Перейти до основного вмісту

В Україні триває Тиждень Erasmus. Це дні, які відзначаються у всьому світі щороку у жовтні і дають можливість  представити проєкти Програми та їхній вплив на індивідуальному, інституційному та національному рівнях.

Цього року #ErasmusDays відбуваються з 9 по 14 жовтня у всій Європі та в світі, зокрема і в Луцькому національному технічному університеті.

Ми присвячуємо ці дні питанням «Sustainability&Responsibility», адже кожен Еразмусівець, кожен представник громади та суспільства є невід’ємною рушійною силою відповідальної розбудови і стійкого розвитку України!

Еразмус

Отож про досвід участі та реалізації проектів КА2 та КА1 розповіли науковці ЛНТУ. Вони зачепили два основні тематичні напрями: розвиток потенціалу вищої освіти в ЛНТУ та міжнародну академічну мобільність викладачів. Представники Еразмус спільноти нашого університету поділилися історіями успіху і досягнутими результатами проєктів у сферах освіти, професійної підготовки, молоді та спорту, заохочуючи та мотивуючи новачків приєднатись до команди.

«Ми активно продовжуємо свою роботу в Еразмусі, у нас є проекти, які ефективно реалізуються і які ми започатковуємо нині. Я дякую колегам за активність, за те, що використовують можливості для самореалізації і вдосконалення міжнародної роботи нашого університету, вдосконалення наукової та освітньої діяльності. Закликаю колег долучатися до міжнародних програм, обмінюватися досвідом і отримувати чудові результати», - наголошує ректор ЛНТУ Ірина Вахович.

ЕразмусЕразмус

«В Україні та в нашому університеті  проходить Тиждень Еразмус та успішно реалізуються як індивідуальні проект КА1, так і проекти КА2, спрямовані на інституційний розвиток, покращення організаційної складової, якості освітнього процесу», - розповідає перший проректор ЛНТУ Надія Ковальчук.

Вона ж додає, що в рамках КА2 в ЛНТУ були реалізовані та реалізуються нині 9 проектів. Співпраця нашого університету з Еразмус розпочалася у 2010 році і стартувала із взаємодії з університетом Браганси (Португалія). Проект був спрямований на покращення системи управління закладами вищої освіти і один з результатів – налагоджена донині тісна співпраця із португальським ЗВО, активна мобільність студентів та науковців, постійні стажування, навчання та програма подвійного диплому.

ЕразмусЕразмус

Наразі в ЛНТУ завершуються три проекти, ефективними проектними менеджерами яких є доцент Микола Мельничук, професор Наталія Вавдіюк та доцент Галина Герасимчук.

Науковці презентували проекти, в яких беруть активну участь, розповіли про мету та цілі, досягнуті результати.

Зокрема, доцент, завідувач кафедри матеріалознавства Микола Мельничук поділився досвідом реалізації проекту «Підвищення ролі ЗВО у промисловій трансформації у парадигмі індустрії 4.0».

ЕразмусЕразмусЕразмусЕразмус

Проект HEIn4 спрямований на вирішення виявленої проблеми диспропорції між доступністю технологій, що стосуються Індустрії 4.0, і відсутністю досвіду в переналаштуванні бізнес-моделі підприємства з метою забезпечення комплексного використання можливостей, що виникають у зв’язку з появою парадигми нової промислової революції.

Цілі проекту:

-посилити спроможність вищих навчальних закладів (людські ресурси, матеріальна база та інституційні підрозділи) у відповідь на парадигму Індустрії 4.0, що з’являється;

-посилити співпрацю вищих навчальних закладів із галуззю шляхом надання спеціалізованих курсів та надання консультаційних послуг компаніям (великим і малим і середнім підприємствам) з метою вивчення можливостей нової промислової революції шляхом реконфігурації бізнес-моделей;

-встановити новий навчальний модуль «Industry 4.0 Business Management» для студентів магістратури для підвищення можливостей працевлаштування випускників в умовах ринку, що розвивається;

-розробити рекомендації щодо оновлення навчальної програми інженерії з метою підвищення компетенцій, необхідних для експлуатації фабрик майбутнього.

ЕразмусЕразмусЕразмус

Про реалізацію проекту Utterly розповіла проектний менеджер професор, завідувач кафедри менеджменту Наталія Вавдіюк. Метою проекту є: сприяти модернізації системи вищої освіти в Україні, запроваджуючи університетські центри підвищення кваліфікації для просування європейських освітніх інновацій шляхом професійної сертифікації викладачів університетів.

ЕразмусЕразмусЕразмусЕразмусЕразмус

Цілі проєкту:

1. Модернізувати існуючу систему професійного розвитку та сертифікації викладачів університетів в Україні, шляхом створення 9 незалежних Центрів Досконалості Викладання (ЦДВ) з подальшим об’єднанням їх у мережу, що дозволить підвищити рівень якості викладання в університетах.

