Перейти до основного вмісту

ЛАБОРАТОРНЕ ЗАНЯТТЯ ПІД ВАННОЮ БАСЕЙНУ

Одним із способів наближення тематики лабораторних занять до вирішення актуальних та цікавих виробничих завдань є проведення цих занять безпосередньо на реальних обєктах.

Тому для дисциплін «Водопостачання і водовідведення», «Інженерні мережі», які викладаються доцентом кафедри міського будівництва і господарства Сергієм Синім, для студентів-будівельників вже стало традицією проведення лабораторного заняття на тему «Аналіз системи водопостачання і водовідведення плавального басейну» безпосередньо у приміщеннях плавального басейну спортивного комплексу Луцького НТУ (розміри басейну: 25м х 11м, глибина 1,2...1,8 м, має 4 доріжки).

Порядок проведення заняття включає інструктаж з техніки безпеки, засвоєння теоретичного матеріалу, ознайомлення з основними техніко-експлуатаційними характеристиками роботи системи водопостачання і водовідведення плавального басейну та оформлення звіту з результатами обстеження та аналізу роботи цієї системи, висновками та рекомендаціями щодо покращення роботи системи.

 

Cтуденти групи БДН-32 під час вивчення принципової схеми системи зворотного водопостачання плавального басейну Луцького НТУ

 

Вхід у плавальний басейн розташований на другому поверсі спорткомплексу, а технологічне приміщення з існуючим обладнанням системи зворотного водопостачання і водовідведення басейну – у підвалі під ванною басейну.

Cтуденти групи БДН-32 (фото вгорі) та МБГц-21, ПЦБц-21 (фото внизу) під час вивчення конструкції та роботи швидкісного водонагрівача системи гарячого водопостачання басейну

 

Зважаючи на висоту підвалу понад 5 м, у ньому відкрито прокладено конструктивні елементи систем інженерних мереж спорткомплексу: водопостачання і водовідведення, теплопостачання і вентиляції, а також розташовано усе технологічне обладнання басейну, враховуючи і великогабаритне (фільтри тонкої очистки, бойлери нагрівання води басейну).

Студенти групи БДН-32 під час вивчення роботи:
- фільтра тонкої очистки(на задньому плані зліва);
- установки для приготування хлор-розчину (на передньому плані по центрі);
- автоматичної установки для контролю показників якості води (вміст хлору, рівня рН, температури) в системі зворотного водопостачання басейну і дозованої подачі в неї хлор-розчину

 

Завдяки такому архітектурно-планувальному рішенню огляд та доступ до усіх конструктивних елементів та технологічного обладнання системи водопостачання і водовідведення басейну є досить зручним. Тому перед очима студентів постає реальна об'ємна картина усієї системи, яка нагадує комп'ютерну 3D-модель. Це значно полегшує розуміння порядку роботи такої складної системи, адже вивчення роботи системи за її принциповою схемою більш важче для сприйняття і не відображає реальних розмірів (відстаней, габаритів) конструктивних елементів.

Cтуденти групи БДН-32 під час вивчення роботи та схеми приєднання циркуляційних насосів системи зворотного водопостачання басейну

 

Окрім того, проведення лабораторного заняття на реальній системі дозволяє побачити та проаналізувати історію змін та трансформацій цієї системи відповідно до розвитку технологій та обладнання для систем водопостачання і водовідведення плавальних басейнів.

Cтуденти групи БДН-32 під час вивчення конструкції ванни та елементів схеми циркуляції води у ванні

 

На сьогодні в басейні проводять реконструкцію, що дозволило студентам вивчати схему циркуляції води, обстежуючи елементи системи не лише з-під ванни, але й безпосередньо з ванни.

Сергій Синій,
доцент кафедри міського будівництва та господарства

Фото виконані студентами на заняттях