Перейти до основного вмісту

Транзитний потенціал в контексті підвищення
конкурентоспроможності країни

29 жовтня 2015 року в Луцькому НТУ відбувся Міжнародний науковий семінар «Транзитний потенціал в контексті підвищення конкурентоспроможності країни». Співорганізаторами цього заходу є три кафедри університету – кафедра економіки та підприємництва факультету бізнесу, кафедра автомобілів та транспортних технологій машинобудівного факультету та кафедра автомобільних доріг та аеродромів факультету будівництва та дизайну.

Модератор семінару – завідувач кафедри економіки та підприємництва Любов Ковальська коротко окреслила основні проблеми транспортно-логістичної системи України та висловила надію, що в результаті тісної співпраці науки, освіти та бізнесу держава отримає кваліфікованих та конкурентоспроможних спеціалістів.


Протягом двогодинної зустрічі учасники – науковці, представники влади та бізнесу Волині та Польщі, які цікавляться особливостями функціонування транспортно-логістичного ринку України та Польщі, працювалии над питаннями розробки та узагальнення пропозицій щодо підвищення ефективності використання транзитного потенціалу України в контексті підвищення конкурентоспроможності країни та розширення співпраці з Євросоюзом.

Надія Хвищун, декан факультету бізнесу Луцького НТУ підняла питання стосовно транзитності нашої держави. Адже згідно даних дослідження Всесвітнього економічного форуму, Україна за Індексом глобальної конкурентоспроможності посіла 79-е місце серед 140 країн світу, втративши за рік три позиції (у попередньому рейтингу займала 76-у позицію); за конкурентоспроможністю транспортної інфраструктури Україна посідає 91 позицію, за якістю портової інфраструктури – 108, за якістю доріг – 132 серед 140 країн світу.


До дискусії долучилися гості з Польщі: Яцек Коженєвский – віце-президент Товариства розвитку логістики та експорту KRESY, Вітамборскі Збігнєв – головний редактор TRUCKauto.pl, Влодарчик-Хвесюк Анна – керівник Бюро Товариства розвитку логістики та експорту KRESY, Коженєвска Анета – член Товариства розвитку логістики та експорту KRESY, Завротняк Пьотр – викладач Вищої школи підприємництва і адміністрації в Любліні.

Яцек Коженєвский (віце-президент Товариства розвитку логістики та експорту KRESY) зазначив, що не так давно Польща також неефективно використовувала транзитний потенціал. Невідповідність автомобільних доріг України європейським і світовим стандартам за багатьма показниками гальмує процес розвитку транс’європейських транспортних коридорів. Адже згідно з європейськими нормами, інтенсивність автомобільного потоку в міжнародному коридорі повинна становити не менш як 20 тис. машин на добу, мінімальна швидкість автотранспорту – 120 км на годину. Норми для єврокоридорів передбачають тривалість перетину міждержавного кордону автобусами і легковими автомобілями за 15 хв., вантажівками – за 60 хв. Жодна з цих умов в Україні не виконується

Завротняк Пьотр (викладач Вищої школи підприємництва і адміністрації в Любліні, Польща) в своїй доповіді акцентував увагу на досягненнях Польщі в розбудові транспортної інфраструктури. Він наголосив на тому, що в Україні чимало бар’єрів для ефективного використання транзитного потенціалу, серед яких і недосконале законодавство, неузгоджене з нормами та правилами ЄС, незадовільний стан автошляхів, неефективна робота пунктів переходу тощо.

Один з екологічних законів Б. Коммонера стверджує: за все потрібно платити. І за зростання обсягу вантажоперевезень, за швидкість і комфорт люди розплачуються здоров'ям, оскільки забруднюються практично всі земні сфери. Про розробку нових видів екологічно чистого автотранспорту з використанням альтернативних джерел енергії та отримані результати дослідження ефективності використання екоавтомобілівв своїх доповідях зупинилися Валерій Дембіцький (ДП «Науково-дослідний та конструкторсько- технологічний інститут міського господарства», Київ) та Олег Сітовський, доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій Луцького НТУ.

Жваве обговорення викликав також і виступ Марини Аверкиної (докторант Луцького НТУ), яка представили на обговорення методи оцінювання ефективності транспортних потоків міста.

Владислав Лещук, студент групи АП-41 кафедри автомобілів і транспортних технологій Луцького НТУ присвятив свою доповідь основним проблемам ефективного використання транзитного потенціалу України. Студент зазначив, що подорожчання розмитнення автомобілів, високі тарифи на перевезення, низька якість доріг, відсутність державної підтримки малого та середнього бізнесу, тривалий час проходження митних кордонів призводять до зниження конкурентоздатності українських перевізників, в порівнянні із європейськими.

Підвели підсумки завідувач кафедри економіки та підприємництва Любов Ковальська та завідувач кафедри автомобілів і транспортних технологій Ігор Мурований, які подякували усім учасникам за продуктивну роботу та висловили думку про необхідність подальшої інтеграції науки та бізнесу з метою пошуку нових підходів у сфері оптимізації транспортної сфери для підвищення конкурентоспроможності країни.

Надія Хвищун,
декан факультету бізнесу

Наталія Циганюк,
старший викладач кафедри економіки
та підприємництва