції; знати основні засади національної безпеки.

Олександр Омельчук (Голова Луцької районної ради) відмітив, що підготовка фахівців із публічного управління та адміністрування у ЛНТУ, дозволяє ЗВО вийти на якісно вищий рівень управління у даному напрямі. Також було наголошено, що при підготовці фахівців із публічного управління та адміністрування необхідно звернути особливу увагу на оволодінні навиками щодо застосування сучасних статистичних методів, моделей, цифрових технологій, спеціалізованого програмного забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування. Тому варто модифікувати ОК «Інформаційні системи та електронне урядування» на ОК «Цифровий розвиток та електронна демократія».

В’ячеслав Католик (Голова Зимнівської ОТГ) відмітив необхідність розвитку аналітичних здібностей здобувачів магістерського рівня освітньої програми. Тому велику користь принесе впровадження в ОП освітніх компонент, які дозволять сформувати у здобувача вищої освіти такі навики як креативність, відкритість, самоменеджмент у публічному управлінні, інноваційність в управління проєктами. Зокрема, доцільним було б введення змістових модулів з питань управління проєктами в публічному управлінні, соціальної взаємодії та співробітництва у публічному управлінні.

На завершення, ректор ЛНТУ проф. Ірина Вахович наголосила, що здобувачі вищої освіти повинні бути вмотивовані, активні, займати лідерські позиції у суспільстві та знаходити відкритий діалог із представниками органів влади. Також гарант Ірина Вахович щиро подякувала усім стейкхолдерами, які долучилися до обговорення освітньої програми «Публічне управління та адміністрування» спеціальності 281 Публічне управління та адміністрування другого (магістерського) рівня вищої освіти.

Кафедра ПТЛ