Перейти до основного вмісту

УХВАЛА

вченої ради

Луцького національного технічного університету

від 17 березня 2022 року

з питання «Звіт про фінансово-господарську діяльність університету за 2021 р. Затвердження фінансового плану доходів та видатків на 2022 р.»

 

Комісія з підготовки даного питання констатує, що фінансова діяльність в університеті здійснюється на належному рівні.

Оцінка бухгалтерського обліку в ЛНТУ показала, що господарські операції правильно відображаються на рахунках обліку, використовуються автоматизовані програми бухгалтерського обліку. За результатами перевірки підтверджується достовірність показників фінансової звітності та їх ідентичність із залишками за відповідними рахунками.

Комісією відзначено, що протягом 2021 року:

  • Фінансово-господарська діяльність університету відповідає чинним нормативно-правовим актам;
  • у 2021 році фінансування ЗВО здійснювалося відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 №1146 «Про розподіл видатків державного бюджету між ЗВО» з врахуванням обсягів надходжень у 2020 році від наукової та міжнародної діяльності, кількість НПП, кількість здобувачів ВО з розрізі спеціальностей, рівнів ВО та форми навчання (140 468 грн. тис. грн), що на 28,3% більше, аніж у 2020 році);
  • питома структура витрат загального фонду по КПКВК 2201160 у 2021 р. припадала на оплату праці з нарахуваннями (84,1%), оплату комунальних послуг (3,5%), забезпечення дітей сиріт (харчування, одяг, книжки) інші виплати (1,1%), купівлю товарів і послуг 11,3%);
  • ЛНТУ на депозитних рахунках в державних банках розмістив тимчасово вільні кошти, отримані за надання платних послуг. А отриманий дохід від розміщення коштів на депозитних рахунках складав в розмірі 190,5 тис. грн у 2018 році, 853,14 тис. грн. у 2019 році, 592,92 тис. грн у 2020 році, 323,92 тис. грн. у 2021 році). Отримані кошти спрямовувались на покриття поточних потреб від основної діяльності;
  • субвенція з обласного бюджету у 2021 році складала – 5634 тис. грн: кошти Шацької ОТГ – 2000,00 тис. грн. або 35,5%, кошти Луцької МР – 2000,00 тис. грн. або 35,5%, кошти обласного бюджету – 1634,00 тис. грн. або 29%.

Серед нагальних проблем, які слід вирішувати для покращення фінансово-економічної ситуації в Луцькому НТУ, комісією виявлено:

  • розподіл ставок в університеті здійснювався відповідно до нормативів  чисельності студентів, аспірантів, докторантів, здобувачів наукового ступеня кандидата наук, на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника за постановою Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1134. Проте, відповідно до підпункту третього пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.2019 № 1146 «Про розподіл видатків державного бюджету між закладами вищої освіти на основі показників їх освітньої, наукової та міжнародної діяльності» дія постанови Кабінету Міністрів України від 17.08.2002 № 1134 «Про затвердження нормативів чисельності студентів (курсантів), аспірантів (ад’юнктів), докторантів, здобувачів наукового ступеня кандидата наук, слухачів, інтернів, клінічних ординаторів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника у вищих навчальних закладах III і IV рівня акредитації та вищих навчальних закладах післядипломної освіти державної форми власності» і Методики розрахунку орієнтовної середньої вартості підготовки одного кваліфікованого робітника, фахівця, аспіранта, докторанта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2013 № 346, не поширюється на заклади вищої освіти державної форми власності, для яких розподіл видатків державного бюджету на вищу освіту здійснюється на підставі формули. Формула застосовується з 1 січня 2020 р. до закладів вищої освіти державної форми власності, що належать до сфери управління Міністерства освіти і науки та здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти за державним замовленням;
  • зросли у порівнянні з 2020 роком надходження до спецфонду на 17,98%, зокрема: плата за послуги, що надаються згідно з їх основною діяльністю на 15,8%, а кошти, що отримуються від господарської діяльності, – на 35,8%. Найбільше зростання серед отриманих оплат за послуги, що надаються згідно з їх основною діяльністю, спостерігалось за: оплата освітніх послуг іноземними здобувачами – на 62,1%;  оплата освітніх послуг військовій кафедрі – на 41,3%; платне навчання – на 16,1%; при цьому спостерігаємо позитивну тенденцію щодо зниження оплати за вивчення дисциплін повторних курсів на 7,5%. Найбільше зростання серед отриманих оплат, що отримуються від господарської діяльності, відбувалось за рахунок зростання в 3,4 рази находжень інформаційно-видавничого відділу, зростання обсягів оплат за проживання в гуртожитках на 34,8%, проживання та оздоровлення в спортивно-оздоровчих таборах зростало на 52 тис. грн.; продовжувалась тенденція зниження надходжень за послуги спорткомплексу (на 5,8%), плати за оренду майна (на 56,97%);
  • у 2021 році надійшло 884033,62 тис. грн. для реалізації міжнародних грантових проектів, що на 41% менше, аніж у 2020 році (1 497 081,25 тис. грн). Однак, протягом 2021 року реалізовано з них на 1 617 960,73 тис. грн., що в 3,7 рази більше, аніж у 2020 році (344 787,42 тис. грн).

