Перейти до основного вмісту

НАШІ СТУДЕНТИ ВИВЧАЮТЬ МИТНЕ ПРАВО
ІНТЕРАКТИВНО

Сучасні вимоги, визначені в освітніх стандартах, спонукають викладачів не тільки надавати студентам навчальну інформацію, а й навчити їх способів практичного застосування останньої у повсякденному житті. Реалізувати зазначені завдання покликана інтерактивна модель навчання.


 

Загальновідомо, що слово «інтерактив» запозичене з англійської мови й походить від слова «interact» (inter – взаємний та act – діяти), тобто інтерактивний – це здатний до взаємодії, діалогу. Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх студентів. Тому це співнавчання, взаємонавчання (колективне, групове, навчання у співпраці), де і студент, і викладач є рівноправними, рівнозначними суб'єктами навчання, розуміють, що вони знають, уміють і здійснюють.

 

 

Дещо змінивши слова великого китайського філософа Конфуція, кредо інтерактивного навчання можна сформулювати так: «Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу й чую, я трохи пам’ятаю. Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти. Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок. Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром».


Зазначимо, що зміст предмета, який викладається, має бути не кінцевою метою діяльності викладача, а засобом розвитку студента. І саме інтерактивні методи навчання сприяють розвитку критичного мислення, уміння розмірковувати, розв'язувати проблеми тощо.

Одним із методів інтерактивного навчання є метод «Навчаючи-вчуся» або «Кожен навчає кожного», «Броунівський рух». Саме цей метод було використано для вивчення студентами групи АП-31 МБФ теми «Митні режими» з дисципліни «Основи митного права». Ідея проведення заняття у такій формі дуже сподобалась студентам і вони активно зреалізували задум викладача.

 

На нашу думку, застосування таких методів дозволяє зробити навчання доступним, цікавим й успішним. Використання інтеракції в навчальному процесі дозволяє організувати навчання таким чином, щоб студент навчився застосовувати здобуті знання і набуті вміння в житті, зрозумів, що вони можуть стати в нагоді в будь-якій життєвій ситуації – як на професійному, так і на соціально-побутовому рівні, – зрозумів, що будь-яка з наук не існує сама по собі, а тісно пов’язана з життям.

Наталія Щербюк,
доцент кафедри філософії,
політології та права