Війна в Україні наносить разючі удари у всіх сферах нашої життєдіяльності. Невідворотні наслідки, зміна цінностей, переоцінка життя: ті речі, з якими нам довелося стикнутися у 2022-му.
Інформаційний проект «#Молоді вчені ЛНТУ» був започаткований задовго до сьогоднішніх подій і був покликаний популяризувати науку серед молоді, відкрити завісу професійної сцени когорти молодих науковців ЛНТУ, аби показати, хто сьогодні робить науку!
Тому продовжуємо тримати науковий фронт і розповідати про молодих вчених ЛНТУ, аби стимулювати молоде покоління до розвитку, процвітання та успішної реалізації.
Сьогодні про управління проектами в галузі інформаційних технологій, фантастичний світ науки, що зацікавлює молодь та особливості сучасного науковця розповідає член наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених ЛНТУ Олена Суринович.
-Який Ваш вчений ступінь та посада?
- Я кандидат технічних наук, доцент кафедри інженерії програмного забезпечення факультету комп’ютерних та інформаційних технологій.
-Кожен науковець має свій напрямок, науковий інтерес. У чому полягають Ваші дослідження?
-Мій напрямок наукових досліджень: управління проєктами в галузі інформаційних технологій.
-Чим особливий та унікальний цей напрямок?
-І хоча проєкти здійснювалися людством упродовж тисячоліть, управління проєктами, як специфічна галузь менеджменту, є досягненням останніх десятиліть. Проєктна діяльність пронизує сьогодні всі сфери функціонування традиційного промислового підприємства. Тому вважаю, що мій науковий напрямок є не тільки цікавим, а й перспективним для розвитку сфери інноваційної діяльності на найближчі роки.
-Якими рисами необхідно володіти успішному науковцеві?
-Чомусь сьогодні переважно у нашій уяві постає образ ученого як старшого, сивуватого чоловіка в окулярах та з портфелем у руках. Для мене, насамперед, це - людина, яка виявляє інтерес до усього незбагненного чи загадкового: «Чому це відбувається?», «А як це працює?».
Успішний науковець також повинен володіти терплячістю, адже постійно потрібно повторювати експерименти кілька разів, щоб перевірити реальний результат.
Справжній учений асоціюється у мене з такою рисою як наполегливість. Зачасту йому доводиться працювати над пошуком відповідей роками і, буває, навіть з численними невдачами. Тому, вважаю, потрібно виявляти неабияку наполегливість, щоб досягнути результату.
Усупереч поширеній думці, науковець також повинен бути також креативним, вміти мислити нестандартно і уявляти те, що неможливо побачити.
Насамкінець, успішний науковець повинен володіти критичним мисленням, адже часто необхідно аналізувати інформацію та приймати важливі рішення для розв’язання експериментальних чи глобальних проблем.
-Як заохотити молодь займатися наукою, чи перспективна ця діяльність?
-Ми всі народжені допитливими та прагнемо пізнавати навколишній світ. Але часто в підлітковому віці цей природний інтерес може зникати, і тоді думки про науку асоціюються в нас з нудною, заплутаною або складною справою. Тому вже зі шкільних лав потрібно привчати молоде покоління до критичного мислення, пояснювати свої міркування, експериментувати та оцінювати, адже це є необхідним у всіх сферах життя та професіях.
Також потрібно відвідувати місця, де можна побачити науку в дії, наприклад: планетарій, обсерваторію, зоопарк, музеї, галереї чи навіть інтерактивні веб-сайти, наукові ярмарки та різноманітні заходи наукових свят.
На власному досвіді можу сказати, що, маючи дев’ятирічного сина, вже починаю знайомити його з фантастичним світом науки. Він любить грати в комп’ютерні ігри. Для того, щоб це було йому корисним, заохочую сина досліджувати світ кодування, аби розробити власну гру. І, повірте, це спрацьовує.
Вважаю, що наука була і залишається перспективною діяльністю, яка, безперечно, приносить користь суспільству на усіх його рівнях.
-Який він – сучасний науковець?
-Сучасний науковець – це людина, яка постійно у пошуках відповідей та в прагненні пізнавати нове, не зупиняючись на досягнутому!