Перейти до основного вмісту

ВІДБУЛАСЬ ЗУСТРІЧ ІЗ «МЕНТОРАМИ»
В РАМКАХ «JOB SHADOW DAYS»

У Луцькому НТУ 9 листопада 2016 року відбулась зустріч із «менторами» у форматі бізнес-форуму «Компетентнісний підхід до вибору працівника: погляд сучасного роботодавця». Метою форуму є визначення вагомості та ролі партнерства між бізнесом та університетом в сприянні працевлаштуванню молоді. Учасниками бізнес-форуму стали викладачі кафедри обліку і аудиту та представники провідних підприємств Луцька і Волинської області, які до того ж є випускниками Луцького НТУ за спеціальністю «Облік і аудит».

 

 На сьогодні, як відомо, джерелом вартості є знання та інформація, якими володіє людина. При цьому знання продукуються системою навчання, яка є невід’ємним елементом сучасного багатогранного трудового процесу. І саме в рамках заходу «Job Shadow Days» студенту надається нагода отримати професійний досвід та цінні поради спеціалістів щодо власної самореалізації за обраною професією.

Відкриваючи форум, завідувач кафедри обліку і аудиту, професор Ірина Садовська акцентувала увагу на значенні і важливості проведення заходу «Job Shadow Days», а також на головних його організаційних аспектах: «Виступаючи ментором, підприємство має можливість: отримати найкращих і найактивніших студентів (тіней), придивитись до їх організаційних здібностей та прагнення пізнання нового, а в подальшому – отримати неоціненного співробітника. Ми хочемо випускати кваліфікованого спеціаліста, який би відповідав сучасним запитам бізнесу, а тому бажаємо почути від роботодавців, на яких навиках і знаннях необхідно зосередити увагу в процесі навчання».

 

 Бізнес-тренер Оксана Нужна зазначила, що захід «Job Shadow Days» викликав значний інтерес у студентів Луцького НТУ. Зокрема, учасниками тренінгу «Психологія ділового спілкування: мій перший робочий день або як вижити в новому колективі і досягти успіху в професії?» стали студенти трьох факультетів: факультету бізнесу, факультету комп’ютерних наук та інформаційних технологій, факультету обліку та фінансів. Студенти ділились один з одним своїми успіхами – хтось влаштувався на роботу, хтось двічі отримував стипендію Фонду Ігоря Палиці «Тільки разом», хтось написав цікаву комп’ютерну програму, хтось освоїв іноземну мову, хтось завершує написання дипломної роботи. Ці досягнення дійсно є вагомими, тому викликали щире захоплення інших учасників тренінгу. Згодом Оксана Нужна запросила гостей форуму запропонувати цікаві формати проведення наступного етапу заходу «Job Shadow Days» безпосередньо на підприємствах за участю студентів-тіней і менторів.

Учасники форуму взяли активну участь в обговоренні, акцентували увагу на важливих моментах підготовки фахівців, висловивши свої бачення і свої побажання стосовно спілкування зі студентами-тінями на підприємстві.

 

 Зокрема, Андрій Пеніщук, власник компанії «PitStop», акцентував увагу на тому, що: «Якщо власник живе фірмою – то фірма росте! Фірма, яка розвивається, постійно потребує кваліфікованих кадрів. Щодо фахівців, хочеш хорошу роботу – зумій продати себе. Кожен роботодавець весь час знаходиться в пошуку якісних кадрів. За даними проведеного дослідження американських фірм, які займаються підрахунками, якісна адаптація людини на робочому місці коштує 30 000 євро. Роботодавці зацікавлені в співпраці з кафедрою, щоб формувати якісного та компетентного працівника. Ми зацікавлені у молодих перспективних кадрах, які бажають працювати якісно в певних умовах, націлені на результат, бажають професійно зростати, бути колективним гравцем. В процесі навчання студент має навчитись реалізовувати себе, при цьому в професійному житті він повинен бути готовий вміти вчитись, аналізувати. Адже проблема не в тому, щоб узяти працівника, а адаптувати його до роботи».

