Перейти до основного вмісту

Технічні аспекти STEM-освіти обговорювали в ЛНТУ

У Луцькому національному технічному університеті відбувся круглий стіл «Технічні аспекти STEM-освіти». Захід влаштували на кафедрі цифрових освітніх технологій, що на факультеті ЦОСТ.

 

 

Про те, що таке STEM-освіта розповів кандидат педагогічних наук, доцент кафедри цифрових освітніх технологій та гарант ОП «Середня освіта. Інформатика» Павло Саварин. За його словами, акронім «STEM» вживається для позначення популярного напряму в освіті, що охоплює природничі науки (Science), технології (Technology), технічну творчість (Engineering) та математику (Mathematics).

Це напрям в освіті, при якому в навчальних програмах посилюється природничо-науковий компонент та інноваційні технології.

«STEM – це не просто технічна освіта. Вона охоплює значно ширше поняття, а саме - вдале поєднання креативності та технічних знань. Наприклад, за кордоном музикантів навчають не тільки музикувати, але і використовувати комп'ютерні програми для створення музичних творів», - зазначає Павло Саварин.

До того ж, додає лектор, цікавим є те, що під час STEM-уроків в центрі уваги знаходиться не вчитель, а практичне завдання, яке потрібно вирішити. Учні ж вчаться вирішувати це практичне завдання шляхом проб і помилок, а не вивчають «суху» теоретичну частину.

Детальніше про технічні аспекти STEM-освіти студентам розповів запрошений гість - керівник наукових проектів R&D-центр Mirroschool Олександр Великий. Саме із цією компанією кафедра ЦОТ активно співпрацює у даній галузі.

Так, Олександр Великий продемонстрував багатофункціональний виріб Sunnylab SE, який відображає дату, час, рівень вологості, температури, рівень СО2 та прогнозує ймовірності опадів. Завдяки йому, діти отримують знання з програмування і працюють з різними модулями та датчиками. Крім того, присутні ознайомилися із цифровим вимірювальним комплексом Skoolto. Це ціла цифрова лабораторія для проведення дослідів з фізики, хімії, біології, географії тощо. Вона дозволяє збирати та опрацьовувати дані за допомогою різних датчиків та зберігати їх.

Найбільше зацікавив слухачів круглого столу модульний STEAM—набір SMART HOME. Це база для вивчення датчиків та виконавчих механізмів, їх програмування, розроблений для проектування та побудови системи віддаленого управління «Розумним будинком».

Діти навчаються збирати, поетапно підключати датчики до мікроконтролера Arduino, робити повноцінне зчитування сигналів для отримання візуалізації роботи управління. Розрахований на учнів 5-9 класів для роботи в групах, де над одним модулем можуть працювати 7-10 дітей протягом навчального року (3 групи учнів одночасно).

Загалом в Україні, Міністерство освіти та науки ще у 2016 році опублікувало першу версію «Концептуальних засад реформування середньої освіти» та Концепцію Нової Української Школи (НУШ). Це, зокрема, сприяє посиленню креативності учнів та посиленню зв’язку гуманітарних і технічних дисциплін.

 

 

Відділ іміджу та промоції ЛНТУ