2. Запровадити програми професійної сертифікації викладачів університетів на основі кращих європейських практик та освітніх інновацій для забезпечення досконалості викладання.

3. Розробити та пілотувати нову  програму досконалості викладання, включаючи описи навчальних курсів та MOOC,  що передбачає потреби академічного середовища в Україні та приведе до підвищення якості атестації викладачів університету.

ЕразмусЕразмусЕразмусЕразмусЕразмусЕразмус

Доцент, декан факультету ФЦОСТ Галина Герасимчук поділилася досвідом реалізації проекту OPTIMA.

Основна мета проєкту «Open Practices, Transparency and Integrity for Modern Academia» (OPTIMA), назву якого можна перекласти як «Відкриті практики, прозорість та доброчесність для сучасної вищої школи», — впровадження ідей та практик Відкритої науки в Україні з метою покращення якості освітніх послуг.

Загалом, метою проєкту є покращення якості вищої освіти в Україні шляхом підвищення рівня академічної доброчесності через привнесення відкритих практик та прозорості у відповідні освітні послуги та зміст навчання, а також модернізації та інтернаціоналізації українських ЗВО.

ЕразмусЕразмусЕразмус

Серед пріоритетів OPTIMA: робота з переміщеними українськими університетами, фокус на проблемах зміни клімату та інклюзивність завдяки використанню сучасних інформаційних технологій.

Проєкт включає три конкретні цілі:

1. Представлення нового механізму забезпечення якості – онлайн-платформи відкритого рецензування для прозорого оцінювання результатів досліджень на академічних конференціях в українських ЗВО.

2.   Сприяння співпраці між Україною та ЄС та інтернаціоналізації ЗВО України шляхом створення міжнародної віртуальної спільноти вчених-рецензентів на онлайн-платформі відкритого рецензування.

3.    Підвищення обізнаності щодо академічної доброчесності та Відкритої науки, вдосконалення відкритих практик та навичок Відкритої науки в українських ЗВО та суспільстві загалом шляхом впровадження нових предметів щодо відкритих практик в рамках модернізованих навчальних курсів та відкритого загальнодоступного онлайн-курсу.

ЕразмусЕразмусЕразмус

У рамках проектів в ЛНТУ неодноразово відбувалися різноманітні заходи, а це і тренінги, навчання для викладачів ЗВО, обмін досвідом із відповідними фахівцями галузі, воркшопи та інформаційні кампанії.

Окрім того, в ЛНТУ стартує реалізація ще двох проектів, а це: «Цифрова трансформація освітнього процесу ЗВО в Україні та Молдові для сталого співробітництва з підприємствами»/Digital transformation of HEIs education process in Ukraine and Moldova for sustainable engagement with enterprises (DIGITRANS) та Проєкт «3D Концепції для освіти моди в Україні»/3D Concepts for Fashion Education in Ukraine (3D4U). Про основні цілі та завдання проектів розповіли проектні менеджери доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій Валерій Дембіцький та доцент, завідувач кафедри технологій легкої промисловості Людмила Назарчук.

Про досвід індивідуальної мобільності розповіла доцент кафедри матеріалознавства, заступник декана ФММТ Наталія Імбірович, яка брала участь у Erasmus + Staff Week в м. Браганса (Португалія) та KTH Royal Institute of Technology (м. Стокгольм, Швеція), Business and Technology University (м. Тбілісі, Грузія).

ЕразмусЕразмус

Щойно повернулася із Грузії доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Юлія Дащук. Вона стала учасницею програми міжнародної академічної мобільності Erasmus+ «Training Laboratory III - Designing Learning for Peace». Проєкт складається з двох онлайн-навчальних заходів і двох навчальних очних курсів. Разом ці чотири складові становлять єдину програму підготовки наставників та тренерів для розвитку освіти миру, як елементу неформальної освіти. 

Водночас, професор кафедри економіки Антоніна Гордійчук розповіла про викладацьку діяльність у якості запрошеного лектора в Університеті Марії Кюрі-Склодовської в Любліні.

ЕразмусЕразмусЕразмус

Команда Національного Еразмус+ офісу в Україні спільно з партнерами запрошують заклади освіти, молодіжні та інші організації  й кожного, хто отримав унікальний досвід Еразмусівця, приєднатись до ініціативи та висвітлити свій особливий досвід.

Важливо поділитись досвідом участі Еразмус+ під час війни та нагадати міжнародній спільноті про сьогоднішні події в Україні, підкресливши вагомий внесок участі України та її громадян для розвитку освіти, молоді і спорту!