Перейти до основного вмісту

Результати опитування: більшість студентів Луцького НТУ вступили б до цього ЗВО знову

У Луцькому національному технічному університеті провели опитування студентів щодо мотивів навчання в університеті. Це дало можливість зрозуміти, з яких джерел молодь дізнається про університет та його спеціальності, їхні мотиви здобуття вищої освіти, позитивні та негативні сторони університету та власне мотивація до навчання (відвідування лекцій, прагнення до наукової діяльності, використання бібліотеки та спорткомплексу, взаємодія із викладачами). Результати опитування довели, що це ефективний спосіб дізнатися думку студентів про освітній процес та роботу ЗВО в цілому, а також метод для якісного вирішення тих недоліків, про які студенти вказали у відповідях на запитання.

Передусім, варто зазначити, що Луцький національний технічний університет із проектною заявкою «Бренд-менеджмент Луцького НТУ на ринку освітніх послуг» у січні 2018 року увійшов до 14-ти університетів України, які перемогли в конкурсному відборі на участь у третьому циклі Програми розвитку лідерського потенціалу університетів України. Відповідна Програма впроваджується Британською Радою з 2016 по 2019 роки у партнерстві з Інститутом вищої освіти Національної академії педагогічних наук України та Фундацією лідерства для вищої освіти (Велика Британія), а також за підтримки Міністерства освіти і науки України.

Під час презентації результатів опитування декан факультету бізнесу Луцького НТУ Надія Хвищун зазначила, що протягом 2 тижнів у листопаді в Луцькому НТУ відбувалося чимало опитувань, участь в яких взяли студенти першого курсу та студенти старших курсів університету щодо їх мотивації до навчання. Опитування також здійснювалося в рамках виконання магістерської роботи студентки спеціальності «Менеджмент» на тему: «Бренд-менеджмент Луцького НТУ».

Із 1521 студента-першокурсника (ті, що вступили на базі ПЗСО, на базі диплому молодшого спеціаліста та перший курс магістратури) було опитано 608, що становить 40% від загальної сукупності.

«Саме перший курс дозволить нам зробити висновок, хто ж наш абітурієнт, а відповіді студентів старшого курсу допоможуть зрозуміти, що ж мотивує студентів до навчання», - додає Надія Хвищун.

Більшість першокурсників (58%) – це приїжджі студенти, які проживають у гуртожитку (28%), на квартирі (25,7%) або у родичів (5,9%). Крім того, більше половини опитаних розглядали навчання лише на бюджеті та на денній формі навчання. Цікавою також є інформація, що більше 10% взагалі не брало участі в конкурсі на навчання за кошти держбюджету, бо не мали або необхідних сертифікатів ЗНО, або ж достатньої кількості балів. Загалом, третина опитаних подавали документи на не бюджетні пропозиції. Серед тих, хто навчається на контракті зазначили, що розмір оплати за навчання відіграє значну роль, але не основну, що дає право зробити висновок, що для студентів важливим є не так ціна, як якість навчання.

Активний пошук університету на спеціальності молодь розпочинала за 2-3 місяці (35%), за півроку – 24,5% та за рік – 22,5%. Натомість основними джерелами отримання інформації про університет, спеціальність, факультет стали: сайт університету (41,8%), батьки, родичі, друзі (29,6%). 27,8% мають батьків, які навчалися у Луцькому НТУ та 57,9% - друзів. Водночас, половина опитаних зазначила, що приймали рішення разом з батьками щодо вибору університету, хоча у порівнянні зі старшими курсами роль батьків зменшується. Особливо це спостерігається при виборі спеціальності. Можливість працювати та отримувати кошти, престижність та можливість навчатися на бюджеті – ці фактори впливали найбільше на вибір спеціальності.

