Перейти до основного вмісту

Бейда Владислав – студент четвертого курсу ЛНТУ, а «Добрий тур» - туристична компанія, яку він створив власними силами. Нині, окрім навчання в університеті, Владислав активно працює над вдосконаленням своєї фірми, її розширенням та головне – наданням якісних туристичних послуг для клієнтів.

Як, будучи ще студентом, Владиславу вдалося реалізувати власну бізнес-ідею, з якими труднощами стикаються представники туристичної сфери, чи існує здорова конкуренція у цьому бізнесі і чи можливий туризм ВІП-класу «не за всі гроші», далі в інтерв’ю розповідає Владислав Бейда.

туризм

-Владе, за якою спеціальністю ти навчаєшся в ЛНТУ?

-Я студент факультету митної справи, матеріалів та технологій, навчаюся на четвертому курсі кафедри туризму та готельно-ресторанної справи.

-Розкажи про свою туристичну компанію, у чому її особливість?

-Називаємося ми «Добрий тур». Наша специфіка - це автобусні тури Україною та закордон комфортно, якісно і недорого. Наша відмінність на ринку це - перевезення автобусами ВІП-класу, проживання в сучасних комфортних готелях і ми прагнемо показати людям, що подорожі високої якості можуть бути бюджетними та недорогими.

туризм

-Як зародилася ідея створення турфірми і скільки часу вона уже функціонує?

-Першого листопада нам виповниться один рік. Ідея з’явилася з університету. Оскільки я навчаюся за спеціальністю «Туризм», тож паралельно підпрацьовував гідом у різних туристичних операторів нашого міста. Побачив у цьому потенціал, побачив помилки інших і зрозумів, що можна зробити краще та ризикнув.

-Скільки часу пройшло від зародження ідеї до початку роботи?

-10 днів. Рівно через 10 днів ми уже офіційно працювали.

туризм

-Розкажи про свою команду. Хто ці люди, що стали твоїми однодумцями?

-Наразі команда складається з трьох осіб. Я - директор, є перевізник Віталій та менеджер Вероніка. Коли розпочалася війна, ми активно почали займатися благодійними справами. Безкоштовно возили діток в зоопарки, екопарки, подарували тисячі посмішок і обсяг людей був надто великий. Саме у цей момент в нашій команді з’явилася Вероніка. Крім того, вона – дружина нашого перевізника.

туризмтуризм

-Які реалії туристичного бізнесу під час війни? Чи він діючий?

-Так, цей бізнес діючий, хоча певні складнощі теж існують. Виїхати за кордон зараз багато хто можливості немає, але людям потрібен відпочинок, хоча би 2-3 дні для перезавантаження. Тому ми пропонуємо кількаденні поїздки, наші автобуси виїжджають щотижня. Кожну п’ятницю - виїзд, щонеділі - повернення.

-З якими  труднощами ти зіштовхнувся на шляху створення власного проекту? Звідки брав поради, допомогу?

-За порадами та допомогою, звісно, я завжди звертався до викладачів нашого університету, саме з нашої кафедри. Це завідувач кафедри Матвійчук Людмила, вона допомагала з організаційними моментами. Я бачив як вона вирішує певні питання, організовуючи колектив кафедри і мене це спонукнуло до власних дій. Вона стала таким собі наставником і саме до неї я неодноразово звертався і при відкриванні підприємця, і обираючи КВЕДи, так далі.

туризм

-Які знання та навички для ведення власного туристичного бізнесу почерпнув тут, в ЛНТУ? Як ці вміння знаходять своє відображення у твоїй практичній діяльності?

