Перейти до основного вмісту

Більше пів сотні студентів Луцького національного технічного університету перебувають у різних куточках світу за різними стипендіальними програмами навчання. Водночас, розширюють спектр міжнародних можливостей і наші колеги-науковці. Ми намагаємося робити усе, аби наука й освіта примножували Україну талановитою молоддю та гідною науково-педагогічною елітою і робимо це у співпраці із міжнародною спільнотою.

Сьогодні про міжнародну академічну мобільність та викладацьку діяльність у Туреччині розповідає д.т.н., професор кафедри Технологій легкої промисловості ЛНТУ Микола Рябчиков.

Мобільність

-Розкажіть, де саме ви перебували на стажуванні? В рамках якої програми відбулася поїздка та які особливості й головна мета вашої діяльності у Туреччині?

-З 24 по 28 квітня я перебував в Технічному університеті м.Ескішехір (Туреччина) за запрошенням центру міжнародних зв’язків цього закладу для проведення курсу педагогічної мобільності в межах проекту КА-107 Erasmus+ «Для міжнародної кредитної мобільності». Проект передбачав проведення мною занять зі здобувачами університету, проведення семінарів з науково-педагогічним персоналом, знайомство з системою освіти Туреччини.

Місто Ескішехір розташоване на заході Туреччини, приблизно посередині між двома головними містами – Стамбулом і Анкарою. У зв’язку з відсутністю авіаційного сполучення з Україною, маршрут до Ескішехіра виявився досить складним.

Ескішехір – сучасне місто, комфортне для перебування. В ньому є місця для активного відпочинку і релаксу, транспортне сполучення розвинуте добре. У той же час видно, що Туреччина – мусульманська країна, хоча загальне відношення дуже толерантне.

Мобільність

Шлях до Ескішехіра

МобільністьМобільність

-Чим вразив іноземний університет? Які його особливості?

-Технічний університет м.Ескішехір, заснований в 2018 році на основі Анатолійського університету. Університет складається з 5 факультетів, 2 професійних шкіл, а також 4 дослідницьких і прикладних центрів у 3 кампусах, розташованих у місті Ескішехір.

Технічний університет Ескішехіру працює над підготовкою своїх студентів до майбутнього як найбільш оснащених і конкурентоспроможних осіб у творчому та динамічному освітньому середовищі, завдяки своєму компетентному викладацькому персоналу в усіх підрозділах із потужною інфраструктурою, де проводяться навчальна та дослідницька діяльність. Кількість студентів в університеті 15,5 тисяч, кількість освітніх програм 85.

Мобільність

Основний кампус університету

Факультет архітектури та дизайну був відокремлений від Анатолійського університету та приєднаний до Технічного університету Ескішехір 18 травня 2018 року. На факультеті архітектури та дизайну є кафедри архітектури, внутрішньої архітектури, промислового дизайну та дизайну одягу та текстилю. Факультет займає велику будівлю на території університету.

Факультет має практико-орієнтований підхід до навчання, має комп’ютерні лабораторії, майстерні та дизайн-студії з найсучаснішим програмним забезпеченням. У процесі навчання та навчання теоретичні курси, семінари, виставки, покази мод, семінари, конференції, наукові дослідження та навчальні поїздки розглядаються як єдине ціле з точки зору освіти.

Мобільність

-Які «фішки» має Ескішехірський університет та кафедра дизайну текстилю та одягу, на якій ви працювали?

-Зокрема, кафедра дизайну текстилю та одягу була створена у 2001-2002 навчальному році. Навчальний план включає 1 рік факультативного підготовчого вивчення англійської мови та 4 роки бакалаврату. Курси, запропоновані в програмі, можна розділити на чотири групи; основні, додаткові, загальні вибіркові та професійні вибіркові курси. За допомогою курсів, орієнтованих на практику, і галузевих досліджень, які починаються на другому курсі, студенти мають можливість створювати свої проекти та розвиватися самостійно. За допомогою поглиблених комп’ютерних лабораторних занять, починаючи з третього курсу, проекти студентів переносяться в цифрове середовище.

