Інформаційний проект «#Молоді вчені ЛНТУ» був започаткований задовго до війни в Україні і покликаний популяризувати науку серед молоді, відкрити завісу професійної сцени когорти молодих науковців ЛНТУ, аби показати, хто сьогодні робить науку!
Ми продовжуємо тримати науковий фронт і розповідати про молодих вчених ЛНТУ, аби стимулювати молоде покоління до розвитку, процвітання та успішної реалізації.
Сьогодні про цифрові технології в освіті, особливо в часи війни, інформаційні системи, підвищення якості освітнього процесу та роль сучасного науковця розповідає член наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених ЛНТУ Юлія Мельничук.
- Який ваш учений ступінь та посада в ЛНТУ?
-Я кандидат педагогічних наук, доцент кафедри цифрових освітніх технологій, а також виконую обов’язки фахівця відділу забезпечення якості освітнього процесу, ліцензування та акредитації.
- Кожен науковець має свій напрямок, науковий інтерес. У чому полягають ваші дослідження?
-Мої дослідження поєднують педагогічний та технічний напрями. Починались вони із педагогіки, зокрема, стосувались підготовки викладача, що здатний адаптуватись до мінливих вимог сучасного суспільства. Результати цих досліджень вилились у кандидатську дисертацію на тему: «Формування соціально-професійної мобільності майбутніх викладачів інформатики у процесі магістерської підготовки».
На сьогодні мій науковий напрям – цифрові технології в освіті, зокрема, цікавить розробка інформаційних систем, які сприятимуть підвищенню ефективності та якості освітнього процесу.
- Яка особливість вашого наукового напряму, яким чином можемо його застосовувати у повсякденному житті?
-Ні для кого не секрет, якими темпами відбувається цифровізація усіх сфер життя сьогодні. Очевидно, вона не могла оминути й освіту. Блага цифровізації освіти ми використовуємо щодня.
Особливо актуальним дане питання стало в умовах повномасштабної війни. Саме цифрові технології дозволили не переривати навчальний процес навіть за таких складних реалій, що зараз відбуваються у державі.
Можна навести безліч прикладів: це і комунікація здобувач-педагог в режимі реального часу (online), і можливість опрацювати навчальний матеріал у зручний для здобувача час завдяки його розміщенню у системі дистанційного навчання, і проходження різних видів контролю у формі комп’ютерного тестування, що забезпечує об’єктивність оцінювання, і різноманітні інтерактивні тренажери, що дозволяють набувати практичних навичок, і розміщення усієї організаційної інформації щодо процесу навчання в електронному кабінеті здобувача (АСУ), і здобуття неформальної та інформальної освіти. Даний перелік можна продовжувати безкінечно.
Завдяки цифровізації освіти як здобувачі, так і педагоги можуть під іншим кутом поглянути на власну діяльність, переоцінити її та покращити.
- Якими рисами повинен володіти успішний науковець?
-Наведу власний девіз: «Взявши одну вершину, починай підкорювати наступну». Амбітність, енергійність, цілеспрямованість – ось риси, необхідні успішному науковцеві.
- Чи перспективною є наукова діяльність і як зацікавити нею молодь?
-Наукова діяльність, безумовно, є перспективною. Не можу сказати, що вона підійде абсолютно усім. Це та специфічна сфера, яку потрібно любити усім серцем, аби досягти успіху. Шлях науковця непростий, проте, сприяє всебічному розвитку.
Сучасний учений – це особистість, що безперервно розвивається, оскільки наукова спільнота вимагає цього і підтримує водночас. Ставши науковцем, на молодь чекають не лише самі дослідження, а й нові знайомства. Поєднуючи наукову діяльність із викладацькою, спілкуючись із здобувачами, завжди будеш у курсі усіх новин, трендів, споглядаєш, чим живе зростаюче покоління. Тому сьогодні бути науковцем – це не лише інтелектуальний вклад у розвиток нашої держави, а й безкінечна цікава комунікація.
Щодо того, аби зацікавити молодь науковою діяльністю, можу дати пораду: займайтесь наукою в ЛНТУ, оскільки саме тут дають «зелене світло» молоді, тут можна насправді реалізуватись як фахівець та особистість.
- Який він – сучасний вчений?
-Сучасний науковець – активна особистість, зацікавлена, яка любить свою справу та вкладає в неї свої інтелектуальні, фахові здібності, вкладає час, вкладає себе. А потім, отримуючи результати, бачить, що таке успіх. Так, крок за кроком будується українська наука, яка починається із молодих ентузіастів, які віддані їй.