Перейти до основного вмісту

17.12.2021 в рамках тижня факультету відбулася презентація Стартапів, яку провів к.е.н. Максим Войчук, громадський діяч, ментор, бізнес-тренер, начальник науково-дослідної частини Луцького національного технічного університету.

До заходу були залучені здобувачі освіти освітніх програм «Готельно-ресторанна справа» 2 та 3 курсів та «Туризм» 4 курсу. Координаторами заходу були д.е.н., професор Оксана Полінкевич та к.г.н., доцент Оксана Громик. Презентація проводилася в рамкам співпраці з Підприємницьким університетом YEP!

стартап

Здобувачі освіти активно долучилися до обговорення проблем створення стартапів, визначено основні їх риси (тимчасовість, інноваційність, масштабність, ризикованість). В межах презентації названо основні риси стартап-культури, країни лідери у стартапах (Естонія, Ізраїль).

Привернуто увагу здобувачів освіти до ролі університетів у створенні стартапів, які є майданчиками для комунікації, та генеруванні ідей. 

Успішними прикладами стартапів в світі та в Україні є PassivDom, Delfast, Grammarly, Go To-U, Ugears / «Юкрейніан Геарс», UniExo, Hochu Rayu, Senstone, People.ai, Petcube. Стартап порівнюють з єдинорогом. Чому більше недостатньо бути єдинорогом? За останні два роки статусність цього терміну розмила інфляція. У 2013-му, коли його ввів у широкий обіг венчурний інвестор Aileen Lee, у світі налічувалось всього 39 єдинорогів. Зараз їх понад тисячу, а протягом 2021-го темп появи нових компаній з оцінкою понад 1 млрд дол. зріс до двох-трьох на день. У 1990-х стартапи виходили на біржу в середньому за чотири роки після заснування, а у 2014-му та пізніше – за 11. У 2022 році інвестори продовжуватимуть вкладати у приватні стартапи з великим потенціалом до того, як вони стануть публічними. Це означає, що до супер-єдинорогів буде підвищений інтерес.

Акцентовано увагу на особливостях сучасного продакт-девелопменту стартапів. Головною метою стратапу є визначити «біль», яка є в бізнесі та спробувати її вирішити. Суть дизайну мислення є основою успішного стартапу. Під час реалізації стартапу зустрічаються люди, які мають емпатію, соціопатію, мізантропію. Саме з емпатії починається дизайн мислення. Головне тут визначити причину, чому є «біль» в бізнесі, і шляхи її вирішення.

Здобувачам освіти на практиці запропоновано розрізнити місію та візію Інстаграм, IKEA, Disney, Petcube.

Професор кафедри туризму та готельно-ресторанної справи

Оксана Полінкевич