Позитивною характеристикою Луцького НТУ є розширення переліку спеціальностей, адже більшість студентів зазначили, що саме наявність бажаної для них спеціальності стала визначальною під час вибору ЗВО. Крім того, молодь відзначає зручне географічне розташування університету, наявність бюджету, якість навчання, можливість отримати сучасну перспективну освіту та можливість навчання й стажування за кордоном.

На запитання, які ж переваги Луцького НТУ уже встигли відчути на собі першокурсники, студенти відзначили: зручний графік роботи (понеділок – вихідний); наявність бюджетної форми навчання; висока якість освіти та рівня знань; цікаві пари; можливості закордонного стажування, навчання та обміну; цікаві заходи в позанавчальний час; активне студентське самоврядування.

Останнє питання, яке було поставлено для респондентів: «Якби вам довелося знову вибирати, чи стали б ви поступати до Луцького НТУ на цю ж спеціальність?» Радісним є той факт, що 85,5% опитуваних першокурсників не зрадили б Луцькому НТУ, а 74,5% - поступили б на цю ж спеціальність.

Що стосується результатів опитування старших курсів, то участь у ньому взяли студенти 2,3,4 курсів, другого скороченого та другого курсу магістратури. З числа усіх респондентів було отримано 957 відповідей, а це близько 35%.

Отож, щодо вступу до Луцького НТУ, то спостерігаються ті ж результати, що й у першокурсників: рішення вибору університету є спільним із батьками; плата за навчання відіграє значну роль, але не основну; бажання навчатися на бюджеті; джерела отримання інформації про ЗВО – сайт університету, батьки та друзі. Наявність бажаної спеціальності, бюджетного місця, та географічне розташування – основні критерії вибору Луцького НТУ з року в рік. Можливість працевлаштування та отримання високого заробітку, престижність – фактори вибору спеціальності.

Говорячи про мотивацію до навчання, для 61,9% опитаних навчання дається легко, без затрачання особливих зусиль. 41,2% відвідує заняття, бо прагне отримати нові знання, готуючись до практичних занять використовують Інтернет-ресурси 44,4%, 25,7% обмежуються конспектом та 13% самостійно читають літературу по спеціальності. Водночас, більшість студентів зазначають, що потрібно займатися науковою діяльністю.

Крім того, на запитання блоку щодо взаємовідносин «викладач-студент», більшість респондентів прагнуть зменшення вимог до них. Крім того, вони поділилися відповідями на запитання: чи викладачі використовують сучасні методи проведення занять, чи користуються мультимедійними засобами, чи забезпечують ділові ігри та конкурси.

Також старшокурсників питали про відвідування бібліотеки та спорткомплексу Луцького НТУ. Так, бібліотекою користуються постійно лише 7,3% та інколи - 39,2%. Спорткомплекс відвідують 43% під час занять з фізкультури та 15,8% у позанавчальний час.

Насамкінець, старшокурсникам поставили запитання: «Якби довелося зараз знову вибирати, чи поступали б вони до Луцького НТУ на цю ж спеціальність?». Тішить те, що відповіді фактично збіглися із відповідями першокурсників, адже більшість респондентів зазначили, що знову обрали б Луцький НТУ, при цьому лише невелика частка опитаних хотіла б змінити спеціальність.

«Маємо надію, що результати опитування дозволять здійснювати зміни на користь наших студентів», - зауважує Надія Хвищун.

Своє чергою, ректор Луцького НТУ Петро Савчук зазначив, що подібне опитування є дуже корисним та цікавим джерелом інформації і цю традицію в університеті варто продовжувати, аби зважати на переваги ЗВО та швидко реагувати на недоліки:

«Інформація була дійсно дуже важлива та цікава. Ми будемо продовжувати робити такі опитування та максимально залучати до них студентів».

Більше фото за посиланням: https://www.facebook.com/pg/LutskNationalTechnicalUniversity/photos/?tab=album&album_id=1130372113783504

Ілона Карпюк, інформаційний відділ Луцького НТУ