-Туризм – це дуже широке поняття. Це не лише організація подорожей, а й різноманітність локацій, гастротури, дегустації різних продуктів, зокрема сирів та наливок. В цьому мені допоміг викладач кафедри Михайло Лепкий. Він завжди нам пояснював як відбуваються дегустації, розповідав про географічне значення. Також Оксана Громик викладала у нас технології справ приготування локальної місцевої кухні. У турах я зазвичай є гідом-супроводжувачем і маю можливість розповідати людям багато цікавих речей. Дякуючи викладачам, я знаю на що звернути увагу, комунікуючи з людьми під час подорожі, маю, що підкреслити. Також хочу зазначити мого куратора Світлану Сидорук, яка завжди комунікує зі мною, мотивує, налаштовує, роз’яснює, проводить консультації з ведення бізнесу. Ми з нею неодноразово зустрічалися і вона завжди приділяє мені вільну хвилину часу, щоби пояснити певні моменти у роботі.

-Як виходить поєднувати власний бізнес з навчанням?

-Ведення бізнесу, робота – це найкраща практика. Я намагаюся відвідувати пари, хоча із цим буває складніше, коли є виїзди на тури. Поки немає можливості зібрати велику команду у турфірмі, тому обсяг роботи залишається не доведеним до ідеалу. Але у мене виходить поєднувати, а навчання я намагаюся надолужувати у вихідні.

Так як відкриття справи було під час мого навчання на 3 курсі, ми ще не вивчали певних критерій, які потрібні при веденні бізнесу. Тому дійсно був великий обсяг для самостійного опрацювання, надолужування. Але підґрунтя того, як працює туристичний бізнес, побудований на законі, звісно я отримав в університеті. Тому навчання – це важливо.

туризм

-Які поради можеш дати своїм колегам початківцям, які воліють також започаткувати подібну справу?

-Перш за все, налаштовувати себе на чесний бізнес та не надіятися на ведення своєї справи, як це робили колись, вставляючи палиці в колеса. Важливо не боятися. Якщо у вас є ідея про відкриття бізнесу, значить вона уже була обдуманою, тож тепер варто діяти. Не бійтеся діяти, адже один крок тягне за собою інший. Всі труднощі долаються і все буде супер!

-Ти говориш про чесність у бізнесі. В Україні, у Луцьку реально робити чесний бізнес?

-У категорії власної роботи – так, але по відношенню до конкурентів - ні. Завжди всі будуть ставити палиці в колеса і робити дуже нечемні речі щодо своїх конкурентів. Здорової конкуренції у туристичному бізнесі, як на мене, у Луцьку немає.

туризм

-Які твої плани на майбутнє, як плануєш розвивати компанію?

-План на майбутнє – велике розширення. Перехід з туристичного агентства до туристичного оператора, щоби я мав змогу продавати свої авторські тури і в Україні і закордон.

-Поясни, яка різниця між туристичним агентством та туристичним оператором? Чому цей перехід важливий?

-Агентство має право продавати пакетні тури за кордон, тобто простими словами, відправляти людей на море. Якщо по Україні, агентство має право купити десь авторський тур, продати його людині і отримати свій відсоток за продаж.

Натомість, туристичний оператор прописує свої авторські тури Україною та за кордон. Він має право перевозити людей у великій кількості, має відповідні ліцензії тощо. Тобто агентство не має права організовувати авторські тури, а оператор – на законних підставах може.

туризм

-Які фішки має «Добрий тур»? Що цікавого ви пропонуєте людям?

-До нас часто звертаються колективними групами, наприклад приватні стоматології, мережа аптек тощо, вони хочуть організувати свій тімбілдинг. І це теж наша фішка. Ми завжди супроводжуємо такі тури приємним сюрпризом - солоденьким тортиком. Ми робимо брендовані торти разом із нашими колегами і часто такі солодкі презенти транспортуємо у місце поселення команди.

А ще, практично в кожному турі у нас відбуваються «приємні новини» для іменинників, які отримують презент від  «Доброго туру». Серед таких: подушечки в дорогу, солодощі або вино. Під час кожної подорожі, на завершення ми завжди розігруємо серед наших туристів пляшку вина. Такий напій, який дійсно можна назвати вином, обираємо на дегустації першого дня.

Так, ми в усьому шукаємо якість та комфорт не за великі гроші!

туризмтуризм