Ринок макетних послуг в Україні динамічно розвивається, тісно поєднуючись із зовнішньою рекламою, дизайном візуальних комунікацій та промисловим дизайном. Студенти-першокурсники ОП «Дизайн» відвідали виробниче підприємство Printing Lutsk та познайомилися з нашим стейкхолдером Василем Цапюком.
Директор та співзасновник підприємства Василь Цапюк, випускник спеціальності «ЛНТУ, привідкрив таємниці макетної справи, наголосивши на функціональних, конструктивних, технологічних та художньо-естетичних аспектах створення макетів у контексті сучасного дизайн-проектування. Акцентовано увагу на сучасному обладнанні та новітніх технологіях друку, плотерної, лазерної, фрезерної обробки поверхонь та обладнанні для 3D-моделювання.
Ознайомлення з потужностями виробництва розкрило різні специфічні сторони макетування як креативного компоненту предметно-просторового середовища та його роль у різних сферах життєдіяльності людей – від рекламного бізнесу до допомоги ЗСУ. Розробки луцького виробництва «Волинська теплинка» та «перископи «Піксель» допомагають нашим захисникам міста-фортеці Бахмут.
Також були обговорені економічні питання розвитку власного бізнесу, управління проектами та стартапами, що викликало жваву цікавість у студентів.
Студентам дуже сподобалися різноманітні технологічні процеси, нові матеріали, а особливо робота 3D-принтера.
Василь Цапюк запросив студентів на практику, щоб дізнатися про специфічні особливості матеріалів та способи їх використання у макетуванні та рекламних продуктах. Дане підприємство є прекрасною базою для проходження виробничої практики студентів із подальшою можливістю працевлаштування.
Підсумовуючи відгуки студентів можна наголосити на наступних моментах:
1) Форма проведення екскурсій на підприємства, які випускають реальну продукцію та демонструють напрямки розвитку власного бізнесу – це альтернатива традиційному формату лекцій у стінах навчального закладу.
2) Наочне представлення практичних результатів роботи дизайнера розкриває необмежені можливості для реалізації творчого потенціалу студентів, відкриває шляхи для самостійного опрацювання студентами отриманої нової інформації.
3) Знайомство з дизайнерськими підприємствами формує у студентів перелік вимог, які ставляться роботодавцями, а відповідно допомагає розставити акценти у навчальному процесі, демонструє перспективи працевлаштування майбутніх дизайнерів.
Василь Цапюк на своїй сторінці у ФБ після екскурсії написав:
«Ми, як рекламісти, боремось за виживання нашого бізнесу у воєнний час, двоє з братом Павлом Цапюком ведемо індивідуальні волонтерські проекти для пришвидшення нашої перемоги, та ще й сприяємо освітнім процесам!
Діти - наше майбутнє! Як мені дехто сказав, що наразі війна і освітні процеси не на часі, так от я хочу сказати, що якраз зараз це як ніколи на часі! На тлі масового виїзду за кордон молоді і в довоєнний час, і міграційних процесів під час війни, молоді треба приділяти НЕАБИЯКУ увагу! Підтримати, мотивувати, поділитись досвідом, розповісти що і в нашій сфері можна в Україні заробляти гарні гроші, аби не війна…
Працюємо задля перемоги!
Розвиваємось задля відбудови нашої держави!
Інвестуємо в молоді уми, задля нашого майбутнього!»
Після такої інформативної екскурсії, маємо надію, що макетування як навчальна дисципліна відкриє нові грані для студентів не лише як проектна практика, а і як мистецька практика, перетворюючи традиційний макет на об’єкт арт-дизайну.
Навчання – це впевнені кроки молоді до Перемоги!
Канд. мистецтвознавства,
доцент кафедри архітектури та дизайну
Скляренко Наталія Владиславівна