Перейти до основного вмісту

Зустріч зі студентами, основи реформи та екскурсія університетом, - візит Єгора Стадного до Луцького НТУ

У Луцькому національному технічному університеті відбулася зустріч ректора ЗВО Петра Савчука, колективу та студентства із заступником Міністра освіти та науки України Єгором Стадним.

Представник міністерства ознайомився із можливостями університету, оглянув лабораторії та обладнання, а також зустрівся зі студентським активом, аби відповісти на актуальні для них питання.

МОЖЛИВОСТІ ЛУЦЬКОГО НТУ, ЛАБОРАТОРІЇ ТА НОВІТНІ РОЗРОБКИ

Перш за все, заступник міністра побував на новоствореному навчально-тренувальному електромонтажному полігоні та у лабораторії сучасних технологій. Йому продемонстрували новітнє обладнання, на якому студенти навчаються виконувати роботи з проектування електронної техніки і друкованих плат, здійснювати лазерне випалювання та 3D-сканування тощо.

Неабияк зацікавив Єгора Стадного Центр професійного і кар’єрного консультування, завдяки якому надається допомога молоді у самовизначенні й пошуку себе на ринку праці. Неодноразово у ході візиту, заступник міністра наголошував на важливості професійного орієнтування школярами та студентами. Їм, каже Стадний, необхідно допомагати визначатися із професією починаючи фактично із 7-8 класу, аби вони впевнено могли обирати бажані напрямки навчання і реалізовувати свої здібності.  

Згодом Єгора Стадного ознайомили із творчою стороною Луцького НТУ. Він мав можливість познайомитися із викладачами кафедри дизайну та оглянути творчі виставки студентів, зокрема роботи з графіки і рисунку, різдвяну фотозону, креативну інсталяцію приурочену Міжнародному дню людей з інвалідністю та відвідати майстерню живопису.

Справила враження на представника міністерства сучасна лабораторія анатомії та фізіології людини, оснащена спеціальним обладнанням та технікою і створена з метою забезпечення практичних та лекційних занять з дисциплін медико-біологічного профілю.

Ректор Луцького НТУ запросив Єгора Стадного оглянути й унікальну на Волині лабораторію швейної індустрії, оснащену сучасним обладнанням Juki. Зокрема, лабораторія спрямована на сприяння якісної підготовки фахівців у галузі легкої промисловості, промоцію сучасних технологій та обладнання у швейній індустрії, проведенню різних навчальних майстер-класів, заходів із підвищення кваліфікації.

Відвідав гість зі столиці й лабораторію двигунів і станцію техобслуговування, де науковці розповіли про власні дослідження щодо переобладнання двигунів на біогазове паливо, а також продемонстрували сконструйований студентами гоночний позашляховик «Баггі».

КАР'ЄРНІ РАДНИКИ, ДУАЛЬНА ОСВІТА ТА МАТЕМАТИКА НА ЗНО

Найбільш  очікуваною подією дня, стала зустріч заступника Міністра освіти і науки України Єгора Стадного зі студентським активом. Нетрадиційний формат засідання налаштував молодь на відкритий діалог і жваве спілкування на актуальні для них теми. Варто зазначити, що в актовій залі заступник міністра не розпочинав розмову зі зміни системи фінансування ЗВО, управління університетами і низки інших «реформаторських» тем, оскільки зустріч була спрямована власне на спілкування із молоддю та відповідей суто на їхні питання. Хоча студенти, переймаючись за долю своїх наступників, опираючись на власний досвід на ЗНО та роки навчання в університеті, активно цікавилися впровадженими змінами в освіті і не соромилися навіть посперечатися із представником міністерства.

Серед тез, які мали місце під час зустрічі, основною від Єгора Стадного була: «В нас є ідея - нам треба допомогти людям…». Це не фраза із чергового законопроектного обґрунтування, а заклик до молоді бути активними і гуртуватися навколо цікавих та актуальних проектів. За словами Стадного, чимало активістів намагаються вирішити певну проблему, втім, вони не ставлять собі головного питання: чи це потрібно людям?! Спікер наголошує студентам, що не варто бути байдужими до навколишнього світу і до його проблем, необхідно бути активнішими, знаходити однодумців, братися за реалізацію своїх найсміливіших планів, змінювати світ і водночас відповідати попиту суспільства, тим самим вирішуючи поставлену проблему і в результаті поліпшуючи життя.

