Перейти до основного вмісту

В ЛНТУ затверджена Методика самооцінки загальних і професійних компетентностей викладача

Методика самооцінки загальних і професійних компетентностей викладача Луцького національного технічного університету щодо викладацької діяльності та/або посадових обов’язків», №700, розглянута та схвалена на засіданні вченої ради ЛНТУ від 25.11.2021 року. Формування документу відбувалось на основі Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 23.03.2021 року № 610 про затвердження професійного стандарту на групу професій «Викладачі закладів вищої освіти».

ФОТО

Професійний стандарт є інструментом для систематизації вмінь і навичок, підготовки посадових інструкцій, підготовки молодих фахівців, само- та оцінювання діяльності викладачів, підвищення їх кваліфікації та професійного розвитку. Варто відмітити, що МОН рекомендує використовувати зазначений професійний стандарт при розробленні вимог до посад науково-педагогічних працівників, освітньо-наукових програм другого та третього рівнів вищої освіти, програм підвищення кваліфікації та стажування науково-педагогічних працівників, планування професійного розвитку викладачів.

ФОТО

Так, підготовлена командою проекту UTTERLY в ЛНТУ Методика самооцінки загальних і професійних компетентностей викладача щодо змісту власної викладацької діяльності та/або посадових обов’язків не є переліком обов’язкових вимог професіограми науково-педагогічного працівника, за якими слід оцінювати професійну діяльність і компетентність викладача, чи визначати професійну придатність кандидата на відповідну викладацьку посаду, а є інноваційним допоміжним інструментом, пріоритетна мета якого полягає у фактичному визначенні стадії професійного розвитку, на якій знаходиться науково-педагогічний працівник, та пошуку можливостей підвищення рівня кваліфікації, професійного розвитку та педагогічної майстерності.

ФОТО

Так, викладач може самостійно здійснити самооцінки компетентностей і професійних потреб, змісту власної викладацької діяльності та/або посадових обов’язків за послідовними 3 етапами: кваліфікація/досвід; навчально‐методичні (викладацькі) компетентності (знання та навички викладача з дидактики/методики, планування заняття та навчального курсу, керування інтеракцією й оцінювання); міжпредметна компетентність (міжкультурна і медійну грамотність); професіоналізація (виконання адміністративних завдань, відповідальність, командна взаємодія, зацікавленість у професійному розвитку). Пройшовши самооцінювання викладач разом з завідувачем кафедри, гарантом освітньої програми, співробітниками навчально-наукового центру «Volyn Business Hub» формують індивідуальну програму підвищення рівня кваліфікації, професійного розвитку, педагогічної майстерності тощо та здійснюють пошуки курсів підвищення кваліфікації, баз стажування як в Україні, так і за кордоном.