Перейти до основного вмісту

Ринок макетних послуг в Україні динамічно розвивається, тісно поєднуючись із зовнішньою рекламою, дизайном візуальних комунікацій та промисловим дизайном. Студенти-першокурсники ОП «Дизайн» відвідали виробниче підприємство Printing Lutsk та познайомилися з нашим стейкхолдером Василем Цапюком.

Дизайн

Директор та співзасновник підприємства Василь Цапюк, випускник спеціальності «ЛНТУ, привідкрив таємниці макетної справи, наголосивши на функціональних, конструктивних, технологічних та художньо-естетичних аспектах створення макетів у контексті сучасного дизайн-проектування. Акцентовано увагу на сучасному обладнанні та новітніх технологіях друку, плотерної, лазерної, фрезерної обробки поверхонь та обладнанні для 3D-моделювання.

ДизайнДизайн


Ознайомлення з потужностями виробництва розкрило різні специфічні сторони макетування як креативного компоненту предметно-просторового середовища та його роль у різних сферах життєдіяльності людей – від рекламного бізнесу до допомоги ЗСУ. Розробки луцького виробництва «Волинська теплинка» та «перископи «Піксель» допомагають нашим захисникам  міста-фортеці Бахмут. 

Дизайн

Також були обговорені економічні питання розвитку власного бізнесу, управління проектами та стартапами, що викликало жваву цікавість у студентів.

Студентам дуже сподобалися різноманітні технологічні процеси, нові матеріали, а особливо робота 3D-принтера.

Василь Цапюк запросив студентів на практику, щоб дізнатися про специфічні особливості матеріалів та способи їх використання у макетуванні та рекламних продуктах. Дане підприємство є прекрасною базою для проходження виробничої практики студентів із подальшою можливістю працевлаштування.

Дизайн

Підсумовуючи відгуки студентів можна наголосити на наступних моментах:

1) Форма проведення екскурсій на підприємства, які випускають реальну продукцію та демонструють напрямки розвитку власного бізнесу – це альтернатива традиційному формату лекцій у стінах навчального закладу. 

2) Наочне представлення практичних результатів роботи дизайнера розкриває необмежені можливості для реалізації творчого потенціалу студентів, відкриває шляхи для самостійного опрацювання студентами отриманої нової інформації.

3) Знайомство з дизайнерськими підприємствами формує у студентів перелік вимог, які ставляться роботодавцями, а відповідно допомагає розставити акценти у навчальному процесі, демонструє перспективи працевлаштування майбутніх дизайнерів.

Василь Цапюк на своїй сторінці у ФБ після екскурсії написав:

«Ми, як рекламісти, боремось за виживання нашого бізнесу у воєнний час, двоє з братом Павлом Цапюком ведемо індивідуальні волонтерські проекти для пришвидшення нашої перемоги, та ще й сприяємо освітнім процесам!

Діти - наше майбутнє! Як мені дехто сказав, що наразі війна і освітні процеси не на часі, так от я хочу сказати, що якраз зараз це як ніколи на часі! На тлі масового виїзду за кордон молоді і в довоєнний час, і міграційних процесів під час війни, молоді треба приділяти НЕАБИЯКУ увагу! Підтримати, мотивувати, поділитись досвідом, розповісти що і в нашій сфері можна в Україні заробляти гарні гроші, аби не війна…

Працюємо задля перемоги!

Розвиваємось задля відбудови нашої держави!

Інвестуємо в молоді уми, задля нашого майбутнього!»

Після такої інформативної екскурсії, маємо надію, що макетування як навчальна дисципліна відкриє нові грані для студентів не лише як проектна практика, а і як мистецька практика, перетворюючи традиційний макет на об’єкт арт-дизайну. 

Навчання – це впевнені кроки молоді до Перемоги! 

 

Канд. мистецтвознавства,

доцент кафедри архітектури та дизайну

Скляренко Наталія Владиславівна