Плавно переходячи до конкретних питань, зачепив спікер тему профорієнтації. «Профорієнтація - це глибинна ніша, у яку треба заходити починаючи уже з 8 класу», - наголошує Стадний. За його словами, необхідно побудувати ефективну профорієнтаційну систему, залучаючи кар’єрних радників, до яких школярі та їхні батьки зможуть звертатися за порадами. Відповідно такі фахівці вестимуть учнів та батьків ще з базової школи. Радники інформуватимуть про актуальні на ринку праці професії та їхні широкі можливості. При цьому важливо проводити екскурсії виробництвами і демонструвати роботу спеціалістів, давати можливість дітям спробувати себе у ролі працівників.

Звідси поступово «випливає» тема ЗНО. Зацікавлюючи школярів різноманітними предметами шкільної програми, вдасться уникнути їхнього страху перед здачею тестування. Актуальним у цьому плані є нововведення щодо посилення знань у математиці і відповідно обов’язкової здачі предмету на незалежному оцінюванні. Чимало школярів та батьків побоюються цього експерименту, адже бояться власне математики… Чому так відбувається, пояснює Єгор Стадний на власних спостереженнях. Учням не дають достеменно «відчути» предмет, недостатньо його пояснюють, не дають практичного досвіду і від нерозуміння базових елементів у дитини виникає спочатку відраза до нього, байдужість, а згодом і страх. Ці відчуття підсилюють батьки, які замість допомогти розібратися у складних для дитини питаннях, переконують її, що насправді «страшна» хімія чи то фізика чи математика у житті не знадобляться. Натомість, каже Стадний, це базові науки, які є складовими фактично усього світу і будь-якої діяльності людини. До прикладу, хімічна промисловість є однією із найпотужніших у нашій країні і потребує вмілих фахівців, а відтак є однією із найбільш оплачуваних, втім школярі та батьки усіляко намагаються уникати вивчення цього предмету.

Те ж стосується математики. Тому заступник міністра радить молоді не боятися обов’язковості здачі цього предмету на ЗНО, а навпаки змінювати своє відношення до таких наук і намагатися вдосконалювати свої знання у них.

Подібна ситуація,  за словами Єгора Стадного, спостерігається й у питанні іноземної мови. Нині часто скаржаться на неможливість вступу на магістратуру через складне тестування з англійської мови. У такому випадку представник міністерства задає лише одне питання: чи можна у сучасних умовах бути успішним і конкурентоздатним без знання іноземної?! Фактично усі галузі потребують володіння іноземною мовою, успішні фахівці представляють свою роботу чи продукцію за кордоном, вони повинні спілкуватися з іноземними колегами і відстоювати свої позиції. Тож, для успішної самореалізації та кар’єрного розвитку іноземна мова є, беззаперечно, надважливою. Тому, каже Стадний, питання щодо відміни здачі ЗНО з іноземної мови, навіть не може бути і це принципове та повністю обґрунтоване твердження.

Це ж стосується і дуальної освіти, яка на думку спікера має стати переважаючою: «Це той формат, коли ви не втікаєте з пар, а коли ваша робота вписана у навчальний план і санкціонована, вам платять заробітну плату і не потрібно за це виправдовуватися».

ВИСНОКИ, РЕФОРМА ТА ОЧІКУВАННЯ

Загалом, за словами Єгора Стадного, подібні візити у заклади вищої освіти він здійснює по два рази на тиждень, перебуваючи у різних регіонах країни і вони повторюватимуться кожні 3 місяці. Це не перевірка, запевняє він, а засіб ефективної комунікації та спілкування.

«Це важлива складова – бо є запорукою успішності реалізації реформ, адже їх треба робити на місцях і не боятися змін. Я думаю від таких зустрічей ефект більший», - наголошує заступник міністра.

За круглим столом із ректором Луцького НТУ Петром Савчуком, проректорами та деканами Єгор Стадний розповів про зміну системи фінансування ЗВО; регулювання заробітної плати для викладачів залежно від їхньої ефективності праці; оптимізацію мережі закладів вищої освіти; вимірювання зайнятості випускників за групами класифікатора професій та відстеження їх працевлаштування; оцінку показника наукової діяльності ЗВО та дав цінні поради щодо оптимізації навчального процесу, фінансової автономії  та стратегічних змін в освіті та науці.  

Ілона Карпюк, інформаційний відділ Луцького НТУ

Фото – Олена Третяк.

Більше фото тут: https://www.facebook.com/pg/LutskNationalTechnicalUniversity/photos/?tab=album&album_id=1422157831271596

https://www.facebook.com/pg/LutskNationalTechnicalUniversity/photos/?tab=album&album_id=1422167854603927