Перейти до основного вмісту

LNTU education: технології майбутнього від ФТМІ

Факультет  транспорту та механічної інженерії Луцького НТУ презентував власні технології майбутнього. Справжній технологічний «бум» відбувся сьогодні, 29 травня, у луцькому ЦУМі, в рамках виставки «LNTU education», що функціонує з 5 травня до 5 липня 2021 року.

Моделювання транспортних потоків міст, інтерактивна система вивчення конструкції роботи автомобіля, демонстрація роботи стимулятора сучасного верстата з ЧПУ, майстер-клас з конструювання 3-D моделей… яких тільки не було на виставці розробок від науковців та студентів факультету.

Усі охочі мали можливість спробувати себе у ролі автомобілістів, покерувати лазерним фрезером чи змоделювати будь-які деталі і конструкції, випробувати закони фізики і побачити своє обличчя у 3-D форматі.

За словами декана ФТМІ Ігоря Мурованого, формат виставки технічних розробок дозволяє налагодити контакт із потенційними абітурієнтами, показати їм можливості студентів і науковців з кожної кафедри і, таким чином, зацікавити молодь.

«Ми повинні зацікавлювати абітурієнтів, випускників шкіл, коледжів, училищ, щоб вони дивилися на розробки і їм було цікаво. Ринок праці змінюється, є нові виклики для робітничих професій і середньої та вищої ланки, тому ми хотіли презентувати абітурієнтам те, що на них чекає під час навчання і працевлаштування. На кожній кафедрі є свої переваги і сучасне обладнання  та програмне забезпечення, що важливо для абітурієнтів, адже ми змінюємо модель викладання, стаємо більш відкритими до молоді, прагнемо дискусій і жвавого обговорення дисциплін», - наголошує декан ФТМІ.

До прикладу, кафедра фізики та вищої математики представила сучасні цифрові датчики. Зокрема, розповідають завідувач кафедри Юрій Коваль та доцент кафедри Дмитро Захарчук, тут представлені цифрові датчики сили та прискорення Vernier GDX-FOR; датчик тиску для вивчення молекулярної фізики, за допомогою якого можна досліджувати газові закони; датчик для вивчення електрики та електромагнетизму, завдяки якому можна визначити силу струму, напругу, потужність, енергію, будувати різноманітні залежності тощо.

Часто такі датчики, кажуть науковці, застосовуються для визначення електричних характеристик, дослідження і перевірки альтернативних джерел енергії. Також на виставці представлений датчик світла та кольору у хвильовій оптиці. До слова, він працює не тільки у видимому діапазоні, але й у діапазоні ультрафіолетового випромінювання. Датчики повністю цифрові, тож для отримання даних, їх з легкістю можна пов’язувати з комп’ютером за допомогою Bluetooth.

А от студент третього курсу Богдан Назарук сконструював редуктор з трьома конусними зубцями, за допомогою спеціалізованої комп’ютерної програми Solid. Вона створена для інженерного аналізу та підготовки виробництва будь-якої складності та призначення. Студент розповідає, що у програмному забезпеченні усе створюється з нуля, проектувати можна що завгодно, сконструювати будь-яку деталь, яку з часом можна вивести у виробництво. Це найбільш оптимізована програма, яку використовують багато автоматизованих компаній, і студенти ЛНТУ також мають змогу працювати у ній.

Хочете спробувати попрацювати на верстаті, але боїтеся щось зламати чи зіпсувати?! Тоді вам до доцента кафедри прикладної механіки і мехатроніки Віктора Сичука. Він пропонує студентам попрактикуватись на тренажері оператора з числовим програмним управлінням.

«Він створений, щоб студент навчився на ньому працювати у віртуальному світі, користуватися пультом і не боятися підходити і працювати в подальшому на реальному верстаті. Тут можна будь-що зламати і полагодити, набиратися досвіду, щоб на реальному станку таких помилок уникнути або вчасно виправити», - каже науковець.

За його словами, оригінальний тренажер вартує близько 2 тисяч євро, утім йому вдалося розробити власну установку і тепер студенти мають усі можливості працювати на «пробному» станку. Є ще перевага: провідні підприємства регіону охоче забирають на роботу студентів, які попрацювали на копії оператора, адже так вони отримують досвід роботи зі станком ЧПУ.

Крім того, кафедра прикладної механіки і мехатроніки показала роботу саморобного лазерного гравера, створеного із підручних матеріалів, який відтворює будь-які параметри, задані на ПК, а також роботу трьохкоординатної позиційної установки. Це конструкція - основа, до якої можна приєднати лазер, фрезу чи головку від 3D-принтера…усе, в залежності від того, що ми прагнемо отримати в результаті. Сьогодні ж установка показала, як може тримати фломастер і навіть самостійно грати у «хрестики/нулики».

Найкращу систему у світі для розв’язування математичних, інженерних задач, моделювання та анімації показав у дії доцент кафедри галузевого машинобудування Микола Толстушко. За його словами, Maple – універсальна система комп’ютерної математики, яка призначена для проведення символьних обчислень. Це система №1 в світі для розв’язування різних математичних, інженерних задач, для моделювання, створення анімації тощо.

«Тут є дуже великі функції, мова програмування високого рівня, яка містить тисячі підпрограм. Я сьогодні не бачу складної математичної інженерної задачі, яка б не могла бути розв’язана системою Maple», - додає науковець.

Із цікавістю зазирали гості виставки у ноутбук старшого викладача кафедри автомобілів і транспортних технологій Павла Мазилюка і не з проста… Науковець демонстрував імітаційне моделювання дорожнього руху за допомогою сучасного програмного забезпечення.

«Програма дозволяє імітувати дорожній рух фактично 1 до 1, таким, який він є у реальному місті. За його допомогою можна розробляти схему дорожнього руху, світлофорні циклограми, рух не лише транспорту, але й пішоходів та обрати найбільш оптимальний за різними параметрами. Така програма використовується у всьому світі і є сучасним підходом до вирішення дорожніх проблем», - ділиться Павло Мазилюк.

Якщо хтось хотів себе відчути автомеханіком просто у центральному універмазі Луцька, то з легкістю міг це зробили разом із доцентом кафедри АТТ Валерієм Дембіцьким. Він показав, як за допомогою програмного забезпечення студенти-автомобілісти можуть проходити теоретичний курс навчання і віртуально показувати рівень особистого прогресу викладачеві. Утім найцікавіше відбувається на практичній частині курсу, де студенти можуть займатися на автосимуляторі, ремонтувати його віртуально, слухати звук мотора і навіть розрядити чи зарядити акумулятор. Водночас, програма враховує витрачений час на ремонт автомобіля і затрачені кошти.

Факультету транспорту і механічної інженерії є ще чим похизуватися. Шкода, що усіх розробок у ЦУМі не розмістиш, тому запрошуємо дізнаватися більше про можливості і пропозиції факультету у Луцькому НТУ. Водночас, естафету LNTU education переймає факультет митної справи, матеріалів і технологій. Виставка відбудеться у суботу 5 червня з 10:00 до 18:00.

Ілона Карпюк, відділ іміджу та промоції ЛНТУ


Більше фото тут: https://www.facebook.com/media/set/?vanity=LutskNationalTechnicalUniversity&set=a.1880501962103845