 

Олег Середа, головний бухгалтер СВК «Урожай»: «Ми тісно співпрацюємо з університетом, беручи студентів не лише на практику, а й на роботу. Ми й надалі з радістю приймемо студентів, які бажають ознайомитись з виробничим процесом, дізнатись особливості діяльності підприємств сільськогосподарської галузі».

Віталій Скопюк, заступник  директора з комерції та фінансів ТзОВ «Алфаінтерпласт» зауважив: «Колектив – це сім’я, яка має ціль і йде до неї. Робота в колективі має важливе значення для людини. Людина зі сторони може побачити більше, ніж те що ми спостерігаємо всередині, адже в нас можуть бути великі вимоги до спеціаліста та його роботи. На форумі ми об’єдналися, щоб поговорити і виявити спільні проблеми. Головне – мотивація, хочеш щось змінити – необхідно вчитись».

 

Ірина Курліщук, заступник директора СГПП «Дружба», наголосила, що актуальним є формування бази підприємств-партнерів, які бажають брати студентів на практику. «Практика – це одна з перших сходинок формування студента як професійного фахівця. Саме вона дає можливість студенту брати активну участь в роботі підприємства, а підприємство має нагоду оцінити роботу студента, його здібності. Необхідно сформувати в студента бачення того, що практика – це престижно, це робота на реальному підприємстві у визначеному режимі, це надана студенту можливість стати фахівцем. Важливо змінити підхід до завдання, яке має виконати студент на практиці. Практика має проходити за процесами, які на кожному підприємстві різні, а підприємство має висунути свої умови щодо практики. За таких обставин ми можемо говорити, що студент пройшов не лише практику передбачену програмою, а й стажування», – розповіла Ірина Курліщук.

 

У своєму виступі Юлія Биховець, головний бухгалтер ПрАТ «Волинська обласна друкарня» зазначила: «Ми зацікавлені у кадрах, тому готові брати на практику студентів за різними професійними спрямуваннями. Ми навчимо молодь бути стресостійким, співпрацювати з керівником та іншими структурними підрозділами, повідомимо особливості та «тонкощі» професії». Олег Кулай, заступник головного бухгалтера ПрАТ «Волинська обласна друкарня», поділився досвідом: «Для студента на етапі пошуку роботи важливо, щоб поруч була людина-спеціаліст, яка зможе допомогти, підказати, якщо є необхідність – виправити. Отримати досвід практичний на практиці, будучи студентом – це прекрасна нагода більш глибоко сприйняти і зрозуміти теоретичний матеріал».

Світлана Палка, головний бухгалтер ТзОВ АФ «Актив-Аудит» відзначила: «На сьогодні вимоги, що висуваються сучасним ринком праці, включають в себе дві складові: професійну та особистісну, тому важливим є для студентів особистісний розвиток та володіння такими характеристиками як цілеспрямованість, лідерські якості, вміння працювати в колективі».

Алла Ляшук, головний бухгалтер ПП «Автомобільна школа АС» акцентувала увагу на тому, що важливим є знання іноземних мов – англійської, польської, німецької. Також варто посилити вивчення галузевих особливостей обліку, звернувши увагу на специфіку зовнішньоекономічної діяльності, оскільки підприємства виходять на міжнародні ринки збуту.


Андрій Ковальчук, головний бухгалтер нічного клубу «HOLLYWOOD» відзначив, що в навчанні студентів варто посилити більше практичну складову. Щодо вимог до сучасного випускника, то основними, на його думку, є ініціативність, креативність, гнучкість, мобільність, але перш за все він має бути комунікабельним.

Спілкування під час форуму відбувалось у невимушеній атмосфері, неосяжному потоці важливої інформації та корисних порад. Колектив кафедри обліку і аудиту щиро вдячний випускникам спеціальності «Облік і аудит» за знайдений час, можливість і, головне, бажання поділитися практичними порадами та досвідом!

Ірина Ткачук,
доцент кафедри обліку і аудиту

Фото: Катерина Нагірська,
доцент кафедри обліку і аудиту

Більше фото з бізнес-форуму у Facebook:

https://www.facebook.com/oia.lntu/?pnref=story

https://www.facebook.com/groups/1758388867711134/permalink/1778518159031...