Перейти до основного вмісту

Покращити практичну підготовку здобувачів вищої освіти шляхом залучення до занять практиків, проведення фахових конкурсів, змагань та запровадження елементів дуальної освіти – одне з першочергових завдань кожної групи забезпечення ОП.

Під час реалізації цих завдань часто виникають питання, відповіді на які потребують допомоги відповідних фахівців. З подібною проблемою стикнулася і група забезпечення ОП «Інформаційні системи та технології охорони і безпеки», запровадивши дуальну форму для двох здобувачів вищої освіти спеціальності «Інформаційні системи та технології».

Відповіді на ці та інші питання стали можливі на семінарі у форматі круглого столу ITeachers` meetup «Дуальна освіта: кращі практики та виклики впровадження», що організований SoftServe Ukraine в онлайн просторі, на якій зустрілися експерти у галузі освіти, представники SoftServe і представники різних закладів освіти України.

Акіт

В процесі зустрічі обговорювали питання: як дуальна освіта регулюється на законодавчому рівні та що можна покращити; як SoftServe співпрацює з університетами та які переваги від партнерства бізнесу із закладами освіти для обох сторін; як впроваджувати дуальну освіту, з якими викликами можна стикнутися в процесі та як їх долати.

Запрошеними гостями виступили:

- SoftServe: Андрій Переймибіда, директор центру розвитку талантів, та Оля Доля, менеджерка по співпраці із закладами освіти;

- МОН України: експерти директорату фахової передвищої, вищої освіти Віталій Носок та Олександра Лактіонова;

- Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти: голова агентства Андрій Бутенко;

- ІТ СТЕП Університету: ректор університету Віктор Волошин та професор університету Тарас Рак;

- експерти з реформування вищої освіти: Володимир Бахрушин, секретар НМР МОН України, та Юрій Рашкевич, член Національного Агентства Кваліфікацій.

Експерт директорату фахової передвищої, вищої освіти Віталій Носок ознайомив присутніх з номативно-правовим забезпеченням дуальної форми здобуття освіти та планів з її удосконалення. Спікер окреслив питання особливості дуальної форми освіти, її основні завдання, представив узагальнені дані за результатами підготовки фахівців за дуальною формою та наголосив на проблемах здобувачів, які у них виникають в процесі навчання.

АкітАкіт

З кращими практиками підготовки фахівців за дуальною освітою в університеті ІТ СТЕП ознайомили його ректор Віктор Волошин та професор Тарас Рак. Вони передставили ОП «Комп’ютерні науки», яка є адаптованою до цієї форми навчання і співпраці, за їх словами, з основним роботодавцем – SoftServe та складові дуального навчання.

Свій погляд на дуальну освіту представив директор центру розвитку талантів SoftServe Андрій Переймибіда, який пояснив у чому полягає інтерес роботодавця, їх очікувані результати навчання і які форми дуального навчання реалізовують у співпраці з понад 20-ма університетами.

Голова Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти Андрій Бутенко висловив позицію і погляд агентства на інструменти, які потрібно використовувати при формуванні якісної ОП, щоб запровадити дуальну форму освіти.

АкітАкіт


Представники Дніпровської політехніки ректор Олександр Азюковський і голова галузевої експертної ради 12 «Інформаційні технології» Національного агенства із забезпечення якості вищої освіти Ірина Удовик розповіли про позитивні кейси впровадження дуального навчання.

Експерти з реформування вищої освіти Володимир Бахрушин та Юрій Рашкевич розповіли про стратегію розвитку дуальної освіти та викликів, які постають в процесі її впровадження.

АкітАкітАкіт


Паралельно доповідям у чаті відбувалась палка дискусія між присутніми з приводу низки питань: дуальна освіта це елемент чи форма освіти; пріоритетності та достатності soft skills; який має бути відсоток в ОП на дуальну освіту; як краще зараховувати результати дуального навчання; можливості залучення до навчання ФОП та багато інших.

Після доповідей відбулася сесія питань-відповідей.

З повним змістом круглого столу можна ознайомитися за http://surl.li/oulmf.

 

Група забезпечення ОП «Інформаційні системи та технології охорони і безпеки»