Перейти до основного вмісту

Як неформально провести обговорення освітньої програми, прокачати soft skills, та ще й поглибити компетентності відразу із трьох навчальних дисциплін? Гадаєте, це неможливо? Ділимося досвідом! 22 листопада 2023 року відбувся воркшоп «Цифрові технології у професійній освіті: сьогодення та майбутнє» за участі магістрів та викладачів кафедри цифрових технологій. 

ЦОТ

Магістри спеціальності 015.39 Професійна освіта (цифрові технології) першого та другого років навчання аналізували реалії та перспективи із гарантом освітньої програми професором Ольгою Гулай, деканом факультету цифрових, освітніх та соціальних технологій доцентом Галиною Герасимчук та завідувачем кафедри цифрових освітніх технологій доцентом Віталієм Кабаком.

Застосовуючи SWOT-аналіз – один із найпоширеніших аналітичних методів (формуємо компетентності з «Управління ІТ-проектами»), учасники воркшопу методом мозкового штурму (застосовуємо «Методологію наукових досліджень») трьома командами комплексно оцінили сильні (Strengths) й слабкі (Weaknesses) сторони освітньої програми «Професійна освіта (комп’ютерні технології), а також можливості (Opportunities) та загрози (Threats), які відкриваються при її реалізації у майбутньому (посилюємо компетентності з дисципліни «Цифрові технології в освіті»).

ЦОТ


Цікаво було порівняти результати аналізу з точки зору авторів освітньої програми, здобувачів першого курсу, які знаходяться в процесі її опанування, та здобувачів другого курсу, які вже завершують магістерський курс. Здобувачі-випускники відзначили позитивні зміни, що відбулися у результаті оновлення програми у 2023 році.

Відзначено перспективність ОП щодо широких можливостей працевлаштування та затребуваності фахівців у сфері професійної освіти, однак здобувачі другого курсу відзначили, що випускникам даної ОП важко конкурувати у галузі ІТ. У цьому випадку необхідні навички можна здобути засобами неформальної освіти, результати якої зараховуються також й при вивченні нормативних дисциплін ОП, що є її позитивною ознакою.

ЦОТ


Здобувачі позитивно оцінили поєднання педагогічних та комп’ютерних дисциплін, а як недолік – концентрування усіх видів практик у третьому семестрі. Гарант пояснила, що це пов'язано із необхідністю дотримання вимог Стандарту вищої освіти (який, очевидно, теж потребує оновлення).

ЦОТ


Слабкою стороною визнано низьку навчальну вмотивованість багатьох здобувачів. Здобувачі звернулися із пропозицією оновити зміст програми з іноземної мови, аби вона мала більш конкретне професійне спрямування.

ЦОТЦОТ


Основними загрозами у майбутньому одностайно визнані невизначеність (війна, пандемія чи природні катаклізми) та штучний інтелект, що може стати конкурентом традиційним освітнім закладам (тому якомога швидше потрібно зробити його асистентом у навчальному процесі).

Усі зауваження та пропозиції, сформульовані на воркшопі, будуть враховані групою забезпечення освітньої програми при її реалізації та оновленні.

Кафедра ЦОТ