З факультативними курсами професійної підготовки, визначеними та оновленими відповідно до потреб індустрії моди та текстилю, студенти можуть спеціалізуватися в різних галузях сектора. Випускники цього факультету мають кваліфікацію «Дизайнер текстилю та моди».

Для моєї роботи протягом візиту мені було надане робоче місце, обладнане сучасною комп’ютерною технікою.

Мобільність

 

-Що ви викладали для іноземних студентів, яким досвідом вдалося поділитися?

-В межах мого візиту мною були прочитані чотири лекції для здобувачів освіти магістерського рівня з тематики інноваційних підходів до створення одягу, зокрема з використанням смарт і нано технологій. Також провів два семінари з науково-педагогічним персоналом, в межах яких були обговорені перспективи розвитку вищої освіти в Україні і Туреччині, а також напрямки розвитку легкої промисловості в наших країнах.

Крім того, були проведені ряд робочих зустрічей, в межах яких було обговорено напрями майбутньої співпраці.

МобільністьМобільність

Спілкування на кафедрі дизайну текстилю та одягу

Мобільність

-Ваша поїздка перетнулася із часом війни в Україні. Як вас прийняли в іншій державі, яке ставлення нині до українців у Туреччині?

-Зважаючи на деякі спільні проблеми в Україні (активні бойові дії) та Туреччині (наслідки потужного землетрусу) було проведене обговорення проблем і шляхів організації навчального процесу в умовах небезпечних ситуацій. Слід враховувати, що я маю особистий досвід в організації навчального процесу в період активних бойових дій. Нижче представлені мої власні фотографії зруйнованих навчальних закладів Східної України, а також фотографії з соцмереж про руйнування в Туреччині.

В межах цього питання було підтверджене абсолютне взаєморозуміння і взаємоспівчуття.

МобільністьМобільність

Зруйновані заклади освіти в Східній Україні

Мобільність

-Які враження отримали від перебування в Ескішехірському університеті та від взаємодії з іноземними колегами?

-Загальний підхід до організації освіти в Туреччині і Україні дуже подібні. Бакалаврський  і магістерський рівні мають однаковий обсяг, структура освітніх програм дуже схожа. Матеріальна база університету також не має якісної переваги над нашою. Певні досягнення і переваги пов’язані з більшим фінансуванням і у випадку поліпшення фінансового становища можуть бути досить легко досягнуті українськими університетами.

Використовується досить коштовне сучасне програмне забезпечення, зокрема для забезпечення 3D і smartтехнологій. Мені здалося, що автономія і демократичні принципи українських університетів більш виражені. Зокрема, навчання за наказом міністерства освіти Туреччини обов’язково організоване суто в дистанційному форматі, навіть в безпечних регіонах.

Мені уявляється, що науковий рівень українських університетів дещо перевищує рівень турецьких, зокрема публікації досягнень для НПП Туреччини в наукових виданнях високого рівня не є обов’язковим.

Беззаперечною перевагою турецьких (і багатьох інших закордонних) університетів є підвищена увага до вивчення здобувачами іноземних мов, зокрема викладання ряду освітніх компонент англійською мовою, що дозволяє спростити заходи міжнародної мобільності, зокрема запрошувати викладачів з інших країн.

-Яких результатів вдалося досягнути від міжнародної співпраці і які нові завдання ставите перед собою?

-Я ознайомився з педагогічними закордонними практиками, підвищив фахові практичні компетентності релевантні до моєї сучасної професійної діяльності.

Була проведена апробація інноваційних педагогічних практик і методів навчання; поліпшені організаційні компетентності, а також компетентності в сфері навчальних програм; посилена кооперація з іноземним університетом, налагоджені зв’язки і створені нові контакти.

Крім того, поліпшені мої компетентності, пов’язані зі спілкуванням іноземною мовою і комунікацією взагалі; підвищене задоволення моєю професійною діяльністю і впевненість в можливостях мого професійного розвитку.

Як я бачу результати мого візиту для Луцького національного технічного університету: можливість використання нових методів навчання; поліпшення міжнародної кооперації з закордонним університетом; збільшення рівня інтернаціоналізацією університету та залучення до поліпшення навчальних програм з врахуванням іноземних практик.