 

Вчена рада УХВАЛИЛА:

1. Фінансово-господарську діяльність університету за 2021 р. визнати задовільною.

Ухвалити:

- звіт про фінансово-господарську діяльність університету за 2021 р.;

- фінансовий план доходів та видатків на 2022 р.

  1. Головному бухгалтеру К. Рудь в період до 01.01.2023 р.:
    1. Продовжувати контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, дотриманням фінансової дисципліни та ефективним використанням коштів загального та спеціального фондів.

Термін: постійно

 

    1. При внесення змін до кошторису університету надавати перевагу витратам, що пов’язані з забезпеченням навчального процесу та наукової діяльності.

Термін: постійно

 

2.3. Здійснити перерахунок розміру плати за навчання на офіційно визначений рівень інфляції на 2020-2021 навчальний рік для здобувачів вищої освіти, які навчаються.

Термін: до 09.04.2022 р.

 

3. Професорсько-викладацькому складу, структурним підрозділам університету:

3.1. З метою збільшення надходжень спеціального фонду, ректорату, приймальній комісії університету, деканам факультетів, завідувачам кафедр:

  упорядкувати та посилити профорієнтаційну роботу університету, в т.ч. для залучення іноземних студентів;

 підвищити результативність подання наукових та науково-технічних робіт, за проектами міжнародного співробітництва.

Термін: постійно

 

3.2. Посилити роботу над розвитком платних послуг для забезпечення наповнення спецфонду Луцького НТУ, зокрема, звернути увагу над розширенням переліку надання наукомістких платних послуг.

Термін: постійно

 

3.3. Продовжувати активну діяльність із залучення грантових коштів за різними міжнародними і вітчизняними науковими та освітніми програмами, виконання  держбюджетних та госпдоговірних тем.

Термін: постійно

 

3.4. Продовжувати створення при факультетах та кафедрах інноваційних науково-дослідницьких центрів і лабораторій для організації наукових досліджень та надання платних послуг.

Термін: постійно.

 

3.5. Забезпечувати збільшення обсягу коштів на виконання досліджень і розробок ЗВО, які за результатами конкурсного відбору фінансуються із загального фонду бюджету.

Термін: постійно

 

  1. Звіт про виконання ухвали заслухати на засіданні вченої ради університету у березні 2022 року.

           Відповідальна: в.о. ученого секретаря доц. А.Земко

 

Голова вченої ради

ректор                                                                 Ірина ВАХОВИЧ

 

В.о. ученого секретаря                                      Алла ЗЕМКО