Перейти до основного вмісту

unnamed VGPНапередодні «Дняпрацівників целюлозно-паперової промисловості», яке цього року припадає на 15 жовтня, студенти академічних груп ЕП-31 та ПТБс-11 разом із куратором ознайомилися із виробничими потужностями компанії ПАТ «ВГП» (VGP). Підприємство є одним із лідерів на ринкусанітарно-гігієнічної продукції в країні, товарна лінійка якого представлена серветками (косметичні, столові, носові), паперовими рушниками, туалетним папером.

Інтерес до цієї сфери економічної діяльності, що має суттєвийсоціально-економічний потенціал розвитку, був підігрітий результатами дослідження однієї із найкращих студенток спеціальності «Економіка підприємства» – магістра Лідії Кривов’язюк. Навчаючись за програмою подвійного диплому в політехнічномууніверситеті м. Браганси (Португалія) Лідія здійснювала комплексне дослідження фінансово-економічної діяльності промислових підприємств.До фокусу наукового пошуку студентки потрапило 15 підприємств:7 португальських та 8 українських, що належать до різних сфер економічної діяльності. Основні результати показали, що в середньому підприємства були ефективними, але рівень їх прибутковості не був надто високим. При цьомуукраїнські підприємства характеризувалися більшою прибутковістю.В розрізі сфер економічної діяльності найбільш прибутковими були саме підприємства целюлозно-паперової промисловості (як українські, так й португальські). Тож напрямок навчально-екскурсійного маршруту був обраний не випадково.

Нарощувати свій економічний потенціал ПАТ «ВГП» розпочало щев далекому 1999 р. Нині це підприємство входить до когорти найбільшихекспортерів паперової продукції. Так, якщо Київський картонно-паперовий комбінат є лідером в експорті туалетного паперу, Кохавинський паперовий комбінат – паперових рушників, то ВГП – лідер в сегменті серветок. Вихід підприємства на зовнішні ринки став можливий завдяки реалізації стратегії орієнтованої на забезпечення якості продукції. Вся продукція підприємства виробляється зі 100% натуральної целюлози. Система якості підприємства сертифікована стандартом ISO 9001:2008. На підприємстві у виробничихпідрозділах практично щогодини здійснюється контроль якості продукції, а підрозділ контролю якості підприємства слідкує не лише за якістюна виході, але й ретельно перевіряє якість сировини, що надходить на підприємство. До слова слід відзначити, що компанія переважно працює з іноземними постачальниками паперу, фарб та клеїв (вітчизняний лише картон та пакувальна плівка). В цьому сенсі слід звернути увагуна проблему вирубки та експорту вітчизняної деревини за кордон та відсутність потужних вітчизняних підприємств – виробників якісної та головне дешевої целюлози.

Компанія виготовляє свою продукцію й для внутрішнього ринку, де вона відома під торговими марками: RUTA, RUTASelecta, Fesko, «НосовичОк», «Полотенечко», «Ecolo» та «100% paper». Окремий сегмент представлений санітарно-гігієнічною продукцією категорії PrivatLabel – для провідних вітчизняних і зарубіжних торгівельних мереж.

Екскурсанти були розділені на 4 міні-групи, для яких почергово технологи підприємства розповідали про особливості технологічного процесу виробництва серветок та туалетного паперу й рушників. Особливо вразили потужності з виробництва рулонної продукції на сучасній лінії італійського виробництва Gambini, яка в автоматичному режиміза присутності лише 4 операторів випускає туалетний папір та паперові рушники. Студенти ознайомилися з усім технологічним ланцюгом виробництва цієї продукції та довідалися про тонкощі виробництва якісної продукції. Виробництво практично є безвідходним.

unnamedVGP

Фото взято із журналу Tissue world magazine

У цеху з виробництва серветок екскурсанти мали змогу довідатися про технологічні тонкощі виготовлення косметичних, носових та столових серветок. Цікаво було довідатися про технологію пом’якшення паперу для виготовлення косметичних серветок, про спосіб ароматизації носовичків та способи склеювання й нанесення малюнку на столових серветках. До речі,в цеху вже повним ходом виготовляють столові серветки з передріздвяною тематикою. Студенти побачили й технологічні особливості виготовлення серветок дешевого сегменту. Увага була приділена й упаковці продукції та протіканню послідовності логістичного процесу в сфері виробництва продукції компанії.

Загалом побачене вражає в контексті якості, економічності та можливостей. Напередодні професійного свята хочеться побажати працівникам ПАТ «ВГП» гідно берегти здобутки підприємства та розвивати його потенціал на хвилі морального та матеріального задоволення від праці. Велика вдячність менеджменту компанії за підтримку в організації відвідин підприємства та глибокою вірою в перспективу співробітництвав майбутньому.

Юрій Фесіна,

заступник декана