Перейти до основного вмісту

Відбувся студентський науковий семінар «Проблеми і перспективи інноваційного розвитку»

08 грудня 2020 року, за багаторічною традицією, кафедрою економіки було проведено студентський науковий семінар на тему: «Проблеми і перспективи інноваційного розвитку», який щороку організовує професор кафедри економіки, д.е.н., професор Рудь Надія Терентіївна.

Захід відбувається в рамках вивчення дисципліни «Економіка та організація інноваційної діяльності» для студентів четвертого курсу спеціально 051 «Економіка».

Цього року, враховуючи необхідність дотримання карантинних обмежень, на семінарі було заслухано найкращі доповіді-презентації студентів та проведено обговорення між викладачами і студентами сучасних напрямів інноваційного розвитку в умовах глобалізації економіки, а також вітчизняних проблем у сфері інноваційної діяльності.

Заступник декана факультету бізнесу Олена Баула у своєму вступному слові відзначила, що проведення таких заходів стало доброю традицією на факультеті бізнесу. Тематика семінару є надзвичайно актуальною, адже в теперішній час інновації є рушієм науково-технічного прогресу, а тому всіляке обговорення та обмін думками дозволить студентам надалі краще орієнтуватися в особливостях і перспективах інноваційного процесу.

Зі свого боку, професори Надія Рудь та Олександр Шубалий зазначили, що сьогодні саме від молоді залежить успішність розвитку інноваційної діяльності в нашій країні, а тому вивчення даної проблематики допоможе студентам не тільки здобути передбачені освітньою програмою «Економіка» фахові компетентності, але й знайти вузькі місця, ринкові ніші для відкриття у майбутньому власних стартапів.

Саме проблемам і перспективам розвитку стартапів була присвячена доповідь Бориса Богатка на тему «Стартапи: тенденції розвитку та ризики», за підсумками якої було обговорено основні етапи створення та розвитку стартапів, основні причини їх провалу, а також ризики їх реалізації.

Зацікавленість учасників семінару викликала доповідь Кльоц Яни «Використання матриці ризику у сфері управління інноваційним ризиком», адже цей інструмент оцінки ризиків у сфері інновацій є доволі ефективним, учасники заходу дійшли згоди, що з практичної точки зору побудувати матрицю ризику найдоцільніше на основі використання методу експертних оцінок.

Тематика семінару також включала висвітлення й інших актуальних проблем інноваційної діяльності.

Зокрема, Анатасія Прокопець зосередила увагу присутніх на проблемах вибору джерел фінансування інноваційної діяльності. На жаль, в нашій країні основним джерелом фінансування інновацій є власні кошти підприємств, а в сучасній іноземній практиці все більшу частку займає фінансування зі спеціальних інноваційних фондів, які створюються державною та приватним бізнесом.

Доповідь Вершкової Євгенії стосувалася складова кадрової політики та її ризиків в іноваційній діяльності, в рамках якої присутні обговорили види, причини та наслідки кадрових ризиків. Адже саме від активності та компетентності персоналу підприємства залежить активізація інноваційної діяльності.

Доповідь Палій Ангеліни охоплювала проблеми малого інноваційного бізнесу та напрями їх вирішення. Присутні зробили висновок, що розвиток малого інноваційного підприємства, забезпечення інституціональних умов ефективної діяльності інжинірингових, впроваджуваних, малих венчурних фірм і профцентрів повинні бути пріоритетним напрямком державної інноваційної політики.

Презентація Дмитра Федаса висвітлювала проблеми державного регулювання та підтримки інноваційного розвитку економіки. В порядку обговорення було обґрунтовано функціональні напрями механізму державної підтримки розвитку інноваційної економіки в Україні.

Під час доповідей і обговорення студенти продемонстрували високий рівень володіння термінологією інноваційного розвитку, висловили цікаві та цінні пропозиції щодо вдосконалення різних аспектів цього процесу. Доповіді містили актуальну статистичну інформацію про стан і тенденції інноваційного розвитку як в Україні, так і за кордоном за останні роки, а також розкривали іноземний досвід вирішення цих проблем і можливості його застосування в Україні.

За підсумками розгляду доповіді студентів рекомендовано взяти за основу для написання наукових тез і статей.

Захід проходив в дружній атмосфері, викладачі надавали студентам цінні поради, щоб кожен намагався максимально розкрити власний інноваційний потенціал у навчанні й подальшій професійній діяльності.

Також приємно відзначити, що в рамках поглибленого вивчення предметів «Економіка та організація інноваційної діяльності» і «Організація та розвиток власного бізнесу» студенти груп ЕК-41 та ЕК-31 спеціальності 051 «Економіка», а також викладачі кафедри економіки в порядку здобуття неформальної освіти активно долучилися до проєкту Міністерства цифрової трансформації України та пройшли курс «Стартуй стартап», успішно здали фінальне тестування на Національній онлайн-платформі з цифрової грамотності, отримавши сертифікати.

Олександр Шубалий,

завідувач кафедри економіки